Säljesannonser - ej bankörd?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Man lär fan undra, bilar har jag sett där man pekat på att de inte är bankörda, där kan man nästan köpa det - men när utpräglade sportmaskiner säljs med orden "ej bankörd" - då lär man fan fundera.

Vad köper man en sporthoj till, att sitta och röka på?

Fjollerier... :fakta

/J

Jag har funderat på varför man skriver "ensitscuts" som tillbehör. Ingår den inte när man köper en hoj?

nepp det gör den tydligen inte till alla hojjar....

Vad gäller RR förare så finns det redan tillräckligt många halvdanna sådana... Dom skulle nog behöva gå en smc kurs.... =)

Fan ja har kört smc kurser och e fortfarande halvdann :gnissla

de som VET vad det handlar om, bryr sig inte nämnvärt huruvida, bankörd eller ej, många sporthojar går hårdare på gatan än vad de gör på banan, skriva i annonsen, bara gatkörd, då skulle jag backa ur:näsblod

... och varför köper man alkohol om man inte ska bli dyngrak varje gång? Tssk.. :rolleyes:

Dyngrak, kan A-lagarna bli. :rolleyes:

Ungefär som att sälja en beggatd skitholk och säga, den är oskiten, bara pinkat i den lite grann..:)

Last edited:
Det finns många som aldrig i livet skulle få för sig att köpa en hoj som är bankörd. Kan tänka mig att i många fall är en affär avgörande om den inte är bankörd. Det handlar om okunnskap men så är det. En hoj kan har gått hur jävla hårt som helst på gata men det är ointressant, bara den inte varit i närheten av en inhängnad bana!!!
Sorgligt men sant:jisses:3freak

Eller när det står tjejkörd!? Är det positivt eller negativt? Ännu roligare blir det ju när det står tjejkörd på en tio år gammal hoj bara för att senaste ägaren råkar vara en tjej.
Fast det formelt sett så räcker det väl att en tjej provkört en hoj för att man ska kunna kalla den tjejkörd.

Ytterligare ett roligt exempel är tio år gamla crosshojar som säljs med argumentet ej "tävlingskörd"!!!? Hur många skogsåkare med tio år gamla hojar vet vad den första ägaren gjorde med hojen?

Själv åker jag oftast cross på lördagar men jag tror jag ska börja hålla mig till söndagarna istället bara för att kunna annonsera ut hojarna som "endast söndagskörda"

Eller när det står tjejkörd!? Är det positivt eller negativt? Ännu roligare blir det ju när det står tjejkörd på en tio år gammal hoj bara för att senaste ägaren råkar vara en tjej.
Fast det formelt sett så räcker det väl att en tjej provkört en hoj för att man ska kunna kalla den tjejkörd.

Ytterligare ett roligt exempel är tio år gamla crosshojar som säljs med argumentet ej "tävlingskörd"!!!? Hur många skogsåkare med tio år gamla hojar vet vad den första ägaren gjorde med hojen?

Själv åker jag oftast cross på lördagar men jag tror jag ska börja hålla mig till söndagarna istället bara för att kunna annonsera ut hojarna som "endast söndagskörda"

När jag läser detta kom jag på den här annonsen jag såg nyligen.
http://www.tradera.com/Bmw-523i-i-mkt-fin-som-fortfarande-luktar-nytt-i-den-SE-HIT--auktion_94474241

En 12 år gammal bil som han ägt 1 år. Skriver att bilen bara varit handtvättad och aldrig vinterkörd i hans ägo. De andra 11 åren då?? idiot

När jag läser detta kom jag på den här annonsen jag såg nyligen.
http://www.tradera.com/Bmw-523i-i-mkt-fin-som-fortfarande-luktar-nytt-i-den-SE-HIT--auktion_94474241

En 12 år gammal bil som han ägt 1 år. Skriver att bilen bara varit handtvättad och aldrig vinterkörd i hans ägo. De andra 11 åren då?? idiot

Men kom igen.. Hur fan ska han kunna svara för hur de andra ägarna agerat? Han skriver vad han har gjort med bilen, för det är troligtvis det enda han har information om. Alternativet är att inte skriva nå'nting. Det måste du väl ändå förstå, jag menar, du är väl ingen.. ..idiot?

:rolleyes:

Men kom igen.. Hur fan ska han kunna svara för hur de andra ägarna agerat? Han skriver vad han har gjort med bilen, för det är troligtvis det enda han har information om. Alternativet är att inte skriva nå'nting. Det måste du väl ändå förstå, jag menar, du är väl ingen.. ..idiot?

:rolleyes:

sorry visste inte att det var din bil

Aldrig bankörd, i annonstext, ger mig ett intryck att av ägaren varken vet vad maskin är till för eller vet hur man ska ta hand om den. Hellre lagd och lagad än "aldrig ban- eller buskörd".

jag har en ninja 600.. och jag kommer någ aldrig köra på bana, varför skulle man inte kunna köpa sporthoj för att köra på gata ? eller bara skryta vid korvkiosken...

Jag håller med SGM. Att skriva ej bankörd är bara trams. När jag köpte min hoj frågade jag säljaren om han kört bana, bara för att få veta om han gillade den vid bankörning. Några bandagar per år skadar knappast hojen :)

Folk tror väl att dom är hårdkörda och kanske nedlagda titt som tätt.

Jupp ungefär vad jag tänkte svara:D Med ändringen att banhojar går hårt nästan hela tiden o läggs ofta.. En gathoj går sällan hårt på gränsen hela tiden o synar asfalten mer sällan, Lite beroende på vem som kör den:D

Sen får man väl skilja på banhojar körda av glada amatörer med tajt budget som fulservar/lagar.. O hojar som man tävlar med i stall med full spons där det byts delar o servas efter varje rejs... En sådan skulle jag inte ha något probs med o köpa... Men killen som tjackat en en hoj för o köra bana med o servar den o byter delar som på en gathoj när det går sönder i stället för innan.. Den skulle inte jag köpa.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...