Säljer min 250 Racer!

Chris Ash skrev:
Gathojar på gatan, racerhojar på banan. Ditt resonemang är lika obegripligt som folk som tar ut R1 och sånt mög på banan.

Du har ju själv tagit ut mög på banan, både i form av 2- och 4-takt... :7peta

Vad jag har hört så är en 250 racer EXTREMT otrevlig att köra på vanlig asfalt, fjädring och chassie (knivskarpt jajamensan!) är inte riktigt gjorda för att ta upp grävlingar, potthål och kassa asfaltskanter. På en slät och fin RACERBANA så passar den desto bättre! 24.000 kr är ju som hittat, tror nästan jag köper den själv så jag kommer under minuthelvetet på Sviestad någon gång! :huvet

Torkel skrev:
Vad jag har hört så är en 250 racer EXTREMT otrevlig att köra på vanlig asfalt, fjädring och chassie (knivskarpt jajamensan!) är inte riktigt gjorda för att ta upp grävlingar, potthål och kassa asfaltskanter. På en slät och fin RACERBANA så passar den desto bättre! 24.000 kr är ju som hittat, tror nästan jag köper den själv så jag kommer under minuthelvetet på Sviestad någon gång! :huvet

Charmigt, Race-igt :tummenupp Om det nu är så - så är det så det skall vara. Det är ju racer. Man får se till att bara köra på fina vägar och på någon bandag ibland. Appropå, de ser ju väldigt låga ut. Både 125 o 250. Speciellt bak. Jag antar att fjädringsväg är klart kortare än t ex en 600 väghoj eller en Aprilia RS 250. Hur har det tänkts där egentligen? Eller så är det bara jag som inbillar mig saker?

#Olsson# skrev:
Charmigt, Race-igt :tummenupp Om det nu är så - så är det så det skall vara. Det är ju racer. Man får se till att bara köra på fina vägar och på någon bandag ibland. Appropå, de ser ju väldigt låga ut. Både 125 o 250. Speciellt bak. Jag antar att fjädringsväg är klart kortare än t ex en 600 väghoj eller en Aprilia RS 250. Hur har det tänkts där egentligen? Eller så är det bara jag som inbillar mig saker?

Tja, hade jag råd att köra en racer på gatan, eller snarare orken så visst hade man kunnat plåga sig på några landsvägsturer, iaf när man var yngre och drömde om Isle of Man..
Men idag, nja, fan byta koppling någon gång i veckan och kolvbyte var och varannan dag..
Fast M.C.N plockade ju ut och gatreggade en harris/YZR-500 yamma en gång.. Fast de fick tydligen ett jäkla bekymmer med att hitta försäkring..

Bara för att sno NyTekniks tråd, köp min racer, bara att göra som tobbe själv, köp honda ;)

oFFkeFF skrev:
Tja, hade jag råd att köra en racer på gatan, eller snarare orken så visst hade man kunnat plåga sig på några landsvägsturer, iaf när man var yngre och drömde om Isle of Man..
Men idag, nja, fan byta koppling någon gång i veckan och kolvbyte var och varannan dag..
Fast M.C.N plockade ju ut och gatreggade en harris/YZR-500 yamma en gång.. Fast de fick tydligen ett jäkla bekymmer med att hitta försäkring..

Bara för att sno NyTekniks tråd, köp min racer, bara att göra som tobbe själv, köp honda ;)

Men man borde väl få bra mycket bättre "milage" på gata än på bana. Dessutom skulle nog mekandet bli riktigt trevligt i slow motion över ett par kannor kaffe i stället för vevaxelbyte 50min före race eller så :gnissla Var faktiskt halv-påväg ett tag att köpa en ny 250 R-hoj för väg-cruise. Slänga på skylt från en NS400R o bara köra liksom :D Drömen lever.

EDIT: Nä f fan, hemsk mycket förlåt till Nytekniks tråd här. Nu är det slut med OT för min del.

Last edited:
Torkel skrev:
24.000 kr är ju som hittat, tror nästan jag köper den själv så jag kommer under minuthelvetet på Sviestad någon gång! :huvet

Kart det är (som hittat)!

Kom till Sviestad imorgon så får du testa ett par varv. Jag och Teddy dimper ner vid halv fem.

:tummenupp

Ninjaboy skrev:
Hur mycket mer skruvning är det jämfört med en standard 250? Något ungefärligt i tid/pengar. :va

Jag mekar på vintern (kolvbyte och portbyte vartannat). På somrarna kör jag.. I år har kedjan lossnat en gång, så då fick jag meka lite, annars har det inte varit mer än ett oljebyte. Ska väl iofs byta oljan en gång till i år...
Pris på kolvar, vev etc etc kanske inte skiljer så mycket, men på en racer måste du byta med mycket tätare intervall..

/JPS

Chris Ash skrev:
Grymt ful är den inte, den ser bara gammal ut, och inte det minsta lik R7:ans.....

Du snackar i nattmössan som vanligt. Se här: som en skugga av en R7. Fast snyggare såklart.

Bifogat

• tobiastz2505.jpg
    tobiastz2505.jpg
    140.2 KB · Visningar: 38
  • r7bak.jpg
    r7bak.jpg
    94.4 KB · Visningar: 42
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back