_h2o skrev:2522913insamling låter fan bra alltså..skulle ju rädda killens liv ?![]()
Kille? E han snygg?

tobbeviking skrev:2522853Är man hojåkare för att det är ett intresse, då menar jag inte sådär grönjäkligt intresserad så att man följer varje motoGP, eller pratar hoj oavbrutet varje kafferast. Utan just för att det ända in i själen känns bra att köra knarr. Då går sorgen aldrig över, jag var utan hoj en period av mitt liv.
Jag mådde fysiskt dåligt varje vår, så fort man hörde första hojarna komma ut på vägarna så nästan grät man. Gick jag och pratade med ngn på stan och det kom en hoj, så tystnade jag och bara stirrade på knarren. Flera bekanta och även min dåvarande sambo påtalade detta för mig. När jag sedan gav mig fan på att snabbmakaroner var bra kost som tål att upprepas så köpte jag hoj igen.
Då lovade jag mig själv att aldrig sätta mig i den sitsen igen, så jag behöver sälja hojen. Skulle det bli så illa så skulle jag köpa moppe och knattra runt med, bara det har två hjul och motor.
Så du vet vad du har att vänta dig, fixa taket och köket. Banta ner ekonomin till nudlar och ris om så behövs. Skippa ketchupen och jobba övertid, sy grytlappar, tälj tomtar eller vad som helst. Bara du får råd att skaffa knarr igen.
Jag lider med dig![]()
Men faktum är att hojägandet inte behöver vara så våldsamt dyrt om man kan tänka sig att köra en äldre knarr bara för att ha ngt att ta till då abstinensen slår till.
//Tobbe
En sann posör svarar ofta så.
Kör man hoj för att det är coolt eller för att polarna gör det så är det nog svårt att förstå vilket tomrum avsaknaden av hoj kan göra.
//Tobbe
Jag kommer kämpa hårt för att ha råd med en ny pärla! Första hojen sedan jag fick kortet kommer nog dock alltid att kännas speciell!
Last edited:
Som går som ett spjut