Såg en stulen Triumph

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Såg en misstänkt stulen hoj för 30 min sen. Ja va på väg till bilen efter att ha ställt in hojen. Sprang fort och körde efter...

Körde efter hela vägen ända tills hojen körde in på en återvändsgata i angered. Jag ställde mig på en parkering med översikt på gatan ifall dom kör ut igen. Under tiden knappar jag in reg nummer på transportstyrelsen i mobilen och får upp ett namn i Kungsbacka, men hojen är inte anmäld stulen.

Ja ringer polisen och förklarar men dom vill inte komma dit för att hojen inte var stulen och dom tyckte inte att det behövdes.

Ja ringer hem till ägaren men ingen svarar, ja ringer hans sambo/frus mobil och får en grekisk telefonsvararmakapär.

Ja gissar nu att ägaren e i grekland o dom har plundrat deras hus o hoj. Ja hittar med samma ovanliga efternamn en man i Göteborg som ja ringer, de visar sig vara sonen som oxå e i grekland...

Ja förstörde nog deras semester med informationen dom fick. De e bara förjävligt att polisen inte ville komma o ta dom på en gång...

Dom kanske hade tatt dom för stöld på hojen o inbrott i huset (om dom nu hade inbrott i huset)...

De va iaf en Triumph Sprint st.... Blå årsmodell 2002. Om den nu anmält den som stulen så kanske polisen rycker ut ifall man ser den...

Reg.nr (miniminiminiskylt) SWR448

Sprint1.JPG

De var väl nån barnfamilj som körde 5km/h för fort på E6'an som fick högre prioritet hos polisen, men är väl så vi vill ha det eftersom det är en demokrati vi lever i.

Vad var det som gjorde att du misstänkte att den var stulen??

De var väl nån barnfamilj som körde 5km/h för fort på E6'an som fick högre prioritet hos polisen, men är väl så vi vill ha det eftersom det är en demokrati vi lever i.

Så du menar att Polisen ska prioritera en parkerad motorcykel som inte är stöldanmäld? :va

Så du menar att Polisen ska prioritera en parkerad motorcykel som inte är stöldanmäld? :va

Ja precis, för oskrapt tar ju regnummret på alla parkerade hojar och ringer transportstyrelsen, sen lägger ner jobb på att få tag i ägarens son i grekland.

Tar det som självklart att det var uppenbart att den var stulen, och polisen borde ju också kunna känna igen en stulen hoj, på samma vis som grabbarna i cops på 6an spottar en kille som e hög på meth på 300meters avstånd med den erfarenhet de har.

Och jag menar att jag tycker de ska prioritera brott långt över förteelser, och brott ska ha hårdare straff än idag, iaf för återfallsförbrytare.
Detta är min personliga åsikt, och kan jag gnälla lite på ett forum då och då och få folk att hålla med så kan vi kanske styra landet i den riktningen.

Inget som händer på en kafferast ;)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...