Såhär går stölden till

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date
konstigt att det så ofta följer med delar när man ska köpa sporthoj - speciellt delar till nyare årsmodeller... (med tanke på hur mycket de delarna kostar om man köper dom som reservdel hos verkstan)

Jag tror många här har delar som inte är riktigt ärliga...

Lam-Kaka skrev:
Tror knappast att man bryr sig så mycket om man blir så jävla förbanad och får så jävla mycket adrenalin i kroppen,då är det knapas något som stopar en förens man har något ben borta eller dylikt, adrenalinet gör så att man inte känner så mycket. Jämför det med en älg som blir skjuten när han är skrämd eller dylikt han dör inte lika lätt som en älg som bara går och strövar om kring. Visst kulor dödar + hårda slag men det biter inte lika mycket på en förband och ilsken person som har mycket adrenalin i kroppen, men efter att det mesta adrenalinet har försvunnet så kommer smärtan m.m. Sen skiljer det nog mycket till person till person också.
:näsblod

Blir så himla deprimerade över att de finns de som försvarar dessa hojtjuvars möjligheter att bedriva sin stöldverksamhet genom att inte tillåta polisen (och/eller försäkringsbolag i samarbete med polis) att använda brottsprovokation. Torde ju rimligen fungera mycket bra. Endast och enbart skyldiga drabbas.

När man därtill läser om folk som blivit av med sina MC när de lånat ut dessa till en potentiella köpare och sedan inte får något från F-bolaget, så tror man helt enkelt att det inte är sant!!? Så ruskigt fräck och lågt gjort.

Inte konstigt att folk uppträder på ett sätt som kan uppfattas som nojigt när personer som man uppfattar som suspekta rör sig kring ens hoj.

Nä..."Hang ´em high" som Clintan skulle sagt.

/Olzki

Jag säger bara FY FAN för sådant pack!
Skulle jag komma ut i garaget när det är några som försöker sno min hoj skulle jag göra allt för att slå ihjäl så många av dem som möjligt om jag så skull bli ihjälslagen själv. :kulspruta :machinegu :finger :fatta!

kjuze skrev:

Du menar på fullt allvar att du har ett indirekt nummer till en hojtjuv (genom din polare) och ska "varna" oss för att inte slåihjäl en hojtjuv.

Med andra ord försöker du underläta för skurkarna att kunna stjäla ifred.

Jag tycker lika illa om dej som om en hojtjuv.

/fredde

tur att man bor i en liten håla.. ingen jävla jugge-maffia här.. fast kommer dom så...:kulspruta jävla slödder

Last edited:
Bananen skrev:
Jag säger bara FY FAN för sådant pack!
Skulle jag komma ut i garaget när det är några som försöker sno min hoj skulle jag göra allt för att slå ihjäl så många av dem som möjligt om jag så skull bli ihjälslagen själv. :kulspruta :machinegu :finger :fatta!
Bra bananen :klappar
RÄTT inställning :yoparty

Mvh :tomten

kjuze skrev:
Är väl inget nytt jag har att komma med men kanske bra att få det komfimerat..

Efter att ha läst här på forumet så snackade jag med en person över nätet som jag vet hållt sig lite i gråzonen för vad som är lagligt och inte.

Jag frågade om han kunde kirra en shysst MC till mig underförstått snodd.
Till min förvåning svarade han, vad vill du ha, R1:a, ninja eller haybusa?

Enligt han själv så snodde han inte själv utan han kunde ge mig numret till "juggarna" han kände så skulle vi diskutera priser. Frågade vad han trodde det skulle ligga på, han sa 40lökar. Dock nämndes aldrig något om årsmodell eller så.

Sen varnade han mig faktiskt att för att köra runt med en "baxad" MC. Att det kunde bli strul. Så jag frågade, varför snor dem då om dem inte kan få sålt pga av det. Och han sa att dem sålde allt i delar.

Sen hur dem snodde dem så gick dem i princip och kollade regnummer. Kollade med VV och tog den på natten.
Om den var fastsatt i något använder dem vinkelslip och sen slängde upp den på flaket. Och dem var jämnt 4-5 st.

Då frågade jag vad som händer om ägaren kommer och då sa han att "då har vi inte så mycket val än att dunka honom"

Vad väl typ allt tror jag. Som sagt, kanske inte nytt. Men ni bör kanske tänka er för innan ni rusar in i garaget om någon är därinne. Kan gå illa.

Var försiktiga därute!

Vadå så du säger att står det ett helt gäng i garaget bör jag inte gå ut där då fast jag vet att dom snor min hoj?

Man bara tar med sig 70kgós hunden så löser han det :D

kjuze skrev:
Enligt han själv så snodde han inte själv utan han kunde ge mig numret till "juggarna" han kände så skulle vi diskutera priser.

kjuze skrev:
Då frågade jag vad som händer om ägaren kommer och då sa han att "då har vi inte så mycket val än att dunka honom"

Om han nu inte är med själv och snor hojar, varför refererar han till "vi" när han skriver om att dunka folk? Han ljuger nånstans, antingen snor han hojar eller så dunkar han inte folk.

dunka?

Lite 90-tal över det ordet... Tror killen ville verka häftig, dunka gör man inte längre. :3freak

granath_ skrev:
låter riktigt bra det där :näsblod
skulle inte tveka mer än 2sek på att försöka slå ihjäl nån jävel som höll på att sno min hoj! :fatta!

Jag hoppas du skojar..? Du får nog ändra din avatarbild, till "slyngel fortfarande." En stöld skulle rättfärdiga ett mord från din del? Jag HOPPAS verkligen alla som uttalar sådant tänker efter både före o efter ett sådant uttal, allra helst offentligt, Ponera att något nu skulle hända någon av tjuvarna något(ett mord) , och du har hotat offentligt och det kommer fram...

