Så där ja, rak höger!

Åhh, sånt där blir jag alldeles varm innombords av att läsa. Men det är väl för mycket att hoppas på att de lärde sig något av det.
.
Edit: Ännu bättre känns det när man ser filmen

Last edited:
Fan va rätt!! stryk ska dom ha så dom lär sig att ge fan i oskyldiga!

Mycket bra gjort!

Fast nu bara väntar jag på att polisen skall lägga ner enorma resurser på att hitta "offret" och döma denne för misshandel... med dryga böter och eventuellt fängelse som följd.

Är det inte så det fungerar i Sverige? :3freak

fz6n skrev:
2097111 Mycket bra gjort!

Fast nu bara väntar jag på att polisen skall lägga ner enorma resurser på att hitta "offret" och döma denne för misshandel... med dryga böter och eventuellt fängelse som följd.

Är det inte så det fungerar i Sverige? :3freak
Nu var detta i London, London ligger i England.

Solid snake skrev:
2097123 Nu var detta i London, London ligger i England.

Ordentligt bortgjord.... :huvet

Men, om det hade hänt nåt liknande i Sverige hade säkert ovanstående scenario inträffat.

Fy fan vilka idioter det finns. :gnissla Synd att "offret" nöjde sig med att ge igen så klent bara.

fz6n skrev:
2097192 Ordentligt bortgjord.... :huvet

Men, om det hade hänt nåt liknande i Sverige hade säkert ovanstående scenario inträffat.
Han försvara sig bara så det är högst tveksamt om han skulle bli dömd för misshandel då det är den andra killen som börjar.

sportarn skrev:
2097289 Han försvara sig bara så det är högst tveksamt om han skulle bli dömd för misshandel då det är den andra killen som börjar.

Helt fel.
Efter gärningsmannen har slagit sin raka höger så går gärningsmannen iväg från offret.
Då faktiskt gärningsmannen har lämnat offret så finns det inget skäl för offret att återuppta misshandeln.

Offret går sedan fram till gärningsmannen och slår ned gärningsmannen.

Ett helt solklart fall av övervåld, med största sannolikhet så skulle offret bli dömd för misshandel i Svensk domstol.

Last edited:
burner skrev:
2097311 Helt fel.
Efter gärningsmannen har slagit sin raka höger så går gärningsmannen iväg från offret.
Då faktiskt gärningsmannen har lämnat offret så finns det inget skäl för offret att återuppta misshandeln.

Offret går sedan fram till gärningsmannen och slår ned gärningsmannen.

Ett helt solklart fall av övervåld, med största sannolikhet så skulle offret bli dömd för misshandel i Svensk domstol.
hittar du på eller vet du?

Jävla idioter.
Samla alla rövhål som tycker om att slå oskyldiga människor och släng dom i en grop.

Sen är det bara att titta på.

honkiie skrev:
2097316 hittar du på eller vet du?

Jag har läst en del rättsvetenskap och har även medverkat på många rättegångar(inom arbetet) så jag vet hur advokater och åklagare brukar resonera.

Detta är alltså inget fall av nödvärn.

Last edited:
Helt korrekt, nödvärnet upphör i samma ögonblick som angreppet slutar. Sen får man ju använda "försvarligt" våld för att gripa gärningsmannen iofs....I detta fallet gripa=sparka i hövvet å gå därifrån... :arsele

burner skrev:
2097335 Jag har läst en del rättsvetenskap och har även medverkat på många rättegångar(inom arbetet) så jag vet hur advokater och åklagare resonerar.

Detta är alltså inget fall av nödvärn.

Tyvärr så har du rätt, men england är england, där anmäler man inte varandra för varje liten örfil utan gör upp istället.
I sverige däremot, där är man anmäld för misshandel om man spottar någon på skorna... :3freak

Såg ju ut som att han sparkade killen i huvudet också innan han stack iväg.

:näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...