sämsta musiken

alla not och ton och rytm-kombinationer måste väl vara slut vid det här laget...allt nyskrivet är nog någon form av plagiat eller cover tror jag :)

RnB är ju inge vidare direkt... Inte heller 50 cent och andra liknande... Svensk hiphop är dock bra :)

Dålig musik är inte så bra.
Däremot är bra musik grymt bra.
Om ni förstår vad jag menar.

Det är väl för fan upp till var och en.

Sämst någonsin:
1. Låt där tjej sjunger "Catch me I'm Falling dadada" från mitten av 80-talet
2. Manic Street Preachers - "If you tolerate this"
3. Maroon 5
4. Nic and the family
5. All RnB
6. All döds-, eller liknande, metall
7. Feven
8. Petter
9. Ken
10. Blues

Gammal "riktig" RnB är ju kanonskön! Tex David Coverdales första soloplatta "Whitesnake" ,James Brown, tidiga Chuck Berry,Otis Redding, Neal Young and the Vipers mm.

Men sämsta musikgenren måste vara hiphop/rap eller vad det nu än kan tänkas kallas. Det är totalt värdelöst.

Sämsta låten i historien är Midi,Maxi och Eftis "Bad Boys"

Alla dessa tondöva svenska rappare(samtliga d.v.s.) suger nåt alldeles grymt.
Utländska suger rätt hårt dom också med få undantag.
Kean och annan Brittisk jävla skitmusik.
Pubmusik med dragspel och så kan vara bra ibland, men det är nog den enda brittiska musik som går att lyssna på just för att den är med glimten i ögat.
Maria Carey
DIdo
Shirley Clamp (Bara namnet är nåt som slumpats fram med "The Prisonbitch name-generator")
Lena ph
Carola
+ många, många fler jag inte kommer på just nu

Fattar inte riktigt den dära gangsta musiken...
Rätt mycket dubbelmoral, ena gången är det "drivebys" "shooting niggaz" osv..
Sen är alla svarta mina "Brothers" och "Homies".

Dom sjunger om "hooden" och hur bra det är att vara kung i slummen men det enda dom vill är att göra cash och flytta till nån flådig förort.

Kul när MTV cribs var hos en rappare, tror det var redman. Det var allt annat än "The Highlife", bodde i slummen. Var en massa "homies" som låg och sov i hörn och knarkade.

sEiKo skrev:
Alla dessa tondöva svenska rappare(samtliga d.v.s.) suger nåt alldeles grymt.
Utländska suger rätt hårt dom också med få undantag.
Kean och annan Brittisk jävla skitmusik.
Pubmusik med dragspel och så kan vara bra ibland, men det är nog den enda brittiska musik som går att lyssna på just för att den är med glimten i ögat.
Maria Carey
DIdo
Shirley Clamp (Bara namnet är nåt som slumpats fram med "The Prisonbitch name-generator")
Lena ph
Carola
+ många, många fler jag inte kommer på just nu
Aj aj aj där sprack min musiksmak på 2 ställen.....

fast jag får instämma varken Lena Ph eller Dido är några skönsångare direkt, och Di leva ska vi inte tala om,.... :4skrika

man kan ju säga såhär...

all musik som lyssnas på av tjejer i åldrarna 14-22 är bara skitmusik

pungt. :hihi

Avskyr allt dansband för det är så jävla smörputtinuttigt och alla låter likadant.

Markus skrev:
Sämst någonsin:
1. Låt där tjej sjunger "Catch me I'm Falling dadada" från mitten av 80-talet
2. Manic Street Preachers - "If you tolerate this"
3. Maroon 5
4. Nic and the family
5. All RnB
6. All döds-, eller liknande, metall
7. Feven
8. Petter
9. Ken
10. Blues

GAAAAAA ha ha ha Klockrent!!! :Bugar :tummenupp
Du har radat upp den absoluta totalitära eliten inom så kallad skitmusik. Snacka om överskattade, talanglösa, pretentiösa skivbolagsprodukter. Dock inte Manic Street vilka är skickliga låtskrivare men vilkas musik ändå suger apskit!

Mitt bidrag blir nog Peps persson.. Även om musiken kan vara rätt i bland, så står jag inte ut med rösten eller dialekten..
Vidare så har jag som så många andra inte riktigt förstått vad som är bra med svensk/utlänsk HipHop, rap. Känns inte så musikaliskt att stå o tjöta till en beat som går om och om igen.

Sämsta musiken kan jag inte ens namnen på, kan dock hålla med om att radion inte spelar några favoriter direkt.

Bästa musiken just nu är Creed (Human clay och Wheatered) :tummenupp

Jonas24 skrev:
GAAAAAA ha ha ha Klockrent!!! :Bugar :tummenupp
Du har radat upp den absoluta totalitära eliten inom så kallad skitmusik. Snacka om överskattade, talanglösa, pretentiösa skivbolagsprodukter. Dock inte Manic Street vilka är skickliga låtskrivare men vilkas musik ändå suger apskit!

Jag vill lägga till Elin Lanto, hon sjunger den överjävligt sockersöta låten "I Won´t Cry" med silkeslen oskuldsfull "sjunga-solo-i-pingstkyrkan-för-samhällets-utstötta-en-söndagsförmiddag-röst"

Fy fan!

Jag måste revidera också:

11. Slipknot
12. Korn

Vad är grejen med att göra dålig musik, och ursäkta det med att se "tuff", "farlig", "hård" och "läskig" ut?

Markus skrev:
Jag måste revidera också:

11. Slipknot
12. Korn

Vad är grejen med att göra dålig musik, och ursäkta det med att se "tuff", "farlig", "hård" och "läskig" ut?

De banden har du redan under din t8digare punkt sex.

Fattar inte varför man ska lista dåliga stilar eftersom det finns ca 10% som är grymt bra oavsett musikstil och sedan 90% som är mindre bra. Det finns grymt bra musik överallt så det är ju bra trist att inte ens våga lyssna på det för att det är en viss "stil".

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!