Sänkningssats Bandit GSF600 S -02

Klinki

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
Suzuki Bandit GSF 600 S -02
Ha köpt en sänkningssats till Banditen men saknar kunskapen att montera/byta. Någon som kan förklara hur man gör :)

Centralstödet. Supporta bakdäcket. Lossa hundbenen med 15 och 17 och/eller 19 nyckel. Använd lååång hävarm. Du får flytta på diverse saker för att komma dit, men det ger sig.

Du kommer att märka hojen blir svårare att få upp på centralstödet o att det blir en annan lutning på sidostödet!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Du kommer att märka hojen blir svårare att få upp på centralstödet o att det blir en annan lutning på sidostödet!

Ja det må så vara, men når inte ner med båda fötterna som de är nu. Har visserligen inte de lättaste å få upp den på centralstödet som det är ( jag vet det är teknik :tungan )
Hur påverkas lutningen på sidostödet ?

Hela hojen(utom hjulen!) kommer lägre ned,vilket är önskvärt,men sidostödet blir "för långt" dvs lutningen blir mindre o därmed lite ostabilt...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Min sänkta B12'a har avkapat och vinklat (gassvets) sidostöd. Din lokale grovpulare kanske kan fixa det för en 12 årig whiskey? Icke-moddade stöd lär man kunna finna för en billig penning på ebay om det skall återställas. Du kan ju även sänka den ett par cm i gaffelkronan. Vill du mecka lite till kan du sätta distanser bakom returnfjädern (underst i gaffelbenen) för att öka på den lite soggiga pre-loaden - vilket även gör att hojen blir ännu lägre i fram. Min sadel är även den urgröpt.

Last edited:
Men ja tackar för alla svar :tummenupp
Svetsare har jag i huset så nog ska vi få ordning på hojen åt mig :banana

:va
Men ja tackar för alla svar :tummenupp
Svetsare har jag i huset så nog ska vi få ordning på hojen åt mig :banana

:vaLutningen på sidostödet är nog den enkla delen Be din svetsare kapa några cm på centralstödet mens han håller på,såblir den lättare o få upp!:)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back