Sälja hojen, hur länge har man sorg?

_h2o skrev:
2522913 insamling låter fan bra alltså..skulle ju rädda killens liv ?:rolleyes:

Kille? E han snygg? :tuttar

tobbeviking skrev:
2522853 Är man hojåkare för att det är ett intresse, då menar jag inte sådär grönjäkligt intresserad så att man följer varje motoGP, eller pratar hoj oavbrutet varje kafferast. Utan just för att det ända in i själen känns bra att köra knarr. Då går sorgen aldrig över, jag var utan hoj en period av mitt liv.
Jag mådde fysiskt dåligt varje vår, så fort man hörde första hojarna komma ut på vägarna så nästan grät man. Gick jag och pratade med ngn på stan och det kom en hoj, så tystnade jag och bara stirrade på knarren. Flera bekanta och även min dåvarande sambo påtalade detta för mig. När jag sedan gav mig fan på att snabbmakaroner var bra kost som tål att upprepas så köpte jag hoj igen.
Då lovade jag mig själv att aldrig sätta mig i den sitsen igen, så jag behöver sälja hojen. Skulle det bli så illa så skulle jag köpa moppe och knattra runt med, bara det har två hjul och motor.
Så du vet vad du har att vänta dig, fixa taket och köket. Banta ner ekonomin till nudlar och ris om så behövs. Skippa ketchupen och jobba övertid, sy grytlappar, tälj tomtar eller vad som helst. Bara du får råd att skaffa knarr igen.
Jag lider med dig :pannkyss
Men faktum är att hojägandet inte behöver vara så våldsamt dyrt om man kan tänka sig att köra en äldre knarr bara för att ha ngt att ta till då abstinensen slår till.
//Tobbe

En sann posör svarar ofta så.
Kör man hoj för att det är coolt eller för att polarna gör det så är det nog svårt att förstå vilket tomrum avsaknaden av hoj kan göra.
//Tobbe

:yoparty Jag kommer kämpa hårt för att ha råd med en ny pärla! Första hojen sedan jag fick kortet kommer nog dock alltid att kännas speciell!

Last edited:
Milla skrev:
2521757 Att få taket fixat är nödvändigt, men det hjälper ändå inte för de andra ekonomiska problemen, så hojen måste säljas i vilket fall...:(

Har du sett mig på pärlan, eller hur vet du det? *s*
Japp,låg bakom dig en söndag,och beundrade din stil :)

Milla skrev:
2520748 Måste sälja min älskade pärla för att försöka rädda min ekonomi. Det finns inga andra utvägar tyvärr..
Bör man använda sorgeband? :va

Ironin till trots så känns det jäkligt tungt..

Fan vad trist att du måste göra dig av med hojen. Har du verkligen tänkt på alla utvägar? :pannkyss

sportbike skrev:
2523112 Japp,låg bakom dig en söndag,och beundrade din stil :)

Låg du bakom Milla??? Hur gick det nu till... Milla nu får du allt förklara dig, har du gått och blivit gaskåt?
Det har väl aldrig hänt förr, eller... :D :yoparty

Milla skrev:
2520748 Måste sälja min älskade pärla för att försöka rädda min ekonomi. Det finns inga andra utvägar tyvärr..
Bör man använda sorgeband? :va

Hej Milla!

Känner inte dig men svara ändå för jag var i exakt din sits för tre år sedan.
Jag pluggade och försökte samtidigt ha råd med mc. Det funkade några år för jag lärde mig prioritera, men sen var det tvärstopp och enda utvägen var att sälja för att kunna betala hyran :(

Jag var hojlös i två säsonger men överlevde tack vare mina hojkompisar som lånade ut sina hojjar några gånger :tummenupp. Det kändes skönt också att den nya ägaren till min älskade cbr blev kär vid första ögonkastet så han hamnade i goda händer.

Sen helt plötsligt hade tiden gått och jag fick ett bra jobb. På två röda hade jag köpt en ny hoj! :banana Som går som ett spjut :D

Så kommer det bli för dig också :pannkyss

F3nix skrev:
2523181 Fan vad trist att du måste göra dig av med hojen. Har du verkligen tänkt på alla utvägar? :pannkyss

Låg du bakom Milla??? Hur gick det nu till... Milla nu får du allt förklara dig, har du gått och blivit gaskåt?
Det har väl aldrig hänt förr, eller... :D :yoparty

Haha, killar gillar visst att befina sig bakom min häck..:va :confused: :blah

Vi stekte ju Bananhjärna och com på väg till Köket Svea iaf! :yoparty

Milla skrev:
2520748 Måste sälja min älskade pärla för att försöka rädda min ekonomi.

Jag har alltid ersatt min gamla med en ny och då slipper jag hantera saknaden. Det är lätt att man hamnar i en ständig jakt på den där första kicken och börjar byta hela tiden.

Men varje hoj har sin personlighet och man tycker om dem på olika sätt. En del för att de är pålitliga och billiga i drift, andra för att självförtroendet får en kick av alla lystna blickar.

Även om det kanske är lite trist i längden har jag kommit fram till att jag vill ha en som inte sviker. Visst kan de finnas lite fix, men just känslan att den ställer upp för dig är viktig.

Sedan när man letar handlar det mycket om att kolla runt ordentligt och inte falla för det som verkar populärast just nu. Att våga gå emot strömmen och välja den som man själv verkligen vill ha oavsett vad de andra säger. Det är äkta och det är det som håller i längden.

Men jag förstår att livet inte alltid är enkelt, nu har du ställts inför ett val och måste tyvärr offra något för att prioritera det som är viktigare. Det är smärtsamt just nu och några månader till, efter ett tag formas nya idéer och nya planer tar form. Då tror jag att du kan ta nya tag och försöka lämna sveket bakom dig. Även om man vet att man gör det rätta är det ändå att svika någon som troget ställt upp utan att klaga.

I längden låter det ändå som att du tagit ett klokt beslut och framåt våren finns det nya chanser att finna det du söker. Kanske du då kommer fram till något helt annat än du tror just nu. Lite eftertanke och att göra något annat ett tag kan vara ett steg framåt i din jakt på den perfekta kombinationen.

Jag hoppas och tror att du kommer att finna något som gör dig lika lycklig eller kanske lyckligare när våren töar upp de sista snöflingorna. :tummenupp

:tuttar
Milla skrev:
2522914 Kille? E han snygg? :tuttar

:yoparty Jag kommer kämpa hårt för att ha råd med en ny pärla! Första hojen sedan jag fick kortet kommer nog dock alltid att kännas speciell!

hehe.. jag kollade inte upp vem som va trådskapare:P finns väl inte så många tjejer som kör såna hojar hähä:D :yoparty :tuttar

_h2o skrev:
2523706 :tuttar

finns väl inte så många tjejer som kör såna hojar hähä:D :yoparty :tuttar

Ne, och jag får inte heller köra den mer :gråta

Idag när jag var på väg till Lunda Ind.omr. (Stockholm) för att fota stuntgrabbarna så gick det lite väl fort enligt civilarna som stoppade mig. Slutade med indraget körkort och 4000:- i böter.

Körde 140 på 90 väg, (precis blivit 90 från 110) när jag körde om dem..Snitthastigheten blev dock 126.

När får man veta hur länge man blir av med kortet?
Det är ju bara att stå sitt kast, var jävligt onödigt gjort, inte direkt det jag behövde just nu... Insamling någon? :blah

Milla skrev:
2528551 Ne, och jag får inte heller köra den mer :gråta

Idag när jag var på väg till Lunda Ind.omr. (Stockholm) för att fota stuntgrabbarna så gick det lite väl fort enligt civilarna som stoppade mig. Slutade med indraget körkort och 4000:- i böter.

Körde 140 på 90 väg, (precis blivit 90 från 110) när jag körde om dem..Snitthastigheten blev dock 126.

Det är ju bara att stå sitt kast, var jävligt onödigt gjort, inte direkt det jag behövde just nu... Insamling någon? :blah

Nejmen fan inte du oxå.. ska du o jag bilda klubb?
Jag börjar bli expert på området. :gnissla
inom några dagar får du ett brev från länsstyrelsen.
då du får yttra dig om du vill, (för att få ner tiden),
där står det även ett slutdatum då dom tar beslut.

några dagar efter det... så får du domen. :)
Böterna får du inbetalningskort på som ett brev på posten.

Fan lider med dig ... :pannkyss
Du kan alltid komma o vinna lite hos mig. Eller bara komma o supa ner dig. :yoparty

/z

Jädrans skit.. Lider med dej, skulle aldrig vilja sälja min hoj (just nu iaf).. Även om det är en liten tröst, så lär du ju inte ha några problem o hitta en bönpall till nästa säsong, om du nu inte får ihop ekonomin till en hoj så snart igen.. :pannkyss

scud skrev:
2528841 Jädrans skit.. Lider med dej, skulle aldrig vilja sälja min hoj (just nu iaf).. Även om det är en liten tröst, så lär du ju inte ha några problem o hitta en bönpall till nästa säsong, om du nu inte får ihop ekonomin till en hoj så snart igen.. :pannkyss

Försöker du fjäska nu? :blah

Tja, jag är då inte så säker på att det är så lätt att hitta någon som vill släpa runt på mig, men det är ju ett tag kvar tills dess tack o lov! :D:tuttar

Milla skrev:
2528870 Försöker du fjäska nu? :blah

Tja, jag är då inte så säker på att det är så lätt att hitta någon som vill släpa runt på mig, men det är ju ett tag kvar tills dess tack o lov! :D:tuttar
Hehe, ja man kunde ju tro det iaf... Vem vill inte ha SH's mest omtalade rumpa bakpå? :D

Va ska du sälja?? :confused: Trist...och sorgen hänger dessvärre i...tills du hittar en ny (och det kommer du att göra). Sålde av två av mina hojar nyligen och det enda som lindrar lite är att de kommer att få bra hem.

Hade gärna köpt din (även om jag helst ligger bakom när du kör :D :tuttar ) eftersom jag jagat twin ett tag. Nu blev det en SP1a till slut och det känns helt rätt. Lider med dig tjejen men måste man så måste man...hoppas du hittar något nytt till våren (en twin tex :) så kan vi ut och mullra ihop igen.

Bara att bita i hop för tillfället för dig! men du får se det som en tid utan hoj tills du har fått i hop "rucklet" Sen kanske du har råd med en ÄNNU finare hoj efter en värdering av det "fina huset".

Det finns massor med bra hojar så se det som ett tillfälle att ha en ny senare:rolleyes:
(försöker iaf trösta så gott det går :pannkyss )

Du kan få lite tycka synd om rabatt om du kan tänka dig en äldre hoj!(CBR 900 Bol Dor - 81) :)

Milla skrev:

:O MILLA :O
Gud vad synd att höra..faaan det var ju det sista du behövde :(
Jag tycker vi kör igång en insamling nu :)

Milla skrev:

nää va segt?... lider med dig...:näsblod

Nursey skrev:
2529012 :O MILLA :O
Gud vad synd att höra..faaan det var ju det sista du behövde :(
Jag tycker vi kör igång en insamling nu :)

skitbra ide....jag är på! :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back