Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ukiwaza skrev:

Nu var detta i London, London ligger i England.fz6n skrev:2097111Mycket bra gjort!
Fast nu bara väntar jag på att polisen skall lägga ner enorma resurser på att hitta "offret" och döma denne för misshandel... med dryga böter och eventuellt fängelse som följd.
Är det inte så det fungerar i Sverige?![]()
Solid snake skrev:2097123Nu var detta i London, London ligger i England.
Han försvara sig bara så det är högst tveksamt om han skulle bli dömd för misshandel då det är den andra killen som börjar.fz6n skrev:2097192Ordentligt bortgjord....![]()
Men, om det hade hänt nåt liknande i Sverige hade säkert ovanstående scenario inträffat.
sportarn skrev:2097289Han försvara sig bara så det är högst tveksamt om han skulle bli dömd för misshandel då det är den andra killen som börjar.
hittar du på eller vet du?burner skrev:2097311Helt fel.
Efter gärningsmannen har slagit sin raka höger så går gärningsmannen iväg från offret.
Då faktiskt gärningsmannen har lämnat offret så finns det inget skäl för offret att återuppta misshandeln.
Offret går sedan fram till gärningsmannen och slår ned gärningsmannen.
Ett helt solklart fall av övervåld, med största sannolikhet så skulle offret bli dömd för misshandel i Svensk domstol.
honkiie skrev:2097316hittar du på eller vet du?
burner skrev:2097335Jag har läst en del rättsvetenskap och har även medverkat på många rättegångar(inom arbetet) så jag vet hur advokater och åklagare resonerar.
Detta är alltså inget fall av nödvärn.

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen