så här blir det med skitgrejjer...

• Thread starter Thread starter Skorpan
  • Start date Start date

Skorpan

Guest
Köpte en tail för ett tag sen med FRUKTANSVÄRT dålig passning
Alla spänningarna har gjort att det spricker och nu har skiten pajjat min cuts :mad:
Se upp med vad ni köper-ibland kan det vara värt o lägga till lite och få riktiga grejjer

Hade gärna hängt ut firman men vill inte att swedie får skit så jag låter bli

här ser ni hur mycket skiten felar vid dynan-nästan 2 cm...

Last edited:
Skorpan skrev:
Köpte en tail för ett tag sen med FRUKTANSVÄRT dålig passning
Alla spänningarna har gjort att det spricker och nu har skiten pajjat min cuts :mad:
Se upp med vad ni köper-ibland kan det vara värt o lägga till lite och få riktiga grejjer

Hade gärna hängt ut firman men vill inte att swedie får skit så jag låter bli

här ser ni hur mycket skiten felar vid dynan-nästan 2 cm...

Tror du att det är undertailens fel?
Köpa ny/begagnad bakdel?

//A.

så här mycket felar det i fästet till lampan och även i skruvarna vilket har gjort att det spricker till slut...

Last edited:
Tack! Och trist att det hänt! Har du testat o få reklamation? Bara ner o bevisa att du fick en dålig plastbit?

Annars, ta o fixa själv o försök fixa så fint som möjligt. :-/

här fattades det 3cm i bredd när jag satte på den
kolla hur böjd tailen är av spänningarna,bara tidsfråga innan fästerna till cutsen går där oxå...

Last edited:
hela skiten faller i bitar snart,så här ska det fan inte vara :huvet
nu ska jag ringa o ha ett allvarligt snack med firman :mad: :mad: :mad:

Last edited:
Swedie skrev:
Tack! Och trist att det hänt! Har du testat o få reklamation? Bara ner o bevisa att du fick en dålig plastbit?

Annars, ta o fixa själv o försök fixa så fint som möjligt. :-/
yepp,det kan du ge dej på swedie
ska åka ner med hojen o visa upp det för han o se vad han säger
ska ha en pengarna tbx för tailen+att han ska få pröjsa en ny cuts annars blir det reklamationsnämnden men sånt kan ju ta tid tyvärr

Du har nog aldrig försökt montera kraschkåpor. Det krävs omsorgsfullt förarbete, slipning och borrning. Misstänker att det ofta är samma med sånna här pryttlar.

EDIT: Menar naturligtvis inte att hacka på dig. Prylarna ska ju passa. Ville bara påpeka att man tyvärr ofta får ta vad man får och bygga om en del.

Don Quixote skrev:
Du har nog aldrig försökt montera kraschkåpor. Det krävs omsorgsfullt förarbete, slipning och borrning. Misstänker att det ofta är samma med sånna här pryttlar.
denna var lackad o klar,alla fästen mm var klara o det var bara till o sätta dit den sa han vid beställningen
även om man skulle behöva korrigera lite så ska det fan inte fattas så mycket som 3cm på 20cm bred plastbit

d1ce skrev:
rapportera hur det går!

//@
Tja,var o visa upp skadorna i fredags o vi kom fram till att det var tailen som orsaka det.Han var mest inne på o svetsa sprickan o skulle ha ringt idag men så blev det tydligen inte.Det roliga var att kåpan var ju hel när jag satte dit tailen,är det tailen som har orsakat det så ska jag fan ha en ny kåpa (läs likvärdig utan sprickor eller repor).
Det som retar mej mest att han inte har ringt :mad: :mad: :mad:

2 veckor har gått o snubben har inte ringt...
har försökt o ringa han men antingen är det upptagen eller så svarar han inte så idag skicka jag iväg ett mail till han o bad han höra av sej o tror ni han ringde?? :huvet
det är ok o sälja grejjer men när det blir reklamation på nåt så är det inte lika intressant...fan vad det stör mej
nää,imon blir det reklamationsnämnden
nu är jag :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Skorpan skrev:
2 veckor har gått o snubben har inte ringt...
har försökt o ringa han men antingen är det upptagen eller så svarar han inte så idag skicka jag iväg ett mail till han o bad han höra av sej o tror ni han ringde?? :huvet
det är ok o sälja grejjer men när det blir reklamation på nåt så är det inte lika intressant...fan vad det stör mej
nää,imon blir det reklamationsnämnden
nu är jag :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

har du lust att skriva vilket företag det är så vi andra slipper gå i samma fälla?

toodee skrev:
har du lust att skriva vilket företag det är så vi andra slipper gå i samma fälla?
tror inte att swedie gillar att man hänger ut firmor iomed att han har tagit bort handlare/verkstäder
MEN,det är ju inte förbjudet o säga SSSSSSSSSSSSSSSSSSS :)

Åk ner till handlarnen för att konfrontera honom (argt!)
Hjälper inte det så nitar du honom, inte mer med det!?

rossi954 skrev:
Åk ner till handlarnen för att konfrontera honom (argt!)
Hjälper inte det så nitar du honom, inte mer med det!?
Jo men då får han säkert sin nya bakdel?

HanneZ skrev:
Jo men då får han säkert sin nya bakdel?

Men jag menade ju om "Konfrontationen" inte hjälper (dvs. att få ersättning)
Så får han ju sitt "straff" snabbare om du nitar honom än att stämma/anmäla honom...

Rätt...men visst lite fel ändå.

Puh... jag var snubblande nära att beställa från detta företag. Gulp, tackar och beklagar. Hoppas det löser sig!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT