Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du kan ju alltid testa bladmåtts tricket innan du byter.
http://www.soe.se/ gå in på meksidan.. Där finns bra guider för renovering också om du inte gjort det innan.
Testade bladmåttet på min innan jag renoverade.
Funkade inte för mig och tror man ska ha bra tur för att få det att funka..
Men kan ju va värt ett försök iaf..
Mvh
Packboxarna kostar väl nån hundring och gaffelolja kostar från ca 175 (Grevens WP-olja, riktigt fina grejer) till 55kr (Biltemas olja, duger säkert minst lika bra). En linjal/skjutmått behövs för att mäta luftspalten, annars är det bara att skruva på!Är det dyrt o renovera?
Det ska otroligt mycket till om det ska kunna krypa upp olja nerifrån! Det brukar dels vara många varv gänga och dels är det Loctite från helvetet där. Snarare att det har runnit ner ovanifrån och lagt sig runt gaffelbenet när det inte kunde komma längre så att säga.OK,
Torkade av och körde en runda, Inget nytt smet men nu när jag tittar nog så verkar oljan läcka från den nedre kanten (se pil) och inte uppifrån packboxen ??? hmm...
Känner man där nere på det svarta? (se den andra pilen) så är det oljigt där också...
Dammskyddet trycker ner den läckande oljan längs benet med varje stötdämparrörelse. Byt packboxar.
Jahopp... Vart köper man packboxar billigast då? Kvalitetsprylar då givetvis...
Vad behöver jag köpa? Packboxar, vilken olja? nåt mer?
För att svara på din fråga om vad det kan kosta på verkstad: fråga din verkstad.
På förra jobbet (i Linköping) tog vi ca 1000 kr/ben om man lämnade in lösa gaffelben (ink material) och ca 2000 kr/ben om man lämnade in hela motorcykeln. Väljer man att lämna in hela hojen kan det dock bli dyrare - många har inget fast pris utan går på timme där.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |