Sätta ignore åt någon annan

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
En funktion som saknas i forumet är möjligheten att sätta ignore åt någon annan. Tänk om man kunde sätta den på Sandstream och Nyteknik så att de slapp se varandras inlägg. Det skulle minska antalet personliga konflikter som parterna själva inte kan hantera. Skulle kunna sättas av nån moderator och tidsbestämmas, precis som en banning. Genomförbart?

Jag tycker däremot att om t.ex. 20 personer anmäler ett inlägg/tråd som stötande så tas den automatiskt bort. På så sätt kan medlemmerna själva agera moderator.

har en på ignore, det tog tre inlägg

hehe

vore kul att veta vem som en själv på ignore

philsson skrev:
2603754 låter krånligt och jobbigt?
Nä, behöver inte vara alls krångligt. En lista med medlemmar och så kryssar man för de två som inte ska kunna läsa varandras inlägg.

Jobbigt? Det är det fan värt :fakta :hihi

R2 skrev:
vore kul att veta vem som en själv på ignore
Ja, hos mig är du på ignore i alla fall :D

HanneZ skrev:
2603753 Då kan dom logga ut och ändå se vad den andre skriver.
Det jävliga är att det förmodligen är precis vad de skulle göra. Kärleken överstiger alla hinder :hihi

Last edited:
pakopak skrev:
2603883 ni ignorerar varandra väldigt dåligt som det är just nu i alla fall...:)
Vi loggade ut och gck in och kollade om den andre hade skrivit något. Eller hur, R2 :sissy

Bingo skrev:
2603749 En funktion som saknas i forumet är möjligheten att sätta ignore åt någon annan. Tänk om man kunde sätta den på Sandstream och Nyteknik så att de slapp se varandras inlägg. Det skulle minska antalet personliga konflikter som parterna själva inte kan hantera. Skulle kunna sättas av nån moderator och tidsbestämmas, precis som en banning. Genomförbart?

Vi andra skäller på varandra i realtid, via IRC, men det vet du redan..

mvh

ni som ser,skriver bingo nått till mig nu?

twinner skrev:
2603905 Haha:=) fattade först inte att du var ironisk....
Jag menar allvar med det första inlägget. Jag tror att många konflikter skulle lugnas om kombattanterna inte kunde svara på varandras inlägg. I vart fall lite.

Hjälp till självhjälp, sas :)

Bingo skrev:
2603919 Jag menar allvar med det första inlägget. Jag tror att många konflikter skulle lugnas om kombattanterna inte kunde svara på varandras inlägg. I vart fall lite.

Kan det inte vara idé att skicka dem båda till IRC.. kan verkligen bli intresannt

mvh

Bingo skrev:
Skulle kunna sättas av nån moderator och tidsbestämmas, precis som en banning. Genomförbart?

Allt är genomförbart, bara att be någon som har tillgång till databasen att modifiera 'Ignore' fältet eller liknande(jag vet inte exakt hur databasen till vBulletin är implementerad)

Dock så kan dom förstås själva ta bort Ignore funktionen så en mer solid lösning är svårare. Dock förstås inte omöjligt.

X-Expert skrev:
2603923 Kan det inte vara idé att skicka dem båda till IRC.. kan verkligen bli intresannt

mvh
Alltså, jag tog dem bara som ett exempel... I IRL skulle de säkert bli vänner på nolltid :fakta

Bingo skrev:
2603919 Jag menar allvar med det första inlägget. Jag tror att många konflikter skulle lugnas om kombattanterna inte kunde svara på varandras inlägg. I vart fall lite.

Jo, de e underligt hur vissa verkar gå igång direkt på ingenting.. :confused:

Men skulle man inte kunna göra det enkelt.. Om folk som stör sig på att två munhuggs säger till,, eller rent av fryser ut dom så slutar dom till slut,, Bara att ignorera dom,, som man gör med småbarn... Funkar även på vuxna... :tummenupp

Skriver dom två i en tråd så låter man bli att skriva mer i den tråden..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT