Säljesannonser - ej bankörd?

Alltså LÄS det jag skrivit. Byggd för att gå på bana, men med BETONIG på Landsväg. Och det är LAG i Sverige att man Måste ha Blinkers på Hojen. Sen spelar det ingen roll om den är byggd för att köra på bana med eller inte. DUM KOFF säger jag bara. Gat hojarna står till Grunden för hur en GP hoj skall kunna byggas. Läs på mer om det är du snäll. Därför så tävlar dom om att just lägga ut hojar på marknaden med Hk upp emot 160-170kh/ á 170kg.

Tror du ÄRLIGT att dom är till för att brukas som rena transport medel till och från jobbet eller ner till affären! Då har du verklkigen inte fattat hur en Super Sporthoj ska användas. Men eller utan Blinkers.

Det jag svarade på var din liknelse. Hur fan kan du tycka det är en bra liknelse att jämföra med en båt? Har den många andra alternativ än gå i vatten? Det du jämför är om en båt ska gå i vatten, ska en RRhoj gå på bana.

Dummkopf.:dummer

Det jag svarade på var din liknelse. Hur fan kan du tycka det är en bra liknelse att jämföra med en båt? Har den många andra alternativ än gå i vatten? Det du jämför är om en båt ska gå i vatten, ska en RRhoj gå på bana.

Den korrekta jämförelsen i båtsammanhang vore "ej saltvattenskörd"...

okej då är jag med. kanske en väl extrem liknelse då. Ska korrigera det.

nä alltså så menade jag inte.

Menar att t.e.x en honda cbr är en gathoj utvecklad producerad och såld för gata och om man istället kör den på bana brukar körningen vara aggressivare och slita mer på cykeln.

Jag vet ju själv hur illa det känns att piska gammelrettan på bana, hörs att den inte mår speciellt bra :)
speciellt inte efter gårdagens highsider!

köpes: höger fotpinne + bromshandtag R1 -01
(samt ev. även frontkåpa bakkåpa höger sidokåpor och tank i blått)

OK, det låter mer rimligt. :)

Gammel-R1:an vi kör i ERF spinner som en katt i alla fall, timme ut och timme in (ta i trä). :)

Snälla sluta skriv barnkörd/körning.

Hur många gatåkare med äldre hojar byter gaffelolja och bromsvätska vartannat år eller olika lager eller bussningar för att chassiet skall hålla sig så tight som möjligt?

Ibland verkar det vara väldigt nergånget för det spelar ju ingen roll när det ändå körs så sakta på väg.

Om en motorcykel har luftats på bana säger inte mer om skicket än personen som äger hojen, ägarens/nas handlande är det som är viktigt.

Last edited:
Men det är väl skillnad på bankörning och bankörning? Man måste ju inte ge absolut 100% hela tiden och man kanske inte heller enbart kör bankörning med hojen.

Precis som det är skillnad på hur en gathoj körts. Det finns ju vissa som kör skiten ur en hoj på en sommars gatkörning..

Och det finns bankörda hojar som inte är mer slitna för det.

Personligen kör jag bana 1-2 gånger/år med 998:an och det är då den fungerar som bäst. I t.ex. stadstrafik är den helt omöjlig och tar också stryk, vilket visade sig vid luciakortegen för tre år sedan som resulterade i kopplingsbyte. Det gör jag inte om. En och annan tur på småvägarna blir det också och med lite lagom tempo är den även då i sitt esse. Övrig körning undviker jag om det finns möjlighet..

Men det är väl skillnad på bankörning och bankörning? Man måste ju inte ge absolut 100% hela tiden och man kanske inte heller enbart kör bankörning med hojen.

Precis som det är skillnad på hur en gathoj körts. Det finns ju vissa som kör skiten ur en hoj på en sommars gatkörning..

Och det finns bankörda hojar som inte är mer slitna för det.

Personligen kör jag bana 1-2 gånger/år med 998:an och det är då den fungerar som bäst. I t.ex. stadstrafik är den helt omöjlig och tar också stryk, vilket visade sig vid luciakortegen för tre år sedan som resulterade i kopplingsbyte. Det gör jag inte om. En och annan tur på småvägarna blir det också och med lite lagom tempo är den även då i sitt esse. Övrig körning undviker jag om det finns möjlighet..

Fint att det är några som fattar vad det hela handlar om när det gäller dagens
Supersport hojar och vad dom igentligen trivs bäst på för underlag. du och några till mindre än en hand full personer verkar veta vad dom pratar om. Resten verkar inte veta så mycket om hur dessa hojar är uppbyggda. Dom köper en VÄRSTING men vet inget om den, förutom att det finns Bromsar, gas, Växelpetare samt koppling och resultatet att det går JÄVLIGT fort.

Fint att det är några som fattar vad det hela handlar om när det gäller dagens
Supersport hojar och vad dom igentligen trivs bäst på för underlag. du och några till mindre än en hand full personer verkar veta vad dom pratar om. Resten verkar inte veta så mycket om hur dessa hojar är uppbyggda. Dom köper en VÄRSTING men vet inget om den, förutom att det finns Bromsar, gas, Växelpetare samt koppling och resultatet att det går JÄVLIGT fort.

Du själv verkar inte ha full koll då du skriver att gatcyklar typ r1 mm står som grund för GP cyklar.

Det körs definnitivt inga sådana hojar i GP som är ren prototypracing, utan dom cyklarna står som grund till dom som går i superbike.

DUM KOFF säger jag bara. Gat hojarna står till Grunden för hur en GP hoj skall kunna byggas. Läs på mer om det är du snäll :tummenupp:Bugar:pannkyss:Rockbanan:2cool:hojraket

Nu får du ta på dej dumstruten ordentligt. MotoGP har inte en skruv gemensamt med de hojar som finns att köpa för gatbruk. Det är rena prototyper, utvecklade med det enda syftet att gå snabbt runt en bana. Däremot finns det en regel i WSBK om ett minsta antal tillverkade av en modell för att kunna homologisera denna modell för WSBK(World Superbike). Dessa modeller är de som vi kör, dvs R1, GSXR, ZX-RR, osv.
Innan man kallar nån annan för idiot kanske man ska vara säker på att man har rätt? Ödmjukhet, du vet?

Nu får du ta på dej dumstruten ordentligt. MotoGP har inte en skruv gemensamt med de hojar som finns att köpa för gatbruk. Det är rena prototyper, utvecklade med det enda syftet att gå snabbt runt en bana. Däremot finns det en regel i WSBK om ett minsta antal tillverkade av en modell för att kunna homologisera denna modell för WSBK(World Superbike). Dessa modeller är de som vi kör, dvs R1, GSXR, ZX-RR, osv.
Innan man kallar nån annan för idiot kanske man ska vara säker på att man har rätt? Ödmjukhet, du vet?

Då får jag ta på mig ödmjukhetens skepnad och bara säga att jag skrev fel, det var liksom ganska sent om jag inte mins fel då jag skrev det, hade varit uppe hela natten och tagit fel på Termer. Jag blandade ihop dom olika klasserna. SORRY men det var inte helt ute på fel spår om man säger så. Så jag var inte helt ute och cyklade med andra ord. Så om man byter ut GP som jag skrev vid dessa tillfällen till Supersport, så är det helt rätt.

visst skrev Dumkoff till en men jag är inte helt ute och cyklar som sagt var ändå. Sen förklarade jag att gata hojarna "Supersport trivs bäst på bana än att glida runt på 5-6000varv och kanske bli seg dragna då och då. Eller jag kanske hade fel där med att man kan så "Kallade" Spränga en Supersport hojs motor om man seg drar den vi säger ligger på 4:an och går ner till 20-30km/h och sen gasar upp den igen utan att växla ner. För visst motorn dör inte den orkar dra dig fram, men det är faaaan inte bra för dessa motorer. Dom är bygga för att ligga på allt mellan c:a 9500-13500 tusen varv, beror på hoj modell. Vissa har högre/lägre rödmarkering och vissa ligger där omkring. Eller har jag fel i det sist nämda också du som verkar köra Supersport.

Last edited:
Då får jag ta på mig ödmjukhetens skepnad och bara säga att jag skrev fel, det var liksom ganska sent om jag inte mins fel då jag skrev det, hade varit uppe hela natten och tagit fel på Termer. Jag blandade ihop dom olika klasserna. SORRY men det var inte helt ute på fel spår om man säger så. Så jag var inte helt ute och cyklade med andra ord. Så om man byter ut GP som jag skrev vid dessa tillfällen till Supersport, så är det helt rätt.
Sluta svamla och erkänn att du inte har någon koll.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT