Sånt pack som inte respekterar polisen borde utvisas

korvgubbe skrev:
Klubbarna betalar så gott som inget eftersom bråken i huvudsak sker utanför arenorna och alltså är en "samhällsangelägenhet"...

Var är alla "ut-med-packet":are?
Var är alla "nAkCSkÅtarE"?
Varför blir vissa så upprörda över en engångshändelse som den i Ronna men är helt tysta i en tråd som tar upp upprepade polislynchningar?

Har du inte lärt dig att det är mindre fel att begå brott om man är vit och pratar svenska. Dessutom är det ju tufft att slåss enligt många nAkCSkÅtarE, så det här är ju bara deras polare..

Ronna

korvgubbe skrev:
Varför blir vissa så upprörda över en engångshändelse som den i Ronna men är helt tysta i en tråd som tar upp upprepade polislynchningar?

Kanske därför att händelsen i Ronna inte är en engångsföretelse utan förekommer dagligen i hela Sverige. Fråga ett antal tjejer som bor i den typen av område (Ronna altså) om de blivit kallade för diverse tillrop och om de blivit antastade av någon person. Du blir nog mörkrädd när du hör svaren

Fluffig skrev:
Kanske därför att händelsen i Ronna inte är en engångsföretelse utan förekommer dagligen i hela Sverige. Fråga ett antal tjejer som bor i den typen av område (Ronna altså) om de blivit kallade för diverse tillrop och om de blivit antastade av någon person. Du blir nog mörkrädd när du hör svaren

Syftar du på att en tjej kallas hora?!
Tror på allvar att det var det jag syftade på? Tyvär är det ju den typen av tillmälen tjejer i varenda gymnasieskola får stå ut med...
Tror du på allvar debatten hade blivit lika infekterad om en Östermalmsbrat taffsat på en tjej och kallat henne hora?

Min fråga var snarare varför så få bryr sig om fotbollshuliganer eller det råder total avsaknad på hätska meddelanden när jag pekar på upprepade incidenter men när Ronnahändelsen fick folk att gapa och gasta om pack och utvisning och om att man måste respektera polisen o.s.v.

....det känns som du totalt missade poängen med min fråga och den här tråden...

Tjejer som får höra öknan är en helt annan debatt, en helt annan tråd och tyvär något som tjejer drabbas av överallt, särskillt i skolorna över hela landet.

Chris Ash skrev:
Jag tror de flesta tänker på honom som musiker.
So what, vänsterextremist var han bevisligen. Förövrigt kan väl ingen under 50 finnas i hans musikala beundrarskara?

valmers skrev:
So what, vänsterextremist var han bevisligen. Förövrigt kan väl ingen under 50 finnas i hans musikala beundrarskara?

Javisst men att man gillar någons musik betyder inte att man måste älska allt de tycker och tänker.

Jon Nödtveidt är en satanisk mördare,Ted Nugent är så höger att Bush framstår som sosse, Varg Vikernes är ett nazi-drägg. Alla finns i min skivhylla ändå....

Ni hänger upp er för mycket på vad det ska betyda. Björn skrev vackra och bra låtar, spelar ingen roll om han var kommunist eller ej.

Jag utmanar er att lyssna på senor Rodriges Mondragons bekännelser. Den som inte tycker den är bra måste ha genomgått många och smärtsamma smaktransplantationer.

Last edited:
Jag är ett stort Afzelius fan. Inte på grund av att jag delar hans politiska åsikter, utan för hans förmåga att framföra sitt budskap.

Sen är det inte alla hans sånger som har ett politiskt budskap.

korvgubbe skrev:
Min fråga var snarare varför så få bryr sig om fotbollshuliganer eller det råder total avsaknad på hätska meddelanden när jag pekar på upprepade incidenter men när Ronnahändelsen fick folk att gapa och gasta om pack och utvisning och om att man måste respektera polisen o.s.v.

Din fråga har ju visserligen besvarats massor med gånger men i andra trådar då. Du accepterar ju inte svaret och du håller ju inte med om vare sig förklaringsmodell eller värdegrund som jag t.ex. tillämpar så det är något märkligt att du vill ha upprepningar.

Markus skrev:
Din fråga har ju visserligen besvarats massor med gånger men i andra trådar då.

Har den?

Jag har inte sett dig beklaga dig en enda gång över denna grupp med hjärndöda idioter... Du brukar ju hävda att idioter är samma skit oavsett ursprung...
....då torde du väl kunna kosta på dig att spy lika mycket galla över dessa idioter som de du brukar spy galla över?!

korvgubbe skrev:

Ja det tror jag, och jag tror inte det är min plikt att fördöma allt och alla som gör knasigheter.
Jag ser inte huliganerna som representativa för genomsnittssvensken så jag förstår inte din poäng heller, är den att om det finns svenskar som gör dumheter så omkullkastar det teorier om att viss brottslighet beror på kultur?

Markus skrev:
Jag ser inte huliganerna som representativa för genomsnittssvensken så jag förstår inte din poäng heller..

Men invandraren som begår brott är representativ för genomsnittsinvandraren och självmordsbombs-islamisten är representativ för muslimer?

.....dessa brukar du ju inte ha några problem att spy galla över...

Varför denna selektiva syn på vem som förtjänar dina bannor när du hävdar att idioter är idioter oavsett vem de är?!

korvgubbe skrev:
Men invandraren som begår brott är representativ för genomsnittsinvandraren och självmordsbombs-islamisten är representativ för muslimer?

Ja och nej.
En del brott begås till uteslutande, eller övervägande, av människor från vissa kulturer. Andra brott kan begås av vem som helst.
Du vet att jag har rätt, det stör va? :tungan

Markus skrev:
Ja och nej.
En del brott begås till uteslutande, eller övervägande, av människor från vissa kulturer. Andra brott kan begås av vem som helst.
Du vet att jag har rätt, det stör va? :tungan

Vilka brott är det om jag får fråga? Siffror är alltid trevligt att följa upp sina fakta med...

oFFkeFF skrev:
Vilka brott är det om jag får fråga? Siffror är alltid trevligt att följa upp sina fakta med...

Naturligtvis får du fråga det, om jag ska göra det någorlunda enkelt för mig själv så bjuder jag på:
Könsstympning
Hedersmord

Diskussionen kunde tagit slut där, men det hade ju vart trist - eller hur? ;)

Sen kan du ju studera siffror på rån/rånoffer, hade det varit omvända siffror hade Mona Sahlin suttit och tjurat i Godmorgon Sverige.

Kolla överfallsvåldtäkterna. Kolla där barn begår våldtäkt mot barn. Gruppvåldtäkterna.

Sedan finns det enorma i värderingar (kom igen chewie, jag vet att jag inte är på ignore egentligen- hit me:hej), men det är en oerhört infekterad diskussion som är svårare att underbygga med siffror (ovan skulle ju inte ens benrangel orkat argumentera emot). Vad jag menar med det är att det bara är i stadsdelar som Rosengård som man kommer på idén att ringa brandkåren och sen kasta sten på dem. :confused:

Förklaringsmodellen från multikultimaffian har ju hittills i alla fall varit att i de "länder som dessa personer kommer ifrån så är även brandkåren en del av förtrycket" :3freak

Kan ingen på migrationsverket börja upplysa om att i sverige så är brandkåren i första hand till för att bistå vid svåra olyckor och bränder och i andra hand med att rädda katter i träd - inte att förtrycka förortsslynglar.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing