Så här ser nya SRW ut

Chris Ash skrev:
Men själva bansträckningen ser väl ok ut även om den är för knixig och långsam för min smak.
Knixig och långsam? du kör ju 125:a, kolla in Ullis hon bara flyger fram på SRW, du gillar ju inte nya Falken heller, gasa mer och gnäll mindre :D

GSXR1100R skrev:
Knixig och långsam? du kör ju 125:a, kolla in Ullis hon bara flyger fram på SRW, du gillar ju inte nya Falken heller, gasa mer och gnäll mindre :D

Klart jag gillar Falken, den är fortfarande suverän! Men gamla sträckningen var ännu bättre.

Chris Ash skrev:
Klart jag gillar Falken, den är fortfarande suverän! Men gamla sträckningen var ännu bättre.
Jag gillar faktiskt den nya Falken, dock kunde man ha breddat inåt istället för utåt i den nya sektionen men jag bygger ju inte banor så jag kan ha fel, det brukar jag ju ha.

GSXR1100R skrev:
Jag gillar faktiskt den nya Falken, dock kunde man ha breddat inåt istället för utåt i den nya sektionen men jag bygger ju inte banor så jag kan ha fel, det brukar jag ju ha.

Jag har dock alltid rätt, vilket innebär att även du hade det denna gång. :lol

Kurvmakaren skrev:
Banan kommer inte att se ut så vid ett eventuellt Svemogodkännade. För detta krävs ett antal meter soft fence vilket är planerat sedan starten.
Dock kan inte placeringen av dessa spikas förrän Svemo sagt sitt.

Observera att banan inte är fullt klar ännu.

att bygga med ett räcke så nära banan och sedan lösa problemet genom soft/airfence är inte bara en dålig lösning, det är en spottloska i ansiktet på förarna.

GSXR1100R skrev:
Meningen med filmen är att visa hur kurvorna kan tas och vilka spårval vi har, att bedöma säkerheten på en bana genom att titta på en film är inte realistiskt, man får fel perspektiv på avstånd genom linsen, vill man agera säkerhetsexpert så får man GÅ banan live.

inte realistiskt? nej om det rörde sig om ett gränsfall kanske, men här behöver man ju inte ens titta på halva filmen innan man ser att banan inte under några som helst omständigheter borde få RR licens.
Handlar inte om att vara säkerhetsexpert, detta borde även du se.
eller brinner du så för din hemmabana att du sänker dina krav för att få se den i drift?
om så är fallet kan iaf inte jag se dig som annat än en osolidarisk medtävlare och dina utalanden om säkerhet tar jag = 0 notis av.

Last edited:
oFFkeFF skrev:
Jag har väl hört från folk som varit där live och tittat också.
Mesta delen av banan ser ju rätt ok ut, men däremot finns de tre ställen man direkt på filmen ser är helt livsfarliga.
Den där banskissen är inte aktuell. Och det finns fler potentiellt otrevliga ställen. Räcket ut på start/mål är t ex förlängt. Hålet i räcket som gör att man kan åka ut i mötande trafik kommer väl att täppas till, men just nu går det att köra genom. Det är inte helt enkelt, men det går.

Jämförelsen med Kinnekulle är bra. Godkänner man den ena kan man lika gärna godkänna den andra. Det är på båda ställena för kort avstånd mellan banan och räckena.

Bifogat

• sturup_banskiss faror II.GIF
    sturup_banskiss faror II.GIF
    48.7 KB · Visningar: 84
Det är ju bra att någon vill satsa och utveckla en bana men det där ser mer än lovligt farligt ut på flera ställen, airfence eller inte...

Vad fint ni ritar pojkar? Parkinssons? :D

GSXR1100R skrev:
...man får fel perspektiv på avstånd genom linsen...
Nja, jag tycker nog att det ser realistiskt ut på filmen. Det är kort väg från asfalten till räcket på många ställen. En avåkningszon på fyra meter i en utgång som kan tas i en bra bit över hundra km/h upplever jag som väldigt kort. Det är inte mycket farten sjunker innan man dammar in i stålräcket. Det blir bättre med airfence men det blir ändå ett abrupt stopp.

