Säsongen över?

Vill ni vara friska så slutar nu köra hoj när det börjar närma sig noll gradigt. Konstanta inflammationer/förkylningar är ingen höjdare.

Jag kan ha fel men förkylning beror väl på ett virus och inte kyla?

Jag plockade varfall ut hojen igår efter 2 månader i garaget pga länsman lånat mitt körkort. Går hur bra som helst.

Ni som kör hela året vad har ni för däck? någon skrev crossdäck men det känns både farligt och olagligt?

Jag kan ha fel men förkylning beror väl på ett virus och inte kyla?

Jag plockade varfall ut hojen igår efter 2 månader i garaget pga länsman lånat mitt körkort. Går hur bra som helst.

Ni som kör hela året vad har ni för däck? någon skrev crossdäck men det känns både farligt och olagligt?

Och när är man som mest mottaglig för virus? När det är apkallt och man fryser ballarna av sig.

Conti TKC80 är märkta med S & M (Snow and mud), dvs vintermärkning.

Conti TKC80 är märkta med S & M (Snow and mud), dvs vintermärkning.

Nja alltså M+S märkningen är ingen garanti för att de är "särskilt framtagna för vinterkörning". Snöflingesymbolen + M+S märkning är en bra garanti för att de är "särskilt framtagna för vinterkörning". Detta har några biltillverkare trillat dit på när de sålt framförallt fyrhjulsdrivna bilar med sk året runt däck (finns det inget som heter mig veterligen) och sedan fått backning för att de inte varit godkända vinterdäck trots M+S märkning enligt exempelvis STRO´s lista.

Nu gäller förvisso inte vinterdäckslagen mc men att kalla det för vinterdäck vette tusan, Conti själva skriver:

"The Conti TKC80 delivers un rivalled on and off road performance, all season, all weather, in all terrain and every road condition, regardless of continent! Conti TKC80 World Conquering Grip, dont go exploring without them."

Kanske ett bra däck med skulle vilja påstå att ett däck med de lovorden inte är uppfunnet ännu..

haha äh jag vet hur det är, jag har haft rätt grov dyslexi och har tränat hårt för att bli av med så mycket av det som möjligt, men man skriver som sagt fel på vissa saker fortfarande

Men grammatiken är dock inte lika lätt att skylla ifrån sig på dyslexin:näsblod

Tycker det fortfarande låter lika hårt.. så det så.. :tungan
Men jo ja förstår, låter knepigt:gnissla

Vill ni vara friska så slutar nu köra hoj när det börjar närma sig noll gradigt. Konstanta inflammationer/förkylningar är ingen höjdare.

Hur kan man då åka snöskoter?:va Allt handlar om klädsel:tummenupp ok är det isgata och du kommer med dom vanliga "sommar"däcken kanske det inte är så bra men köra utan att bli sjuk kan man :tungan

Än är säsongen inte över... :tuttar
Körde 6 mil i torsdax och 7 mil idag! +8 när jag stack vid 11.30 och futtiga +4,5 när jag kom tillbax. Väääääääldans kallt för fingrarna men nga stoppies, typ fika hos en avundsjuk kompis (:tungan på dig Peter! :D) o en sväng på macken, + givetvis enasamassakläder så fung det! :tummenupp

:Bugar Värt varje meter!! :)

Jag kom precis hem från en tur! Jag har ingen bil och ville till grannstaden 5 mil bort och spela kort ikväll, så det var till att plocka fram hojen ur garaget igen, montera i batteri och ge sig iväg. Kallt som stryk om fingrarna var det.

På vägen hem nu blev jag stoppad av sheriffen (första gången på mc!). De tyckte det var konstigt att jag körde motorcykel vid 2-tiden på natten och dessutom i slutet av november...

Sista 15 kilometrarna spöregnade det. Stället hänger i badrummet och droppar av sig nu. Blodet börjar precis till att rinna ut i händerna igen. Men det var värt det!

Klart man kan köra fortfarande! Speciellt i Tjockhult, här har det ju varit samma temperaturer i november som en normal aprilmånad :D

"Det finns inget dåligt väder.." stämmer fortfarande. Jag kör med ett goretexställ från Scott, funkar mycket bra speciellt på hösten. Jag är rätt frusen av mig generellt sett men har man fodret i jackan i kan man köra med t-shirt under ända ner till +2-3 grader, sen börjar det bli dags för en tröja också. Det enda som blir kallt är fingrarna, där är fortfarande mina 15 år gamla Hestrahandskar de bästa jag har. Nån som har ett tips på bra vinterhandskar, de börjar bli rätt slitna... :(

mvh
Micke

Klart man kan köra fortfarande! Speciellt i Tjockhult, här har det ju varit samma temperaturer i november som en normal aprilmånad :D

"Det finns inget dåligt väder.." stämmer fortfarande. Jag kör med ett goretexställ från Scott, funkar mycket bra speciellt på hösten. Jag är rätt frusen av mig generellt sett men har man fodret i jackan i kan man köra med t-shirt under ända ner till +2-3 grader, sen börjar det bli dags för en tröja också. Det enda som blir kallt är fingrarna, där är fortfarande mina 15 år gamla Hestrahandskar de bästa jag har. Nån som har ett tips på bra vinterhandskar, de börjar bli rätt slitna... :(

mvh
Micke
Jag kör med mina Hestra Gore-tex skidhandskar när det är lite kyligt. Lite klumpiga men varma. :D

Vadå slut ? Jag har inte ens hunnit starta snöskotern !

Så då va man ute o drog några mil... blåste som fan idag.. men torrt o fint på vägarna annars...

Säsongen över, näe. Sitter och väntar på att sjön ska frysa nån gång. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back