Sälja MC via affär, mot kommission

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jo men Sebastian, samtidigt så äger ju egentligen inte en firma en handpenning heller så länge man inte fått varan?
Mena bara att, där vet jag att privatpersoner blivit rökt på slantarna.

Jag är inte heller juridiskt kunnig och spånar också :)

På en handpenning blir man rökt, en handpenning har inte ett registreringsbevis med registrerad ägare. En handpenning kommer att regleras som en skuld från konkursboet till dig precis på samma sätt som bankens fordringar och då står man sist i kön efter stat och bank.

Är det en oreggad race eller gäggmoppe utan registreringsbevis TROR jag det kan jävlas ordentligt men det borde vara lätt reglarat med ett kontrakt med ägarbevis mellan firman och ägaren för att fungera vid en konkurs.

Men det är lite lurigt, har som privatperson råkat ut för två konkursande byggbolag som gjort jobb hos mig. Man blir fan mörkrädd över förfarandet en konkursförvaltare har för att få in pengar. Banditos och HellsAngels skulle ha mycket att lära där.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Själv har jag dock aldrig behövt lägga ner särskilt många timmar när jag köpt och sålt bilar och mc. För mig är det definitivt värt ett par timmars jobb för att behålla 5000+kr extra. Men visst är det säkert smidigt att låta någon annan göra det, men jag personligen behåller gärna dom pengarna
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top