Såna där håriga helvetes odjur

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
prova o flytta matskålen.
sätt inte vattnet tillsammans..vissa gillar inte det.
vi har vatten skål i vardagsrummet o maten i köket..
de gillar våran..
gjorde ett test..en matskål o vatten..drack lite..
matskål o vatten ett par meter bort..drack dåligt..
sen satte vi skålen i vardagsrummet efter att hört att dom inte gillar mat o vatten tillsammans som sagt..tokdricker ofta nu. :)
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Min katt är precis tvärtom.
Han gillar bara torrfoder, inte sådan i sås.
Och förra veckan åt han en orm :gnissla
 

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Ort
Bushen
Hoj
Honda VTR1000F -06
Dropdead skrev:
2297927 Vad du än gör så köp inte den dyraste kattmaten som finns. Den är givetvis godast och bäst näringsmässigt för de små djuren.
Fel. SVT:s Plus testade kattmat och de där svindyra i små guldförpackningar hade bland de sämsta näringsinnehållen.
Öht så fanns ingen nämnvörd korrelation mellan pris och näringsmässig kvalitet.
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
ozeo skrev:
2298125 prova o flytta matskålen.
sätt inte vattnet tillsammans..vissa gillar inte det.

Samma här hemma. De har vatten i köket och bredvid badkaret och de dricker vattnet vid badkaret först och sen kanske vattnet i köket.

Mina katter har bra torrfoder som grundmat, Royal Canin, och den kostar mer än den billigare maten men en påse för ca 300 räcker nästan två månader till två katter. De har alltid torrfodret framme och kan äta när de vill.

Varje morgon eller om de varit duktiga så får de lite burkmat, för att jag vill att de ska få lite godis och tycka ännu mer om mig!!!!!

Katter är förresten väldens bästa varmvattenflaskor för de blir aldrig kalla. Synd bara att de är så tunga och lite otympliga ibland.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Min får bara torrfoder (Royal Canin). Men ibland så blir det fisk, finns små styckfrysta block att köpa som är billiga och lämpliga att tina, eller en halv burk tonfisk som "finmat".

Se bara till att kissarna dricker tillräckligt med vatten om de bara får torrfoder då de inte får i sig nåt via maten.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
FreddaAbborre skrev:
2297866 Jag tror jag ser en fördel som forumets enda (?) medlem som gillar katt.


<----------------- En av mina många katter genom åren, skulle aldrig kunna leva utan en katt i mitt hem.

Min kisse är tokig i burkmat, portionsmat, kycklingfilé, McNuggets (han känner igen en McDonalds-påse på långt avstånd :D ) men här om dagen skulle jag ge honom lite dyra kräftstjärtar. Vad tror ni han gör? Kollar på mig, "gräver" lite på mattan och går därifrån missnöjd!!!
Han är iofs väldigt bortskämd, äter på en servett bredvid mig när jag käkar nåt gott i soffan, jamar han extra sött så kan han få en liten tugga mitt på dagen också. Men fyfan vad han skriker nu när han vet om det! Och tro mig när jag säger att en RagDoll är allt annat än tystlåten i vanliga fall :hördu

Men katter är till för att skämmas bort, det är ungarna och sambon man får hålla kort istället. Nu har jag bara ett av dessa alternativ som tur är...
 

Dropdead

Guest
Neanderthalaren skrev:
2298266 Fel. SVT:s Plus testade kattmat och de där svindyra i små guldförpackningar hade bland de sämsta näringsinnehållen.
Öht så fanns ingen nämnvörd korrelation mellan pris och näringsmässig kvalitet.

Jo, jag har också både sett och hört dessa undersökningar. Men nu pratade jag torrfoder och då är den produkten jag skämmer bort mina lurviga med bland de bästa i landet och rekommenderas av ledande veterinärer. Hade jag sagt vilket märke det var, så hade de fått fet reklam nu. ;) :tungan
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
"Min" katt käkar ett slags torrfoder från "Hills" och det är jäkligt enkelt att bara hälla upp i skålen och slippa burkar och illaluktande kattmat.
Däremot ska katten ha färskt vatten dagligen(eller oftare)
"Min" katt slickar oxå bara i sig såsen om hon får den typen av mat.

Lustigt nog älskar hon pepperonikorv :va

Värst är inte maten utan kattsanden som sprätts runt överallt och som man sen trampar på...