Vet att för många är det bara ett talesätt/tankesätt, men man skall nog tänka sig för både en och 2 ggr för innnan man skriver sådant..Sen är det allra flesta människor inte i stånd att klara av att "slå ihjäl någon", om inte speciella omständigheter kräver det som självförsvar, krigssituation etc.

MEN för djälvligt att man inte får ja saker i fred, och vi ärliga får betala dyrt i långa loppet för tjuvarnas framfart.

Men låsa in dem i förvar tills farbror blå kommer.

Vet en som var på Muscial med bussresa till Stockholm, i pausen då folk var ute o sträckte på sig och rökte, så såg flera bussresenärer att någon gick och snokade i bussen och han hade slagit in ett litet fönster, de satt för något för hålet i fönstret bevakade runt bussen och Ringde Polisen som bara kom och hämtade upp eländet, detta var bästa behållningen på hela resan för denna och fler i bussen!!

Last edited:
Har läst delar av tråden ch stött på vissa kommentarer som tyvärr inte riktigt är verklighetsförankrade. Så som av huvudskaparen av tråden skall kontakta polisen för att "sätta dit dem".

För vad?
Vad har de gjort, bara genom att prata i telefon med skaparen av tråden, som går att få en fällande dom i tingsrätten?

Visst de PLANERAR att begå ett brott vilket är olagligt. Men HUR skall åklagaren påvisa ATT det skett/sker?

Andra kommentarer är mer brutala och uppmanar till grovt våld där man vill locka in dessa förlorade själar och bruka "mer våld än vad nöden kräver". Vilket i och för sig också är brottsligt och dessutom i händelse av att man går från tanke tll handling avsevärt mycket grövre brott än stöld.

Våld föder våld, så enkelt är det, tyvärr. Och visst hämnd KAN vara ett sätt at gå vidare i livet efter en raumatisk upplevelse där man har blivit utsatt. Men SÅ traumatisk kan man knapast anse stöd eller stöldförsök vara!

Så vad skulle vi motorcyklister då tjäna på att några av oss svårt misshandlar eller slår ihjäl en annan människa???

Inget! Tvärt om!

Vad skall/kan vi göra då?

Förutom den passiva säkerheten som vi anammar genom att låsa våra "mopeder" ordentligt och alltid med 3 lås (ett på vardera hjul) så det blir jobbigare att stjäla dem. Och förutom att parkera dem i ett låst utrymme kan vi naturligtvis kraftfullt begränsa marknaden för stulna beg. delar. Genom att inte köpa dem eller rapportera till polis om vi misstänker att det är stöldgods.

Vi kan också försöka vara bra människor och försöka stötta dem av våra vänner som INTE har eller har haft det lika lätt i livet. Vem vet kanske det visar sig att det är den bästa vän man kan ha!? Fast det är klart, det KRÄVER ju något av oss!!!

// Niklas

sporTlovEr skrev:
Jag hoppas du skojar..?

jag kanske inte var 100% seriös när jag skrev dom där inläggen. en " :rolleyes: " kanske skulle vart på sin plats.
& slyngel kanske jag fortfarande är i dina & andras ögon, men jag personligen ser inget fel i att försvara sina egna saker.
dock skulle det aldrig falla mej in att slå någon så illa för att dom försökt/lyckats stulit någonting. :brinnerup

*DanTheMan* skrev:
En annan sak...kollade igår på Live sändningen av Discoverys inträde o landning på jorden.När man ser sådana bilder på Jorden från rymden kan man bara inte undåg att bli rörd över hur otroligt vacker planet vi bor på.Man blir fan förundrad över allt skit som existerar här .Står inte den intelligenta livsformen kallad människan över allt skit så som krig,terrorism o all annan brottslighet.
Det e så jävla sorgligt så man håller på att spy.
Eh...är det där verkligen du *DanTheMan*?

Fyf.. vad fint skrivet :pannkyss

Och vem fan skulle betala 40lök för en sån hoj??

Jag fick erbjudande om att köpa en 636 -03 i höstas för 15.000.

Och jag vet att jag kan "beställa" vad för hoj jag vill ha o har den efter ungefär en månad. Priset är samma då.

Mer än så får man inte för en stulen hoj.
Vad ska man med en stulen hoj till??

Man måste ju fixa nytt ram.nr o grejjer om man inte bara ska ha reservdelarna.

Det KOSTAR. och för 40.000 blir det en sammanlagd summa som är alldeles för hög för att någon skulle få för sig att köpa den. Iaf någon som tänker lite.

Tänker man sen lite till så köper man aldrig något som är stulet.

Ingen som tänker på att folk kan säga vad som helst på nätet.
Informatören i det här fallet kan vara någon liten nörd som
sitter i mammas gillestuga och försöker vara cool i nätets anonymitet.

Om man läser vad vissa skriver i den här tråden så ligger den
slutsatsen ganska nära :huvet

*DanTheMan* skrev:
En annan sak...kollade igår på Live sändningen av Discoverys inträde o landning på jorden.När man ser sådana bilder på Jorden från rymden kan man bara inte undåg att bli rörd över hur otroligt vacker planet vi bor på.Man blir fan förundrad över allt skit som existerar här .Står inte den intelligenta livsformen kallad människan över allt skit så som krig,terrorism o all annan brottslighet.
Det e så jävla sorgligt så man håller på att spy.

Tog du en "hövding" när du såg på programmet också?
hehe...nej vi lever i en sjuk värld och det är vi människor som kommer
att göra så att världen går åt helvete också...tyvärr

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey