Sälja MC via affär, mot kommission

Jo men Sebastian, samtidigt så äger ju egentligen inte en firma en handpenning heller så länge man inte fått varan?
Mena bara att, där vet jag att privatpersoner blivit rökt på slantarna.

Jag är inte heller juridiskt kunnig och spånar också :-)

På en handpenning blir man rökt, en handpenning har inte ett registreringsbevis med registrerad ägare. En handpenning kommer att regleras som en skuld från konkursboet till dig precis på samma sätt som bankens fordringar och då står man sist i kön efter stat och bank.

Är det en oreggad race eller gäggmoppe utan registreringsbevis TROR jag det kan jävlas ordentligt men det borde vara lätt reglarat med ett kontrakt med ägarbevis mellan firman och ägaren för att fungera vid en konkurs.

Men det är lite lurigt, har som privatperson råkat ut för två konkursande byggbolag som gjort jobb hos mig. Man blir fan mörkrädd över förfarandet en konkursförvaltare har för att få in pengar. Banditos och HellsAngels skulle ha mycket att lära där.

Själv har jag dock aldrig behövt lägga ner särskilt många timmar när jag köpt och sålt bilar och mc. För mig är det definitivt värt ett par timmars jobb för att behålla 5000+kr extra. Men visst är det säkert smidigt att låta någon annan göra det, men jag personligen behåller gärna dom pengarna

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back