Men ändå så faller man för katten till slut och man kan inte låta bli att tycka om den (det är egentligen morsans katt som blivit kvar sen nästan 2 år nu )
 

Henken

Guest
Är katter skumma & har massa konstiga rutiner för sig av naturen eller är det nåt som ägarna lär dom?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Fluffig skrev:
2298308 Samma här hemma. De har vatten i köket och bredvid badkaret och de dricker vattnet vid badkaret först och sen kanske vattnet i köket.

Mina katter har bra torrfoder som grundmat, Royal Canin, och den kostar mer än den billigare maten men en påse för ca 300 räcker nästan två månader till två katter. De har alltid torrfodret framme och kan äta när de vill.

Varje morgon eller om de varit duktiga så får de lite burkmat, för att jag vill att de ska få lite godis och tycka ännu mer om mig!!!!!

Katter är förresten väldens bästa varmvattenflaskor för de blir aldrig kalla. Synd bara att de är så tunga och lite otympliga ibland.


heheh..kör oså royal :banana
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
UltraMarine skrev:
Värst är inte maten utan kattsanden som sprätts runt överallt och som man sen trampar på...

Det har jag löst genom att vända ingången till buren mot väggen och där har de en matta att "torka" av fötterna på. Jag har även kattlådor med lock på så att de inte kan krafsa ut sanden. För att komma till buren måste de dessutom runda en stor kruka så nu slipper jag rivstarter från kattlådan och ut i resten av huset. Numera finns nästan ingen kattsand i resten av huset.

I måndags plumsade min lille katt i dammen och kom in väääldigt blöt och sprang en runda i huset så att jag skulle förstå hur synd det var om honom. Undrar om guldfiskar och karpar i dammen fick en chock när en katt kom nertrillandes bland dem?
Gissa om jag skrattade åt honom?
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Kan oxå rekommendera Hills, då det är ett torrfoder som gör att man undviker njurproblem hos katten (enligt vetrinärer iaf). Då slipper du även hålla på och kladda med burkmat och katten får garanterat i sig alla vitaminer och annat den behöver.
Om du nu ska ge burkmat, ge det DU väljer, har inte katten ätit upp inom en halvtimme tar du bort det och den får vara hungrig till nästa måltid.
Vart oxå "påtvingad" katt tidigare av min syster som inte "hade tid med den och inte ville att den skulle vara själv så mycket". Men efter ett halvår sa jag bara hämta kattfan nu eller så åker jag o avlivar den. Det kostade mig en dryg tusing att få bort den, men det var det värt..man ska bara ha djur som man valt själv att skaffa och jag tror att katter lätt driver icke-kattmänniskor till vansinne med sitt hårande, sin lukt och allt elände dom ställer till :gnissla
 

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Östergötland
Hoj
-
Kapten Blåskägg skrev:
2298734 Ja, vem fan är inte det?
:rofl

Klart missarna ska få den mat dom tycker är godast, dom små ulltussarna är ju till för att skämmas bort. :kär Skulle gärna ha en liten kisse att gosa med, tyvärr tycker inte vovven dom är lika söta och skulle vi släppa in en kattunge i huset skulle den antagligen inte vara i livet speciellt länge. :död
 

MikkE

Guest
Har en katt och två hundar hemma.
Med katten är det bara hälla upp en skål torrfoder så äter han när han känner för det.
Hudarna äter allt som går att äta.
:)
 

hordac

Guest
Har också två katter, vår första katt fick bara en unge så vi behöll den.
Blir mest torrfoder här med, även om kattungen äter allt, mest spektakulära han ätit är väl skorpor med apelsinmarmelad. :va :)
pict28801xk.jpg
 

vixor

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Ort
Leksand
Hoj
Yamaha pw80
Vår katt käkar torrfoder (Royal Canin) och sen får han Sheba (oxkött i sås) varje dag. Det är typ den enda kattmat förrutom torrfodret han käkar.
Och angående det här med vattenskålen bredvid maten så verkar det som om han inte gillar det, han brukar dricka i vattenpölar, badkaret och vattenslangen ute.
 

Bifogat

  • musse3.jpg
    musse3.jpg
    85.5 KB · Visningar: 45
  • musse2.jpg
    musse2.jpg
    119.4 KB · Visningar: 37
Last edited:

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Östergötland
Hoj
-
hordac skrev:
2300503 Har också två katter, vår första katt fick bara en unge så vi behöll den.
Blir mest torrfoder här med, även om kattungen äter allt, mest spektakulära han ätit är väl skorpor med apelsinmarmelad. :va :)
pict28801xk.jpg

Gud så söt! :kär
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top