Slowroller
Skrämmer små barn
Pontiak tycker jag är den bästa idén någonsin.Billy Opel.
Johnny Bode.
Pontiak Johanzon.
Errol Norstedt.
Den svenska musikskatten är ändlös.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pontiak tycker jag är den bästa idén någonsin.Billy Opel.
Johnny Bode.
Pontiak Johanzon.
Errol Norstedt.
Den svenska musikskatten är ändlös.

Svenska musiker gillas (nästan) bara av svenskar.
Ted Gärdestad. Kommer inte heller deltaga och tur är väl det. Svenska musiker gillas (nästan) bara av svenskar. Lite som turkiska artister, bara turkarna själva gillar dem.
Jag har sett tidigare säsonger men bojkottar denna. Enbart på grund av Ken Ring.
Tacka vet jag Discovery science mfl kanaler istället.
Vilket annat land som inte är engelsktalande har fler internationella artister?
Tyskland
Allvarligt så tvivlar jag på det.
Jag fortsätter listan från Bonzos inlägg
Abba, Roxette, Ace of Base, Army of Lovers, Swedish House Maffia, Aviici, Meja, Lisa Miskovski, Sounds, September, Robin... det finns nog fler bara man funderar lite till. Sedan har du låtskrivare, producenter och andra snubbar.
Från Tyskland känner jag bara till Boney M och Scorpions... det finns säkert några till men... gör gärna listan. Men man skall ha haft en större internationell hit i alla fall.


Entombed, Hellacopters, Backyard Babies, Sator etc. men då sätter mormor kaffet i halsen.
Finns galet mycket svensk musik.
Men Sator har aldrig varit kända, ens i Sverige. Jag tror jag har deras senaste skiva, utgiven 1990.
De är i samma kategori som Creeps.
Judas Priest, Rammstein, Modern Talking, Scooter, Haddaway, Snap, Culture Beat
Jag tror ärligt talat att några av de band du nämner ovan är i det närmsta okända, även om vi svenskar tror att de är världskända. Sounds liksom? Meja? Roxette kategoriserar jag med Dr Macdoo, skit är skit.
Syftet med min tråd var förvisso ine att bevisa att tysk eurodisco är bra, även om det är det.![]()
Abba och allt sådant i all ära men glöm inte Göteborgsmetallen! Ni vet: At the Gates, In Flames och annat smått och gott!
Har ju t.o.m. blivit en egen genre internationellt.
Judas Priest, Rammstein, Modern Talking, Scooter, Haddaway, Snap, Culture Beat
Jag tror ärligt talat att några av de band du nämner ovan är i det närmsta okända, även om vi svenskar tror att de är världskända. Sounds liksom? Meja? Roxette kategoriserar jag med Dr Macdoo, skit är skit.
Syftet med min tråd var förvisso ine att bevisa att tysk eurodisco är bra, även om det är det.![]()


|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |