Sålt Aprilian å en MT 01:a garaget istället.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Efter ett par R1or å en Aprilia Rsv 1000r Factory-08a så tänkte jag börja säsongen på en Mt 01a.Massa vrid,säkert ingen kurvsmiskare men ändå:tummenupp Blir en helt annan körning än dom andra hojjarna,kanske ångrar mej,vem vet?

Grattis! Du kommer antingen att älska hojen, eller sälja den efter ett par veckor :)
För min del kändes det som om jag äntligen hittat hem med MT-01:an. Har haft ungefär 25 hojar innan, av alla möjliga kategorier, men MT:n är den hoj jag behållit längst.
Det är ingen enkel hoj att köra riktigt fort med, blir gärna ryckigt både vid på- och avslag, men det går att vänja sig vid. Har kört på storbana med min (i snabba gruppen) ett par gånger, och jag var inte bland de långsammaste :tummenupp
Däckkontot blir ganska dyrt tyvärr om man använder gasrullen som det är tänkt :rolleyes:

Ruskigt rå hoj du köpt! grattis!!
Men ta´t lugnt med vridet....nedväxlingar är spännande.... :näsblod
Låter som det kan bli lite kul då:)

Grattis! Du kommer antingen att älska hojen, eller sälja den efter ett par veckor :)
För min del kändes det som om jag äntligen hittat hem med MT-01:an. Har haft ungefär 25 hojar innan, av alla möjliga kategorier, men MT:n är den hoj jag behållit längst.
Det är ingen enkel hoj att köra riktigt fort med, blir gärna ryckigt både vid på- och avslag, men det går att vänja sig vid. Har kört på storbana med min (i snabba gruppen) ett par gånger, och jag var inte bland de långsammaste :tummenupp
Däckkontot blir ganska dyrt tyvärr om man använder gasrullen som det är tänkt :rolleyes:

:tummenupp

Last edited:
Kolla i mitt garage, finns bild från kinnekulle när jag e på banträff för några år sedan med min MT-01:yoparty
Ball o kul hoj, men jag kan inte förklara varför jag gillade den...:va

Grattis till en hoj med GRYMT ljud om man har Akra-pipor...polaren har en Mt-01 och det är en fröjd att ligga bakom....1600cc, inte fel

Tung o klumpig men riktigt kul.Går pinna på rätt hyffsat i kurvorna,Har även kört röd grupp på smc-kurs o blev bara efter på rakan på Knutstorp

Last edited:
Somsagt har kört sporthoj i 12år,kul att prova nåt nytt osv...Börjar bli gammal:näsblod

Gjorde ungefär samma sak förra säsongen, kört sporthoj sedan -98. Bytte från RSV 1000 till Monster 696, en effektminskning på ca 55 häst. Kan inte påstå att jag saknar effekten särskilt mycket.
Tror du kommer få mycket roligt med nya hojen också.:tummenupp

Cool hoj, har alltid drömt om en sådan. Blir nog en MT inom ett par år:tummenupp:yoparty

Back