Säljer min 250 Racer!

soppatorsken skrev:
Äh, ge dig. Den är verkligen asful. Även om alla vet det så kommer det massa tvåtaktsnissar som säger att den har ett historiskt arv osv. Men det hindrar den inte från att vara just asful.
Kan vi inte få se en bild på din bakkuts? :7peta

soppatorsken skrev:
Äh, ge dig. Den är verkligen asful. Även om alla vet det så kommer det massa tvåtaktsnissar som säger att den har ett historiskt arv osv. Men det hindrar den inte från att vara just asful.

Eh, tittar vi på samma bild?

Bakdelen på min blå -94 TZ är synnerligen konventionell och inte helt olik den på en R7. Däremot har stuket på årsmodeller från -96 fått de som tycker att utseendet på en racer är viktigt att gnälla. Själv bryr jag mig inte mycket om hur en racer ser ut - den ska bara vara snabb och fungera.

Chris Ash skrev:
Ehhh.....och Håkan Hellström låter ungefär som David Coverdale....

Om man tycker att bakdelen på en -94 TZ 250 är grymt ful har man udda referensramar. Däremot krävs ett visst mått storsinthet för att ge 96:ans bakdel en komplimang.

Nyteknik skrev:
Om man tycker att bakdelen på en -94 TZ 250 är grymt ful har man udda referensramar. Däremot krävs ett visst mått storsinthet för att ge 96:ans bakdel en komplimang.

94:an och 96:an har likadan bakcuts. :7peta

Nyteknik skrev:

Är de då de börjar se ut som getingrövar? De är verkligen fula!

Nyteknik skrev:

Grymt ful är den inte, den ser bara gammal ut, och inte det minsta lik R7:ans.....

Den har potential, med en lite mer aggressiv lack så... :D

Bifogat

• joecub.jpg
    joecub.jpg
    38.7 KB · Visningar: 92
Nyteknik skrev:
Ni som är sugna på 250 racer och vill komma över en icke sönderskruvad, driftsäker, snabb och billig Yamaha TZ 250 har nu chansen att fynda:

Vilket renoveringsintervall är det på veven på en sådan hoj?

#Olsson# skrev:
Det är ungefär varför jag återkommer till denna tråd var 5e minut. Ja inte korvmåj kanske men Frestavägen typ. Vill ha men får inte för kontot just nu :mad:

Kan inte tänka mig en tråkigare och mer outhärdlig gatcykel än en racer.......

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back