Säljaren hittar ej regbevis?

Sitter och glor lite!
KÖP INTE UTAN PAPPER!!!
PAPPER OCH PENGAR SAMT ETT ELLER TVÅ VITTNEN ÄR VÄL BÄST!??
Finns inte detta så är det väl bara att avvakta?
Förstår inte dessa panikköp av hojar!
Det finns ju ALLTID flera fina hojar att köpa??
Papper, Vittnen och pengar är bäst.:tummenupp

Säkrast är nog att behålla pengarna på bankkontot... Eller ska man kanske ha dom i madrassen så inte bankdirektörerna ställer till med nåt elände? Men vad händer då om det börjar brinna? :va Nu blir jag helt förtvivlad! Snälla vad ska jag göra?

Sitter och glor lite!
KÖP INTE UTAN PAPPER!!!
PAPPER OCH PENGAR SAMT ETT ELLER TVÅ VITTNEN ÄR VÄL BÄST!??
Finns inte detta så är det väl bara att avvakta?
Förstår inte dessa panikköp av hojar!
Det finns ju ALLTID flera fina hojar att köpa??
Papper, Vittnen och pengar är bäst.:tummenupp

Reg papper vid affär i sverige behövs eftersom kvittot inte duger för dig, men att köpa Gixxer i spanien från någon Alfonso som begär handpenning är ok ??
Gör om, gör rätt!:D

Säkrast är nog att behålla pengarna på bankkontot... Eller ska man kanske ha dom i madrassen så inte bankdirektörerna ställer till med nåt elände? Men vad händer då om det börjar brinna? :va Nu blir jag helt förtvivlad! Snälla vad ska jag göra?

Det är nu man kan börja be om en fri venväg med lugnade. Stor dos av stesolid :D:D. Kanske Alfonso kan hjälpa till med den saken efter köpet med K7:an:gnissla

säkrast är nog att behålla pengarna på bankkontot... Eller ska man kanske ha dom i madrassen så inte bankdirektörerna ställer till med nåt elände? Men vad händer då om det börjar brinna? :va nu blir jag helt förtvivlad! Snälla vad ska jag göra?

:d:d:d:d:d

Det är nu man kan börja be om en fri venväg med lugnade. Stor dos av stesolid :D:D. Kanske Alfonso kan hjälpa till med den saken efter köpet med K7:an:gnissla

Det vet du väl, Alfonso säljer ALLT! :D
Billigt som fan!:glömdet

Last edited:
Det hände mig en gång.

Hade en Husa ute på annons och när köparen kom hittade jag inte regbeviset.
Jag kände mig så satans korkad, hur fan kan man slarva bort det liksom? Jag tror än idag att det var honan som hade städat bort det....

Hur som helst. Han verkade schysst, så jag släppte iväg honom med hoj. När jag fick regbeviset så skickade jag det till honom, underskrivet, och han satte in pengar.
Helförs under tiden fick jag stå för, om något nu skulle hända (kostar ju ändå ingenting på en sån).

Fast lite nervös var jag allt.... :)

Latjo tråd!!

Kan bara se till mig själv.
Hade jag tittat på en hoj och jag och köparen var överens, han har slarvat bort reggpappret.

Om hojen står i hans namn så hade jag skrivit ett kvitto där det står att reggpapper ej är ifyllt, och att detta ska skickas omgående till mig för påskrift.

Det är ju så att så länge han inte har skickat in regpappret så står han för försäkring, ev parkeringsböter, mm. En summa på köpet innehålls tills dess att regpappret är påskrivet.

Fattar inte riktigt varför alla är så nojiga. är det den registrerde ägaren som säljer och man skriver ett ordentligt kvitto så kan det inte bli så stora problem.

Idag är ju till och med ett mail juridiskt bindande!

Lycka till med köpet!

Edit om hojen inte står i hans namn så hade jag inte köpt !!!!

Hur mycket rätt man än har så har det alltid varit så att den som har fått kontanter i sin hand är den som inte är lurad, och den som har gett bort kontanter löper alltid en risk att bli lurad.

Juridiken är ju lätt att säga att man har på sin sida, men ärligt: vill du ens ha en rättslig tvist på halsen över huvud taget?

Bullysmile och biltmore har ju sammanfattat frågeställningen bra i början av tråden.

Alla som tyckte att det här kändes som en jättebra idé bör kliva in i den här tråden och berätta för trådstartaren varför han inte har några som helst problem i världen och bara tror att han står och tittar ut på hojvädret istället för att vara ute och köra.

Back