Säljare i USA som vägrar skriva ner priset!

Status
Ej öppen för fler svar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Mailat vid olika tillfällen till säljare i USA om de kan skriva på paketet att det är en gåva eller med lägre pris men de vägrar. Hur kommer detta sig och vad beror det på?

Verkligen komiskt! Här ifrågasätter man ett korrekt agerande :näsblod TS uttrycker sin förvåning över att säljare i USA inte vill fuska. Utgångspunkten är alltså att man trixar, ska bli kul att följa tråden.

För att de inte vill utföra en brottslig handling för din skull.

En teori är att de är less på att vara tull- & momsfifflande europerer till lags då den marginella merförsäljningen inte uppväger de problem de får när något strular med tull eller försäkringar eller för den skull, myndighetsgranskningar...

Jag har beställt prylar till hojen vid fyra olika tillfällen från staterna av tre olika handlare. Alla har skrivit ner värdet på prylarna utan att jag sagt någonting om detta. Räkna med full tull, det blir billigare ändå. Allt annat blir en välkommen bonus. Men begär inte att dom ska sträcka ut nacken för din skull.

För att det är olagligt och med tanke på amerikanska straff så är det antagligen inte värt det om du åker fast.
I Sverige kanske du får en knäpp på näsan medan du får 10 år på kåken där borta.:död

Straffet för detta brott i usa vid en förstagångsförselse är 10 000 usd i böter och 6 mån i fängelse.

lite taskigt om du köper nåt för flera tusen och dom

skriver ner värdet en massa eller gåva.

och paketet kommer bort, då förlorar man dubbelt kan man säga.
för du får ju bara värdet av det som är skrivet???
kan ha fel.

Nu har jag fått svar av vettiga personer och fattat att det är ett grövre brott att just göra detta!

Och alla andra korvspa-lowlife lirare som alltid ska komma med en tråkig ton så fort de får en syl i vädret och ska visa sig så jävla duktiga kan prova suga av sig själva istället för att sura att nån annan töjer deras kärring!

Nu har jag fått svar av vettiga personer och fattat att det är ett grövre brott att just göra detta!

Och alla andra korvspa-lowlife lirare som alltid ska komma med en tråkig ton så fort de får en syl i vädret och ska visa sig så jävla duktiga kan prova suga av sig själva istället för att sura att nån annan töjer deras kärring!
Jösses, vad var det dom inte ville skicka?

En fleshlight?

jesus-says-meme-generator-jesus-says-u-mad-bro-22a51e.jpg

Mad?
Har bättre för mig, men jävligt irriterande när man ställer en vanlig fråga och det är idioter som kastar skit på en. Verkar mer andra som är "mad" och inte bara kan kommunicera normalt!

Vem kastar skit på dig i denna tråd? Att jag skriver att säljare inte vill fiffla med värdet på paketet då det kan leda till problem med både myndigheter, försäkringsbolag och tull (och även beställare) är ju inte att kasta skit.

Resten av deltagarna i tråden skriver ju ungefär samma saker. Vari ligger skitkastningen? :va

Vem kastar skit på dig i denna tråd? Att jag skriver att säljare inte vill fiffla med värdet på paketet då det kan leda till problem med både myndigheter, försäkringsbolag och tull (och även beställare) är ju inte att kasta skit.

Resten av deltagarna i tråden skriver ju ungefär samma saker. Vari ligger skitkastningen? :va

My bad! Läste igen och det är som du säger ingen som kastar skit, men ibland stressar man igenom svaren och kan missuppfatta meningarna ibland!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti