Hsb-Chrille
Blå-Gult regerar
Micke O skrev:2431129Jodå, politikerna vill nog själva ha trängselskatten, men dom har sett till att eftersom även deras bostäder räknas som arbetsplats slipper dom betala den. Fiffigt va?
Nej, det hade jag inte. Jag väljer inte heller det dyraste på menyn om jag blir bjuden.
Man kanske skulle inför ett system där politiker inte får sitta längre än en viss tid. Vidare kanske man skulle kräva att dom varit ute i arbetslivet en viss tid så att dom inte helt verklighetsfrämmande.
Hur många motorbanor är subventionerade av staten?
Säg inte det...![]()
Ja dom vill ha trängselskatten men du förstår vad jag menar, spela inte dum! Och säg sedan inte att dom inte arbetar i hemmet. När du säger dedär låter det nästan rimligt att dom skall slippa undan trängselskatten, då jag antar att alla som drabbas av den pga jobbet slipper betala, eller?
När jobbet ditt betalar för maten, äter du extra? När du skriver din övertid, skriver du exakt så länge du jobbat över, eller drar du till med lite mer, precis som alla andra, inkl mig?
Ja dedär systemet lät klokt, mycket klokt!
Subventionerade? Nej det tror jag inte dom är, men det står te x alltid två ambulanser på Falkenbergsbanan vid träningarna, och jag antar att fmk inte måste betala för alla skador osv själva. Oavsett så kostar banan pengar för staten, eftersom ingen kan bo där banan ligger eller på ett ganska långt avstånd ifrån den. (Fast jag hade gärna bott mitt i om det gick