Sätt att slippa trängselavgiften i Stockholm

Santo skrev:
Flytta in innom gränserna för trängselavgifterna så slipper du betala.

Var går gränsen? Hur mycket kommer det att kosta?

Du, det kommer att kosta att åka UT ur stan också. Helt vansinnigt.

För er som inte bor i Sthlm och har sett spektaklet:

Betalstationer

(tyvärr hittade jag inga riktiga bilder, bara montage)

Hela stan är inringad. Känner mig instängd.

Bingo skrev:
Nä, kan de verkligen driva tullarna så? Låter som att det kommer att jobbas mycket övertid på kronofogdemyndigheten i så fall.
Jepp, eller nja förresten, straffavgiften på 500 spänn kommer nog se till att de flesta trots allt betalar i tid eller skaffar sig en transponder.

Ni får väl flytta nån annanstans om det är för hemskt. Helst inte till Gbg eller Lund/Malmö bara.

Coola Ola skrev:
Ni får väl flytta nån annanstans om det är för hemskt. Helst inte till Gbg eller Lund/Malmö bara.

Ola, du är ju smart (fastän du har fel i det mesta :hihi)
Varför använder du dig av det där sk argumentet för att tysta folk? Du kan ju bättre?

sgtpepper skrev:
Jepp, eller nja förresten, straffavgiften på 500 spänn kommer nog se till att de flesta trots allt betalar i tid eller skaffar sig en transponder.

Vart står det om straffavgiften?

Markus skrev:
Ola, du är ju smart (fastän du har fel i det mesta :hihi)
Varför använder du dig av det där sk argumentet för att tysta folk? Du kan ju bättre?

Jag är ju av naturliga skäl helt ointresserad av trängselavgifter i kungliga hufvudstaden så jag lägger inte ner min själ i argumentationen i det här fallet.

Förutom att vara smart är jag dessutom snygg. Dejt?

Markus skrev:
Bevis? Din avatar ser ju ine så lovande ut direckt. Tuppkam, är det 1987 i Göteborg fortfarande? :lol

Jag bor ju i Lund ser du väl. Här kan man leva i vilket år man vill!

Skickar ett PM med idolbild av mig...

Med mitt lokalsinne kommer jag att bli ruinerad nästa gång jag besöker sthlm. :huvet

Inte nog med att jag jämt lyckas få p-böter nere i Flemmingsberg när jag hälsar på mina systrar (p-förbudszon vart man än lyckas ställa sig, och nitiska lapplisor). Nu kommer jag även lyckas åka förbi varenda j*vla vägtull när jag ska till/från brorsan i Hammarbyhöjden (hamnar alltid fel, och lyckas åka genom city på något vis).

Morr... :mad:

Nån var inne på handikapptillstånd. Det är ett sånt man ska få tag på till sin bil. Då slipper du all skit, kan köra i bussfilen och bara le ursäktande när du blir stannad, får parkera på en jävla kratta på överdrivet stora platser och du slipper biltullar.
Sånna säljs på "the black market" hörde jag på nyheterna för ett tag sen.

funkar de inte som fartkamerorna? isf finns det ju en spreyfärg/film men kan sätta på skylten så den inte går att fota! ...hur bra det funkar vet jag inte

Skaffa en "målvakt" som får stå som ägare på bilen. Eller skriv över bilen på husets hamster eller nått.

Victor skrev:
Nån var inne på handikapptillstånd. Det är ett sånt man ska få tag på till sin bil. Då slipper du all skit, kan köra i bussfilen och bara le ursäktande när du blir stannad, får parkera på en jävla kratta på överdrivet stora platser och du slipper biltullar.
hehe.. nån som vill köpa mitt?? :D :D

Victor skrev:
Visst är det enklast att ha ett sådant. Men det skulle (i alla fall för mig) vara svårt att med bibehållen självaktning argumentera för varför jag hade ett om någon undrade. Dessutom snor man ju en p-plats från någon som verkligen kan behöva den.

http://www.assida.se/nyheter/index.php?ID=126

Citat:
Inskickat av UrbanTiger
Det finns ju fler likadana bilar i sVerige... hur många blå Volvo 740GL finns det inte och hur många röda Nissan Micra..

Det är ju inget som hindrar tjuven att sno skyltarna från en bil som ser exakt likadan ut som den han har själv.

eller så snor du plåtarna från en likadan bil som du själv har å kör med dom, set till bara att du tar dom från nån som förkänar det...typ det puckot som kom på iden med trängselavgift :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph