Så fläskig bild!

Mr Brownstone skrev:
OOOOOOOOOOOO :yoparty :yoparty Dra åt! Där vill jag köra!! Coooolt! Tufft! Skojsigt!
Allvar, det är väl inte så dyrt att åka till England? Vad säger du R2, ska vi se om det går ngt lopp som inte kostar allt på den banan nästa säsong?

Färja till Newcastle typ 5000:-, sedan 20 mil till banan. Gissar på ungefär £50 i anmälningsavgift, den var uppdelad i massa olika delar så jag får se vad det kostar när man kommer fram. Transponderhyra £15 så där kan man spara.

Sedan blir det dryga 50 mil till för man måste ju köra ner till Donington och kolla in BSB helgen efter :banana

Rolle Rotax skrev:
Färja till Newcastle typ 5000:-, sedan 20 mil till banan. Gissar på ungefär £50 i anmälningsavgift, den var uppdelad i massa olika delar så jag får se vad det kostar när man kommer fram. Transponderhyra £15 så där kan man spara.

Sedan blir det dryga 50 mil till för man måste ju köra ner till Donington och kolla in BSB helgen efter :banana

Plus ca 70'000 för den skrotade hojen sen. ;)

Goodstuff skrev:
Jobbigt läge..

superbike12.jpg
Suverän bild, undra om han landa på rätt köl :va :tungan (skulle vara likt en katt isf)
spacelord skrev:
Jäklar vad sugen man blev efter den filmen :yoparty Det måste vara mycket mer krävande på hoj då jag antar att det går fortare än med den där sportbilen. Rörken deluxe, med hopp... :banana

Last edited:
John skrev:
Plus ca 70'000 för den skrotade hojen sen. ;)

Vilken tur att man kör hoj som kostar ~ 40 tusen räjsklar bara då...

Då var man hemkommen, både cykel och mig själv hela. Blev inte många varv körda tyvärr men otroligt grym bana. (Hade nog varit bra om man haft tid att provstarta hojen innan man kom till Cadwell :kocko )

För de som undrar om liknande hopp så Knutstorp. Ungefär lika långt ifrån en tvär kurva, liknande höjd och rundning på krönet. Så när visar de tuffa NSB åkarna upp likadana bilder från Knutstorp???

Fick även se en kille göra ett trick som freestyle mx killarna tycker är hett, backflip över The Mountain :rock
En vurpa (troligen av eget oljeläckage) uppför backen och både hoj och kille låg precis där du lättar när nästa kille kommer i full fart. Han kör över killens fot/ben och gör en backflip men missar landningen en gnutta. Efter några minuter lyckas båda komma upp på fötter och kramar om varandra :krama

Klart dyrare priser än jag hade räknat med, friträning heldag £90 och halvdag £60, anmälningsavgift £120.

Det vore något för svenska tävlingsledningar att göra studiebesök när de kör Classicevenemang i England. 350-400 tävlande, totalt kördes det 21 heat !!! varje dag. I och för sig inte supermånga varv men vart annat heat blev rödflaggat på lördagen av krascher där det låg folk och cyklar kvar på banan. Vart 4 heat blev det ambulanshämtning av gubbar. Men de lyckades köra heaten. Imponerande då de även han sanera oljespill etc.

Och BSB rockar att titta på.

Rolle Rotax skrev:
Det vore något för svenska tävlingsledningar att göra studiebesök när de kör Classicevenemang i England. 350-400 tävlande, totalt kördes det 21 heat !!! varje dag. I och för sig inte supermånga varv men vart annat heat blev rödflaggat på lördagen av krascher där det låg folk och cyklar kvar på banan. Vart 4 heat blev det ambulanshämtning av gubbar. Men de lyckades köra heaten. Imponerande då de även han sanera oljespill etc.
Slipad organisation ger ju ett bra resultat. Roligt skrivet om krascher och gubbar på banan. :hihi

Rolle Rotax skrev:
För de som undrar om liknande hopp så Knutstorp. Ungefär lika långt ifrån en tvär kurva, liknande höjd och rundning på krönet. Så när visar de tuffa NSB åkarna upp likadana bilder från Knutstorp???

nä det skilljer nog en hel del, på knutstorp är man inte nära att lätta bakhjulet

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back