Gammla sporthojar
Men det är lite lustigt, varför är det just MC och då speciellt RR motorcyklar (Sporthojer) där det står typ ej BANKÖRD. Maskinerna byggs just i fabrik att dom skall gå på Bana med betoning på Landsvägs körning för gemen man/kvinna.
Har ni någon gång läst en Annons på en båt där det står ALDRIG körd i VATTEN!!!!
Det är faktis en bra liknelse. båten byggs för att köras i just det VATTEN, så även dom sporthojar som körs på gatan i dag är igentligen bygga för just barn körning. Det är liksom dom som står för grunden av vad för Prestanda en ÄKTA SUPER Sporthoj får ha på GP. Det är liksom utgångs punkten.
En super sport hoj tar mer skada av att köra bara på landsväg än på bana om den som kör inte kan utnyttja hojens register på gatan. Den är i sitt esse om att just dra ur alla växlarna hela tiden. INTE fis köra på 5-6 tuen varv.
Jag köper hellre en ÄKTA barnkörd hoj med bra documentation på servisen. Än en NITTS som har "Tappat" bort papprena på servicen.
Köpa gammal Racehoj 5000mil? eller samma hoj som brukats på vägen! 5000 mil!
Super Sport hoj, med 10 år på nacken, 5/6 ägare och som gått hela sitt liv på bana och som sedan ska pensioneras, gatutrustningen åker på igen och hojen sätts i trafik.
Supersporthoj, som rullat runt på vägarna i 10 år, 5/6 ägare och ser bra ut i originalskick
Har jag stort förtroende för banhojen, med sin utmärkta dokumentation!
Full gas och full broms i 10 år på bana, med jättebra service! Den har nog gjort sitt? Eller?
Väghojen? Blandad körning! Ingen dokumentation men ser lika fin ut som banhojen som fått på sig nästan ej använda originalkåpor (krashkåpor förbrukade)?
När jag köper hoj, är all information viktig för mitt beslut.
Tror du själv på det du skriver, (En super sport hoj tar mer skada av att köra bara på landsväg) Skada.......... hur menar du. Går den sönder?