Sänkningssats Bandit GSF600 S -02

Klinki

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
Ute på vischan
Hoj
Suzuki Bandit GSF 600 S -02
Ha köpt en sänkningssats till Banditen men saknar kunskapen att montera/byta. Någon som kan förklara hur man gör :)
 
Centralstödet. Supporta bakdäcket. Lossa hundbenen med 15 och 17 och/eller 19 nyckel. Använd lååång hävarm. Du får flytta på diverse saker för att komma dit, men det ger sig.
 
Du kommer att märka hojen blir svårare att få upp på centralstödet o att det blir en annan lutning på sidostödet!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Du kommer att märka hojen blir svårare att få upp på centralstödet o att det blir en annan lutning på sidostödet!


Ja det må så vara, men når inte ner med båda fötterna som de är nu. Har visserligen inte de lättaste å få upp den på centralstödet som det är ( jag vet det är teknik :tungan )
Hur påverkas lutningen på sidostödet ?
 
Hela hojen(utom hjulen!) kommer lägre ned,vilket är önskvärt,men sidostödet blir "för långt" dvs lutningen blir mindre o därmed lite ostabilt...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Min sänkta B12'a har avkapat och vinklat (gassvets) sidostöd. Din lokale grovpulare kanske kan fixa det för en 12 årig whiskey? Icke-moddade stöd lär man kunna finna för en billig penning på ebay om det skall återställas. Du kan ju även sänka den ett par cm i gaffelkronan. Vill du mecka lite till kan du sätta distanser bakom returnfjädern (underst i gaffelbenen) för att öka på den lite soggiga pre-loaden - vilket även gör att hojen blir ännu lägre i fram. Min sadel är även den urgröpt.
 
Last edited:
Men ja tackar för alla svar :tummenupp
Svetsare har jag i huset så nog ska vi få ordning på hojen åt mig :banana
 
:va
Men ja tackar för alla svar :tummenupp
Svetsare har jag i huset så nog ska vi få ordning på hojen åt mig :banana

:vaLutningen på sidostödet är nog den enkla delen Be din svetsare kapa några cm på centralstödet mens han håller på,såblir den lättare o få upp!:)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top