Sätta i extra stålplatta i kopplingen på gixxer 1000 k4

Har jag otur när jag tänker, men brukar inte en koppling vara uppbyggd så att stålskivorna har splines inåt och låser mot navet, medan lamellerna har tänder utåt och låser mot korgen?
I så fall borde en lamell i botten av korgen ALDRIG slita på korgbotten, då den alltid snurrar med samma varv som korgen, medan en stålskiva längst ner i packen skulle nöta oavbrutet då det är urkopplat och göra slut på korgen på nolltid.
På min koppling så låser stålskivorna som sagt i navet, men kopplingskorgsbotten sitter ju fast i navet, så stålskivorna kommer rotera konstant tillsammans med navet (och kopplingskorgsbotten).
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top