Sänka R1

anol

MBGIRL bild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
r1
Nån som har någon ide hur man tillverkar ett längre länkage till bakdämparen för att sänka Rettan? :va

Eller var man kan köpa ett?

(borde göra susen på strippen, har även sett justerbara)

anol skrev:
Nån som har någon ide hur man tillverkar ett längre länkage till bakdämparen för att sänka Rettan? :va

Eller var man kan köpa ett?

(borde göra susen på strippen, har även sett justerbara)

Är det så smart det? Jag menar, svängradie och köregenskaper lär ju bli lidandes.?

Mito mannen skrev:
Är det så smart det? Jag menar, svängradie och köregenskaper lär ju bli lidandes.?

Men hallå man byter ju när det är rejsdax :7peta Det jag har sett har vart bananformat så det ser lite invecklat ut att bygga ett. Bättre på ZX9, då är det bara 2 plattjärn som behövs.... Inte för att det hjälper dig kanske. Skicka ett PM till Flåklypa, han brukade låna ett förr, han kan nog berätta hur dom ser ut.

Rigge skrev:
Men hallå man byter ju när det är rejsdax :7peta Det jag har sett har vart bananformat så det ser lite invecklat ut att bygga ett. Bättre på ZX9, då är det bara 2 plattjärn som behövs.... Inte för att det hjälper dig kanske. Skicka ett PM till Flåklypa, han brukade låna ett förr, han kan nog berätta hur dom ser ut.

Okej, men det låter ju för fan också omständigt :arsele

Mito mannen skrev:
Okej, men det låter ju för fan också omständigt :arsele

Vill man vinna kan det va värt 30 minuters meck! :kocko :tungan Åka italiensk 2 taktare måste ju vara 1000ggr omständigare :hihi

Ingen som har byggt ett justerbart länkage-stag nån gång? Borde ju funka med nån kraftig gängad stång med lite låsmuttrar å grejer....eller är det en dålig idé? :va

Rigge skrev:
Vill man vinna kan det va värt 30 minuters meck! :kocko :tungan Åka italiensk 2 taktare måste ju vara 1000ggr omständigare :hihi

Ja, och japansk med för den delen... :3freak

Jag har byggt ett till min hoj,men svårt att få det stabilt i gängningarna,men det går att lösa,sen att få det lika långt på båda sidor gjorde att jag sket i det och använder 2 plattjärn istället,tar 3 min att byta så klabbvinsten med det andra togs liksom ut av enkelheten med att byta.Men iallafall gjorde jag en bultögla i varje ända och sen typ en vantskruv i mellan.funkar men som sagt...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...