Sälja nu eller i vår?

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
ystad
Hoj
z750 08
det är så att jag sak sälja min hojför jag ska ha en nyare nästa säsong.
Tror ni att det har betydlse vad man får för den om man säljer nu eller väntar till våren. tacksam för svar.

Mvh Stoffe
 
Jag resonerade så att säljer jag den nu och får mindre för den eller vänta tills våren och få mer, men då jag inte kunde ställa av den utan var tvungen att betala försäkringsbolaget ändå, så "tjänade" jag mer på att sälja den för mindre pengar direkt.
 
Gissningsvis får du kanske lite mer till våren, men då lär väl den du tänkt köpa krupit upp motsvarande i pris..

Har du gött om flis så köp ny nu, å sälj gamlingen till våren så kanske du tjänar en slant.
 
Åja... bara att slå till på min :)
Billigt och bra.
 
Tycker hojmarknaden just nu verkar vara helt död.
Beror väl på det tråkiga vädret nu i augusti..
 
lånar tråden lite

Har min till salu, är svårsålt, förstår det med tanke på vädre och slutet på säsongen etc.

MEN, på blocket finns det massa hojjar, både ktm och husa som har varit ute i flera månader, verkar i regel sjukt svåsålt.

Har ute min för 63k, men om man ser på ktm 640/660/625 04:or så är det inte många som begär över 60k. Tror ni jag får över 60k för min nästa sommar?

//Roger
 
eftersom du har en så pass ny hoj som en -05 så kan det vara ide att sälja nu...nästa år kommer den vara ett år äldre
 
Det finns alltid folk som letar hoj, oavsett årstid! Allt beror på modell o pris !

Risken med att vänta blir att om det tar lite tid så kanske du får sitta med den 1 mån eller 2 in på nästa säsong !

/// JOnte ( som fick sin hoj såld igår ) :tungan
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top