Sätt Trafikverket på plats

Skulle du bidra för att få Trafikverket att stå för sina misstag

• Antal röstningar
    0
En ngt pessimistisk syn som innebär att det aldrig skulle vara lönt att säga ifrån :glömdet

Jag saknar ett alternativ i omröstningen: "Jag skulle sätta in pengar om 2 röda om jag hade haft några att avvara."

Alltså, det lät lite tokigt, men jag har verkligen inte mer än att försörja mig själv just nu, men kampen mot trafikverket och den där chefen dom hade på TV häromdagen (jag blev så arg att jag inte ens minns vad han heter) är något jag brinner helhjärtat för. Överväger faktiskt att engagera mig lite djupare i SMC:s kamp mot trafikfarliga vägar. Dock är ju säsongen nästan slut nu, men man kan ju göra skillnad ändå.

Funderar lite på det där med friktionsmätningar, man kanske skulle skaffa en egen sån där bil med ett femte hjul och köra runt och göra mätningar å SMC:s vägnar.

Samla 1000 hojar utanför riksdagshuset i sann fransk upprorsanda och stå där och grilla korv och skandera och berätta om skicket på vägarna, hoten mot motorcyklisterna som trafikverket utgör och deras suspekta beteende där de mörkar livsfarliga vägar och håller entreprenörer om ryggen?

Väldigt bra idé faktiskt. Inga otrevligheter, bara trevliga människor som är trevliga och främst riktar sig till medial uppmärksamhet, men även allmänhetens just genom korv och info.
Blförare är heller inte nöjda med skicket på vägarna, varför inte alliera sig med alla som nyttjar vägarna?

Typ, MC-förare, yrkeschaufförer, taxichaffisar, folk som pendlar etc.

Väldigt bra idé faktiskt. Inga otrevligheter, bara trevliga människor som är trevliga och främst riktar sig till medial uppmärksamhet, men även allmänhetens just genom korv och info.
Blförare är heller inte nöjda med skicket på vägarna, varför inte alliera sig med alla som nyttjar vägarna?

Typ, MC-förare, yrkeschaufförer, taxichaffisar, folk som pendlar etc.

Jag är tyvärr helt värdelös på att arrangera saker, och mtp årstiden behöver det ju hända ganska skitsnart om folk ska ta hojarna dit med, så om någon känner sig hågad att rodda ihop något är jag på att stå där och se bekymrad ut, eller grilla korv eller något annat reaktionärt. ;)

Jag är tyvärr helt värdelös på att arrangera saker, och mtp årstiden behöver det ju hända ganska skitsnart om folk ska ta hojarna dit med, så om någon känner sig hågad att rodda ihop något är jag på att stå där och se bekymrad ut, eller grilla korv eller något annat reaktionärt. ;)

Och jag har för närvarande vare sig hoj eller bil...

Men för att det ska bli som mest effekt/kraftfullt så ska det helst vara någon eller anhörig till någon som råkat illa ut på vägarna pga dåliga vägar. Ganska krasst, men så är det. Vi kan samlas och protestera, men det ger inte lika mycket sympatier och mediastorm om det är anhörig till någon som protesterar.

Tyvärr bör tilläggas.

En nyfiken fråga till er som känner att ni inte vill bidra med pengar för att driva en rättegång (som de i omröstningen för tråden);

Är det för att det är SMC som pengarna går till eller är det för att ni tycker TrV inte har gjort fel som mörkade rapporten till polisen?

Och jag har för närvarande vare sig hoj eller bil...

Men för att det ska bli som mest effekt/kraftfullt så ska det helst vara någon eller anhörig till någon som råkat illa ut på vägarna pga dåliga vägar. Ganska krasst, men så är det. Vi kan samlas och protestera, men det ger inte lika mycket sympatier och mediastorm om det är anhörig till någon som protesterar.

Tyvärr bör tilläggas.

SMC borde kunna göra gemensam sak med motormännen i det fallet, kantyckas...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT