Såååja... Cross införskaffad!

Neutral skrev:
Du kanske inte underhållit dem och sålt dem när det var dags så att säga. Tyckte mig läsa i en annan tråd att du kör på grusväg och sånt men inte bana.

Kanske inte är så hälsosamt att vålda med tvåtakt i sandtagen, man måste ju varva svålen när man klättrar plus att det går ganska långsamt så det kommer ingen kyla från blåsten. Jaja, tror det blir fyrtakt iallafall, omväxling förnöjer!

Grattis! Fin hoj. Har testat en betydligt äldre -96:a och den var Hey-Okey! :tummenupp Så vad är inte din då =)

Tror du jag passar som värdinna (värd?) man verkar ju bli knösös utav det! :gnissla

Emmi: 2.5 % inblandning ska du köra på. Du kanske får ta och kontakta tidigare ägare för att höra med honom vilken olja han kört med. Om du inte orkar: Snåla inte in på den bara. Köp en dyr olja.

Last edited:
honkiie skrev:
Skojar du? Tvåtaktare skär ju gärna helt plötsligt utan förvarning...

Nejdå jag var allvarlig, men jag känner igen det du beskriver på mina första (billiga) crossar.
Gamla vanskötta 2-t crossar som haft 23 olika ägare, med div olika placeringar av tummarna, är inte direkt det mest driftsäkra man kan köra.
Jag tänker mer på ett par år gamla 250´s som tex Emmis hoj, oftast mkt hållbara och roliga maskiner.
Det ska bli intressant att se om en dryga 5år hur många crf, yzf och andra 4-t crossar som kommer bli stående i ett hörn nånstans med repkostnader på 10000 för att ens starta.

Jäkla fin kawa! bra pris tycker jag också.. rock on :yoparty jag skulle köra 3% olja som jag gjort i alla mina tvitaktare... satsa på castrol tts :tummenupp
sen när du orkar hålla fullt var du än kör... Kör 5% :tummenupp
rejser skrev:
mja...byt ut ordet tvåtakt till fyrtakt så stämmer det bättre.

WORD de e fan lika dyrt me fyrtakt som tvåtakt...

Last edited:
Emmi skrev:
Hrrm, gav drygt 27. Skippade budgeten lite.

Men den är jävligt fin i skicket!

grattis till en mkt fin hoj :tummenupp

men hur mkt fick du pruta? (när det kom en liten söt blondin ist för en svettig 30 årig karl)

:rolleyes:

KalleKulspruta skrev:
Grattis! Fin hoj. Har testat en betydligt äldre -96:a och den var Hey-Okey! :tummenupp Så vad är inte din då =)

Tror du jag passar som värdinna (värd?) man verkar ju bli knösös utav det! :gnissla

Emmi: 2.5 % inblandning ska du köra på. Du kanske får ta och kontakta tidigare ägare för att höra med honom vilken olja han kört med. Om du inte orkar: Snåla inte in på den bara. Köp en dyr olja.

Han har kört på Castrol TTS & 3,5% blandning.

Granath: Han hade satt ut den på 29500:- och jag ska byta kolv och drivpaket så han sänkte priset 2000:-.
Vi gjorde upp det i telefon för han var inte där när jag kollade på hojen.
Han satte ut den i förrgår kl 21, och det hade ringt 8 pers igår så det var inte läge att pruta mer. Dessutom var det en riktigt trevlig kille vilket också gör att man inte vill ge nåt skambud. Priset var tillräckligt bra ändå.

Last edited:
Emmi skrev:
Han har kört på Castrol TTS & 3,5% blandning.

Granath: Han hade satt ut den på 29500:- och jag ska byta kolv och drivpaket så han sänkte priset 2000:-.
Vi gjorde upp det i telefon för han var inte där när jag kollade på hojen.
Han satte ut den i förrgår kl 21, och det hade ringt 8 pers igår så det var inte läge att pruta mer. Dessutom var det en riktigt trevlig kille vilket också gör att man inte vill ge nåt skambud. Priset var tillräckligt bra ändå.

Bra köp låter det som, inte läge att pruta för mycket när fler står och rycker i den... För cross och enduro håller den säkert länge med god service. Lika bra att byta kolv själv, inget att lita på att någon kört x antal timmar på kolven.
Lycka till med crossåkningen!

von reisen skrev:
Bra köp låter det som, inte läge att pruta för mycket när fler står och rycker i den... För cross och enduro håller den säkert länge med god service. Lika bra att byta kolv själv, inget att lita på att någon kört x antal timmar på kolven.
Lycka till med crossåkningen!

Han hade själv köpt den i höstas för 35000:- och bara kört 5 gånger efter det, så det var nog ett bra pris.

Emmi skrev:
Han hade själv köpt den i höstas för 35000:- och bara kört 5 gånger efter det, så det var nog ett bra pris.

Ey grattis!

Då får jag behålla min, lata skit som jag är så har jag inte ens fotat än :hihi

3.5% olja låter mycket 2.5-3% är mer lagom, kör på Castrol TTS

Castrol MX till motorn

aci skrev:
Ey grattis!

Då får jag behålla min, lata skit som jag är så har jag inte ens fotat än :hihi

3.5% olja låter mycket 2.5-3% är mer lagom, kör på Castrol TTS

Castrol MX till motorn

Yez, din late! Annars hade jag kanske köpt din istället...

Låter som en bra idé, får testa det.

Akta akta, farliga grejor det där :D
Man får ju ont när man ramlar :huvet

Emmi skrev:
Hrrm, gav drygt 27. Skippade budgeten lite.

Men den är jävligt fin i skicket!

jag trodde studenter var fattiga.. men jag får väl söka jobb som dansös(r) verkar va bra betalt :wiggle

grattis till hojen! ser väldigt fin ut.. :tummenupp

frekke skrev:

jasså? för att? :3freak

Edit: nu vet jag... det var du som hade en liten fjortis som badade i en spya till avatar.. och jag tyckte det var sjukt. :kocko

men du kan ju skicka ett PM istället för att kladda ner Emmis inlägg :rolleyes:

Last edited:
honkiie skrev:
Kanske inte är så hälsosamt att vålda med tvåtakt i sandtagen, man måste ju varva svålen när man klättrar plus att det går ganska långsamt så det kommer ingen kyla från blåsten. Jaja, tror det blir fyrtakt iallafall, omväxling förnöjer!

Behöver att ha lite varv på 4-t också när man klättrar grusgrop.
På min gamla wr-400 glödde det vid kröken när man körde hårt, syntes extra bra på natten :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT