så här blir det med skitgrejjer...

• Thread starter Thread starter Skorpan
  • Start date Start date
Skorpan skrev:
... imon blir det reklamationsnämnden
Reklamavaddå?

Ett tips är att det tar rätt dåligt när man bevisligen använder sig av hemgjorda uttryck. :7peta
Dsv om du istället pratar om Konsumentverket och Konsumentköplagen så kanske det tar lite mer än egna uttryck som bevisar att du inte kan juridiken runt det där.
Läs på: http://www.konsumentverket.se
Om konsumentköplagen: http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=147&lngCategoryID=892
Konsumentköplagen: http://rixlex.riksdagen.se/htbin/th...ASE}=SFST&BET=1990:932&${TRIPSHOW}=format=THW Sök på sidan efter "Fel på varan".
Ett litet tips i all välmening. :tummenupp

Men som Don Quixote skrev, passformen på såna här bitar brukar vara sisådär och tvingar man dit dom med våld så kommer något att gå sönder förr eller senare. Kan ju alltså hända att handlaren hävdar att du har monterat fel. Eller nåt sånt.

Köpte en gång en ny (replika) stötfångare frma till en Corvette -74. Stor glasfibermoj som skulle efterlikna den ordinarie polyuretanfångaren. Trist bara att den var 20 mm för bred på höger sida och 10 mm för smal på vänster sida. That´s life! Bygga om!

Tackar för länken :tummenupp
Grejjen är så här att när jag ringde o beställde tailen så fråga jag just hur passformen var o då svarar han att "det är lite jobb med o få den på plats men att det inte var några problem sen".
Var ju o visa upp hojen för 2 veckor sen för han med onewheeler o då kom vi fram till att det var tailen+hans nya fästen som orsaka att det har spruckit.
Att det blir fel ibland kan väl hända vem som helst,det är en sak men när han bara skiter i det gör mej VANSINNIG :mad:

edit: det är konsumentverket som driver det vidare till reklamationsnämnden o kräver han på ny kåpa/pengar tbx :)

Last edited:
Kan ju vara bra att veta att han tydligen inte är så bra att ha att göra med när det väl gäller, när man vill reklamera nått..
Det grejer som jag har köpt från honom har också haft lite halvkass passform, men inte så att saker har pajat, än iaf...
Att passformen är som den är är väl knappast hans fel iofs, men nått man stör sig på är ju om någon har sagt att han/hon ska höra av sig och inte gör det.

Lycka till..

//Anders.

rossi954 skrev:
Åk ner till handlarnen för att konfrontera honom (argt!)
Hjälper inte det så nitar du honom, inte mer med det!?
nån som vet om det är tillåtet o spela in samtalet med han o ha det som bevis sen??

tror inte att ett sådant inspelat samtal får användas som bevismaterial på grund av någon jävla integritetslag eller vad det nu heter/stavas =(

Skorpan skrev:
nån som vet om det är tillåtet o spela in samtalet med han o ha det som bevis sen??

Man får spela in samtal mellan 2 personer om minst en de vet om att det spelas in... och du vet ju det :tungan ... alltså svaret på din fråga är JA, du får du spela in samtalet...

Alex R1100S skrev:
Man får spela in samtal mellan 2 personer om minst en de vet om att det spelas in... och du vet ju det :tungan ... alltså svaret på din fråga är JA, du får du spela in samtalet...
låter intressant,kan ju ta med en polare oxå så blir vi 2 :)

Skorpan skrev:
låter intressant,kan ju ta med en polare oxå så blir vi 2 :)

Asså du behöver ingen polare.
Det räcker med att du vet att det spelas in.. (och eftersom det är du som spelar in så vet du förhoppningsvis att det spelas in)

Tex. så får inte jag spela in ett telefonsamtal mellan dig och nån annan, om inte du eller den andra känner till att jag gör det... men jag får spela in ett samtal mellan dig och mig - utan att du vet om det.

får spela in får man säkert men får det användas i exvis en rättegång!

hornet oskar skrev:
får spela in får man säkert men får det användas i exvis en rättegång!

Det är jag däremot osäker på... nu tror jag iof inte att det här fallet går så långt som till en rättegång...

Alex R1100S skrev:
Det är jag däremot osäker på... nu tror jag iof inte att det här fallet går så långt som till en rättegång...
nää för nåns huvve kommer o rulla innan :huvet

ja fy fan hoppas det årdnar sig för dej för man kan ju bli galen när man får skitgrejor nä stå på dig nu!!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti