Sänka R1

anol

MBGIRL bild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
r1
Nån som har någon ide hur man tillverkar ett längre länkage till bakdämparen för att sänka Rettan? :va

Eller var man kan köpa ett?

(borde göra susen på strippen, har även sett justerbara)
 
anol skrev:
Nån som har någon ide hur man tillverkar ett längre länkage till bakdämparen för att sänka Rettan? :va

Eller var man kan köpa ett?

(borde göra susen på strippen, har även sett justerbara)

Är det så smart det? Jag menar, svängradie och köregenskaper lär ju bli lidandes.?
 
Mito mannen skrev:
Är det så smart det? Jag menar, svängradie och köregenskaper lär ju bli lidandes.?

Men hallå man byter ju när det är rejsdax :7peta Det jag har sett har vart bananformat så det ser lite invecklat ut att bygga ett. Bättre på ZX9, då är det bara 2 plattjärn som behövs.... Inte för att det hjälper dig kanske. Skicka ett PM till Flåklypa, han brukade låna ett förr, han kan nog berätta hur dom ser ut.
 
Rigge skrev:
Men hallå man byter ju när det är rejsdax :7peta Det jag har sett har vart bananformat så det ser lite invecklat ut att bygga ett. Bättre på ZX9, då är det bara 2 plattjärn som behövs.... Inte för att det hjälper dig kanske. Skicka ett PM till Flåklypa, han brukade låna ett förr, han kan nog berätta hur dom ser ut.

Okej, men det låter ju för fan också omständigt :arsele
 
Mito mannen skrev:
Okej, men det låter ju för fan också omständigt :arsele


Vill man vinna kan det va värt 30 minuters meck! :kocko :tungan Åka italiensk 2 taktare måste ju vara 1000ggr omständigare :hihi
 
Ingen som har byggt ett justerbart länkage-stag nån gång? Borde ju funka med nån kraftig gängad stång med lite låsmuttrar å grejer....eller är det en dålig idé? :va

Rigge skrev:
Vill man vinna kan det va värt 30 minuters meck! :kocko :tungan Åka italiensk 2 taktare måste ju vara 1000ggr omständigare :hihi

Ja, och japansk med för den delen... :3freak
 
Jag har byggt ett till min hoj,men svårt att få det stabilt i gängningarna,men det går att lösa,sen att få det lika långt på båda sidor gjorde att jag sket i det och använder 2 plattjärn istället,tar 3 min att byta så klabbvinsten med det andra togs liksom ut av enkelheten med att byta.Men iallafall gjorde jag en bultögla i varje ända och sen typ en vantskruv i mellan.funkar men som sagt...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top