R2 skrev:
att bygga med ett räcke så nära banan och sedan lösa problemet genom soft/airfence är inte bara en dålig lösning, det är en spottloska i ansiktet på förarna.

inte realistiskt? nej om det rörde sig om ett gränsfall kanske, men här behöver man ju inte ens titta på halva filmen innan man ser att banan inte under några som helst omständigheter borde få RR licens.
Handlar inte om att vara säkerhetsexpert, detta borde även du se.
eller brinner du så för din hemmabana att du sänker dina krav för att få se den i drift?
om så är fallet kan iaf inte jag se dig som annat än en osolidarisk medtävlare och dina utalanden om säkerhet tar jag = 0 notis av.
Jag har inte hävdat att denna bana är säker, färdig & godkänd, men banägaren strävar efter att så snart som möjligt få den säker nog för oss förare, att få den godkänd av Svemo innebär dock inte att banan precis som alla andra banor är säker till 100%.

Jag vet att du vurmar för förarnas säkerhet och det gör du med all rätt :tummenupp

Vad tyckte du annars om filmen då :pannkyss

Goodstuff skrev:
Det är ju bra att någon vill satsa och utveckla en bana men det där ser mer än lovligt farligt ut på flera ställen, airfence eller inte...

Så det är nu du menar att jag skall ta det personligt??

Kurvmakaren skrev:
Så det är nu du menar att jag skall ta det personligt??
Ehhh.. Vad menar du? Jag kommenterade oFFkeFFs och Bingos något darriga pilar ritade på banskissen. Hade inget med ditt arbete eller bansksissen som sådan att göra.

Goodstuff skrev:
Ehhh.. Vad menar du? Jag kommenterade oFFkeFFs och Bingos något darriga pilar ritade på banskissen. Hade inget med ditt arbete eller bansksissen som sådan att göra.

OK. Tolkade det annorlunda när jag läste ditt inlägg.

Goodstuff skrev:

Passa dig jag har nog lite alzheimers också
:4skrika

Ahhh nu kom jag på lösningen till alla banor, sätt ut denna och Konstapel Jalle med Lazerdome pickan så kommer alla banor i Sverige att bli säkra.

Bifogat

• 30-skylt.gif
    30-skylt.gif
    4.6 KB · Visningar: 165
GSXR1100R skrev:
Ahhh nu kom jag på lösningen till alla banor, sätt ut denna och Konstapel Jalle med Lazerdome pickan så kommer alla banor i Sverige att bli säkra.
Inte bara det - vi kommer inte vara ohjälpligt sist! :yoparty :Bugar

GSXR1100R skrev:
Säg att du gillade filmen, säg det nuuuuuu :mad:

Vet du hur aggro man kan bli av alzheimers, passa dig

Det var för lite tuttar i filmen, dessutom gick det långsamt, men annars var det bra ;)

oFFkeFF skrev:
Vet du hur aggro man kan bli av alzheimers, passa dig

Det var för lite tuttar i filmen, dessutom gick det långsamt, men annars var det bra ;)
Snuskhummer :fatta! Nu är det slutfilmat :död

Goodstuff skrev:

Om du har några klagomål på mitt spårval i söndags så är det väl bättre att du tar det direkt med mig :mad: :D

Skall sägas i sammanhanget att utrymmet när banan ritades var mycket begränsat och att ställets topografi också är en begränsande faktor (banan ligger på en sluttning). Inte lätt att få in en lång, snabb och säker bana på den givna ytan under sådana premisser. Det är svårt att se hur det skulle kunna göras bättre när man ser banan på plats.

Publikmässigt är banan fantastisk. Man kan se ca 98% av banan från samma läktare. Man hamnar verkligen mitt i banan och det är motorcyklar/bilar på alla sidor runt en. Rätt skön känsla.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back