Såååja... Cross införskaffad!

frekke skrev:
Hur har ni råd?! :mad: Jag fick nöja mej med en KX250 från -91! :(

Hehe håller med dig , vissa har pengar , vissa inte , men fan man kan ha precis
lika kul på en 91á visst det är mer sprutt i dom nyare såklart och snyggare
är dom också men för helvete man ska ändå bara vurpa i skogen och i lite grusgropar då behövs väll inget nytt sket om man bara ska leka .... :)

Det är bara bra för motorn att feta på med oljan. Det ska räcka med ca 2%, men 3-4% är faktiskt inte fel - bättre tätning och kylning = mindre slitage, längre livslängd och bättre effekt. Castrol TTS är en hyfsad olja, men bättre är t.ex. Motuls racingoljor.

Kör så det ryker! :)

floodi skrev:
Hehe håller med dig , vissa har pengar , vissa inte , men fan man kan ha precis
lika kul på en 91á visst det är mer sprutt i dom nyare såklart och snyggare
är dom också men för helvete man ska ändå bara vurpa i skogen och i lite grusgropar då behövs väll inget nytt sket om man bara ska leka .... :)

Jag har inte heller särskilt mycket pengar. Anledningen till att jag har råd att köpa cross är en krossad ryggrad för 3 år sen. :fakta

Emmi skrev:
Yez, nu har jag köpt mej en cross med. Fick efter mycket övervägande bli 250. Närmare bestämt Kawasaki KX 250 -03, riktigt fint skick!

:yoparty
:yoparty :yoparty :yoparty

Vill du ha mer fart i den är det ju inte långt för dig till Jocke #1 i tranås. Han är duktig på att få mer fart i dem om man mot förmodan skulle behöva det. Han kör ju SM i Supermotard på en likadan fast -05:a.... :Bugar :Bugar :Bugar

Cybernisse skrev:
:yoparty :yoparty :yoparty

Vill du ha mer fart i den är det ju inte långt för dig till Jocke #1 i tranås. Han är duktig på att få mer fart i dem om man mot förmodan skulle behöva det. Han kör ju SM i Supermotard på en likadan fast -05:a.... :Bugar :Bugar :Bugar

Den räcker gott och väl för lilla mej.

Här är lite bilder från första åkningen på hojen, andra crossåkningen nånsin.

Bifogat

• 6.jpg
    6.jpg
    137.1 KB · Visningar: 211
  • 1.jpg
    1.jpg
    116.2 KB · Visningar: 149
  • 2a.jpg
    2a.jpg
    85.2 KB · Visningar: 145
  • 5.jpg
    5.jpg
    99.2 KB · Visningar: 142
Hur var det? Känndes det ovant när det släpper och sladdar?

Emmi skrev:
Jag har inte heller särskilt mycket pengar. Anledningen till att jag har råd att köpa cross är en krossad ryggrad för 3 år sen. :fakta

Är det tre år sen nu!!? :3freak
Hjälp vad tiden går fort..

I alla fall, grattis till en snygg cross! Hoppas du får det riktigt skoj med den! :tummenupp

KalleKulspruta skrev:
Hur var det? Känndes det ovant när det släpper och sladdar?

Mjo, det är det ju. Fast jag har ju kört lite offroad innan så lite har man ju. Givetvis är de värst när det blir mycket sand, det är man ju så ovan vid.

TomK skrev:
Det är bara bra för motorn att feta på med oljan. Det ska räcka med ca 2%, men 3-4% är faktiskt inte fel - bättre tätning och kylning = mindre slitage, längre livslängd och bättre effekt. Castrol TTS är en hyfsad olja, men bättre är t.ex. Motuls racingoljor.

Kör så det ryker! :)

Tänk på att hojen går snålare med ökad mängd olja. Ibland behöver man gå upp i bestyckningen.

Emmi skrev:

Du menar enstaka kota, får jag hoppas...i den övre delen av lumbális (som hör till länden eller ländryggen) eller?

Zilversurfer skrev:
Du menar enstaka kota, får jag hoppas...i den övre delen av lumbális (som hör till länden eller ländryggen) eller?

Nix, krossade 3 kotor i bröstryggen. Typ 5-6-7 kotorna eller nåt sånt.

ouch!
Men fin hoj har du lyckats skaffa dig iaf,
hoppas den ger dig många fåniga flin framöver!

Emmi skrev:
Nix, krossade 3 kotor i bröstryggen. Typ 5-6-7 kotorna eller nåt sånt.

Ok, säg att det var bröstryggen då... :) Inget trevligt, hur är det med rörligheten i armarna då dessa "kotor" kontrollerar bl.a armrörelser. Fullt frisk, eller?

Zilversurfer skrev:
Ok, säg att det var bröstryggen då... :) Inget trevligt, hur är det med rörligheten i armarna då dessa "kotor" kontrollerar bl.a armrörelser. Fullt frisk, eller?

Mer eller mindre. Blir trött i ryggen när jag rider, dansar etc, kotorna e lite snea och trycker mot ryggskyddet när man kör hoj, annars är det väl inget direkt.

Emmi skrev:
Mjo, det är det ju. Fast jag har ju kört lite offroad innan så lite har man ju. Givetvis är de värst när det blir mycket sand, det är man ju så ovan vid.

Låter bra! Då är du altså snart redo för crossbanan låter det som! :banana

Vad hände när du bröt ryggen Emmi? Jag har inte hängt med i andra trådar så jag har ingen aning. Kul med cross, tänkt själv börja köra lite mer enduro med min stånka.. LV är kul men fan känslan när bakdäcket sladdar o dammet bakom en skymmer naturen är på tok mkt finare!

// http://xr.kowal.dk

Jag körde på en motorvägspåfart mellan Gränna och Jönköping på E4an (110kmh-väg), bromsade på mej, körde ner i diket och voltade runt. Flög ut på motorvägen, snurrade på asfalten över två körfält och stannade precis innan mitträcket.

Körde 3% i min alltid dock AGIP för den hade jag bäst erfarnhet av. Hade en rinaldi kittad YZ 250 00. Den gick aldrig sönder dock blev det svårt att få kolv till den till sist. Sålde den för 38k i våras :D

Grattis till ett bra köp! Har alltid gillatt KX och YZ och hatat CR :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti