Såg just en mc-polis…

RaZoR

Snabb Sporthoj.com'are
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Samma vikt/effekt förhållande som en R1:a men 100 kilo lättare
Jag var på väg hem, hade just sett en polisbil i stan så jag antog att nu var det bara att gasa på. :squid
Kommer körande och ska just svänga in i en rondell när jag ser en helvit hoj med stora bokstäver POLIS på.
Fick en konstig känsla :skrämd svänger snabbt ut ur rondellen, sitter och tittar i bakspeglarna ifall han skulle komma efter. Jag tar första avtagsvägen och drar på lite för att få lite distans mellan polisen.
Får ett litet kast med bakhjulet så jag måste flytta mig fram lite och kommer ihåg att det är ju lite grus i den här kurva men det såg ju inte jag det var ju mörkt. Kommer upp med ganska bra fart och bromsar in och vad ser jag. En polisbil :eek: till höger. Stannar försiktigt och väntar tills den svängt och flyr hem.

Jag trodde aldrig jag skulle få se en mc-polis i denna lilla stad, men jag kan säga till alla som bor i städer med
20 000 invånare eller mindre att inte vara så säker, fastän det är måndag och klockan är 10 på kvällen.

Ni kanske funderar varför jag är så rädd för en mc-polis

1. Jag har ”glömt” att besiktiga om hojen för full effekt.
2. Mitt framhjul börjar snart likna ett slicks.
3. Int faaan ska jag ha nå böter på min FÖDELSEDAG!

Last edited:
en mc snut i lilla jeppis :skrämd jag var ute och gasade mellan 9 och 10 tiden idag faktist... Tänkte dra en repa till mysinge via sundbyvägen som har fått ny fin asfalt =) men såg en snutbil påväg åt det hållet så jag for ut mot fäboda istället.. inga bilar eller motionärer alls :D Vart stog snutarna förresten? Tur du klarade dej och grattis :hej

Det fullkomligen kryllar av blåbär på på MC i vårt sämre grannland!!!

Blev stoppad tre gånger på en dag av just mcpoliser i Finland, blir inte det minsta förvånad över din story. Dessutom har dom laserutrustning som pekar både frammåt å bakåt så det gäller att hålla gasen i styr.

Men deras jäkla böter kommer jag aldrig att pröjsa! :crash

Haha, låter nästan som mig i söndags.

Var ute på en liten tur med TLRen.
Just nu är den i helt naket tillstånd, dvs inga kåpor fram. == Inga lampor och inga blinkers. + allt annat som inte är helt lagligt på den...
Körde igenom stan och mötte hur många poliser somhelst! Till och med ridande polis, DÅ fattade jag att något var på G. Kollade lite senare, Jepp. HIF mot AIK. Enda gången det finns ridande polis i Helsingborg är när AIK kommer...

Körde och bytte hoj till en lagliga och hade en underbar Polisfri dag när jag lämnat staden. :)

Jacke: Ja Sundbyägen har fått jättebra asfalt, säg bara till så kommer jag och gasar nån gång. :squid
Det såg ut som att mc-polisen kom från nykarleby hållet och svängde in i rondellen vid rosasholmen, polisbilen mötte jag när jag kom upp från omfartsvägen vid gamla glassfabriken.

Backe: Va har dom laserutrustning också, fattas bara att de skulle ha laser åt sidorna då.

PutteLiten: Saken är den att jag kommer inte på någon orsak varför det skulle vare ett sånt himla pådrag just idag, jag är van med att det finns en polisbil som cirkulerar runt i stan och
vanligtvis om de inte är på kaffe vid grannen och man får syn på dem i stan så är kusten klar.

Bikerbitch: Jag var faktiskt till Stockholm på klassresa för några månader tillbaka, jag såg inte en enda polis, men o andra sidan var jag inte så nykter efter båtresan :öl

Tack Ghost

Bikerbitch skrev:
Åk till B-stugan i Sthlm. Då får du flygande besiktning direkt så det skriker om det. Här finns det gott om poliser.

Mig hälsar de med ett leende och en lyft mössa. ;)

Backe skrev:
Det fullkomligen kryllar av blåbär på på MC i vårt sämre grannland!!!

Blev stoppad tre gånger på en dag av just mcpoliser i Finland, blir inte det minsta förvånad över din story. Dessutom har dom laserutrustning som pekar både frammåt å bakåt så det gäller att hålla gasen i styr.

Dom är ju galen!! överallt är dom.. å dyker upp från tomma intet me skumma anklagelser! :whip

Razor> Får se om man vågar köra nån längre tur ennu i "sommar" Laser på hjälmen vore väl nått? i kokkola har de väl en mc snut?

Jacke skrev:
Razor> Får se om man vågar köra nån längre tur ennu i "sommar" Laser på hjälmen vore väl nått? i kokkola har de väl en mc snut?

Jacke: Kom just hem från en tur och det ser ut att dom har lugnat ner sig, jag körde säkert 200 meter tills jag såg en polisbil, nåja får väl ta och beställa ett nytt framdäck nu då.

Matin skrev:
Aha...är det DET som är BMW-power...undrade just varifrån det uttrycket kom ifrån :D

;)

Hehe Ang det så skulle jag hemskt gärna vilja ha den loggan som sitter bak på bakvingen på F1-bilarna.
Snacka om kaxigt när Montoya eller Ralf just förnedrat (kört om) någon mindre belevad konkurrent och de får den loggan i plytet. Så surt det måste vara :bow

BMW POWER

Mattias, kan du fixa billigt? :hej

Frågan är var jag skulle sätta det klistermärket då förstås.
Blir ju dessutom lite löjligt när jag får råd att försäkra en "riktig" sporthoj en vacker dag...

Den dagen den "sorgen" :)

RaZoR skrev:
Kommer körande och ska just svänga in i en rondell när jag ser en helvit hoj med stora bokstäver POLIS på.

Står det inte Poliiityyää eller nåt på bilar tillhörande den finska ordningsmakten??

Re: Re: Såg just en mc-polis…

Per skrev:
Står det inte Poliiityyää eller nåt på bilar tillhörande den finska ordningsmakten??

Nej nej... såhär ser en äkta Finsk polisbil ut. :fakta

Bifogat

• finsk polisbil.jpg
    finsk polisbil.jpg
    11.8 KB · Visningar: 330
Jag är inte så rädd för poliser faktiskt, försöker ha som vana att normalt inte köra i riskzonen för att kortet ska kunna dras. Det enda de kan göra då är ju att ge mig lite böter... Har klarat mig utan böter 7 hojsäsonger, så skulle jag klockas nu vore det bara välförtjänt. Man kanske skulle öppna upp ett böterkonto som försäkring och sätta in två lappar på :)

Backe skrev:

Du vet om att kronofogdemyndigheterna i respektive land numera sammarbetar och "byter böter" med varandra. Du kommer att få betala vare sig du vill eller inte. Och om du inte gör det kan du riskera att få körkortet indraget p.g.a. smitning.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back