Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Supermoto skrev:2567616På DIN våg kanske![]()
Men imponerande i vilket fall![]()
Lennartsson skrev:2567553YZ 450-07 nu under 100 KG
Japsarna brukar ju skriva lite vad de vill i sina papper, åtminstone vad gäller plasthojar. T.ex brukar torrvikt vara utan batteri (om det finns), ALLA oljor och vätskor på en japshoj. <100 på pappret är såklart lite av en magisk gräns man gärna tar sig under. Vad anger andra? KTM?, Hynda?, Kwakkasuki? osvLennartsson skrev:2567854Nä på nån japps våg iofs.... Sen är säkert motardhjulen tyngre än cross hjulen... Men står 99kg i pappren i alla fall...

Supermoto skrev:2567874Japsarna brukar ju skriva lite vad de vill i sina papper, åtminstone vad gäller plasthojar. T.ex brukar torrvikt vara utan batteri (om det finns), ALLA oljor och vätskor på en japshoj. <100 på pappret är såklart lite av en magisk gräns man gärna tar sig under. Vad anger andra? KTM?, Hynda?, Kwakkasuki? osv
Vore skoj att göra lite jämförelser på olika hojar i klubben. På samma våg då såklart. Och samma mängd bränsle. Husaklanen ställer upp med Stefans hoj med modifieringen att min kolfibertank monteras. Undrar om det skiljer nämnvärt mellan en 450- och en 650-motor (isf tar vi hans enduromotor)
Som referens anger Husaberg 110kg (torrvikt) för FSc-modellerna och 112 för gatlegala. Då är det alltså med startmotor, batteri osv.
Ingen dum idé. Ska se vad vi kan göra...mr_rockster skrev:2568282Ställ en våg vid klubbhuset i Örebro och ha en 10 i top lista
Vem av SM SM förarna blir först att väga mer än cykeln?
Supermoto skrev:2568417Ingen dum idé. Ska se vad vi kan göra...
*host, host* - Bodingh lär väl varit där. Om inte annat så rätt nära. Om inte annat så när han körde Hynda.
Stefan var ju inte långt ifrån heller när han var uppe på 115. Megagossen är ju rätt stor, borde tangerat (med utrustning isf) hojvikten.
Vilken arsmodell?syclone skrev:2565364Hej
När jag skulle Lv-regga min FX470 Husa så vägde den 112kg fulltankad
helt i cross utförande
Funkar tyvar inte sa bra da hojen inte star rakt. Beror ifs pa hur du gjorde. Annars laggs ju mer vikt ner pa det hjulet som star pa backen.nosferatu skrev:2566920vägde min -05 hemma i hallen på en badrumsvåg med ett hjul åt gången o ca halv tank, drygt 128 kg, om man nu kan lita på vågen

Laste nagot om 0,5kg mellan 450 och 650. Var inga storre skillnader pa motorn (till avseende for vikten) forutom slaglangden (i princip).Supermoto skrev:2567874
Undrar om det skiljer nämnvärt mellan en 450- och en 650-motor (isf tar vi hans enduromotor)![]()
CRFen vager 108 torr. Anda imponerande.Olof Eriksson skrev:256854298kg tror jag Hondan e specificerad på i vissa fall
KTM´s nya 450 ligger på 104kg spec-vikt, är nog inte långt från verkligheten den siffran!
Vad blir det för fälgar? Smidda Marchesini eller Talon/Exel med titan ekrar?Lennartsson skrev:2568279När jag byggt klart ska vi väga...Kul se som du säger vad allt väger.
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |