RaZoR
Snabb Sporthoj.com'are
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Samma vikt/effekt förhållande som en R1:a men 100 kilo lättare
Jag var på väg hem, hade just sett en polisbil i stan så jag antog att nu var det bara att gasa på.
Kommer körande och ska just svänga in i en rondell när jag ser en helvit hoj med stora bokstäver POLIS på.
Fick en konstig känsla
svänger snabbt ut ur rondellen, sitter och tittar i bakspeglarna ifall han skulle komma efter. Jag tar första avtagsvägen och drar på lite för att få lite distans mellan polisen.
Får ett litet kast med bakhjulet så jag måste flytta mig fram lite och kommer ihåg att det är ju lite grus i den här kurva men det såg ju inte jag det var ju mörkt. Kommer upp med ganska bra fart och bromsar in och vad ser jag. En polisbil
till höger. Stannar försiktigt och väntar tills den svängt och flyr hem.
Jag trodde aldrig jag skulle få se en mc-polis i denna lilla stad, men jag kan säga till alla som bor i städer med
20 000 invånare eller mindre att inte vara så säker, fastän det är måndag och klockan är 10 på kvällen.
Ni kanske funderar varför jag är så rädd för en mc-polis
1. Jag har ”glömt” att besiktiga om hojen för full effekt.
2. Mitt framhjul börjar snart likna ett slicks.
3. Int faaan ska jag ha nå böter på min FÖDELSEDAG!
Kommer körande och ska just svänga in i en rondell när jag ser en helvit hoj med stora bokstäver POLIS på.
Fick en konstig känsla
svänger snabbt ut ur rondellen, sitter och tittar i bakspeglarna ifall han skulle komma efter. Jag tar första avtagsvägen och drar på lite för att få lite distans mellan polisen. Får ett litet kast med bakhjulet så jag måste flytta mig fram lite och kommer ihåg att det är ju lite grus i den här kurva men det såg ju inte jag det var ju mörkt. Kommer upp med ganska bra fart och bromsar in och vad ser jag. En polisbil
Jag trodde aldrig jag skulle få se en mc-polis i denna lilla stad, men jag kan säga till alla som bor i städer med
20 000 invånare eller mindre att inte vara så säker, fastän det är måndag och klockan är 10 på kvällen.
Ni kanske funderar varför jag är så rädd för en mc-polis
1. Jag har ”glömt” att besiktiga om hojen för full effekt.
2. Mitt framhjul börjar snart likna ett slicks.
3. Int faaan ska jag ha nå böter på min FÖDELSEDAG!
Last edited: