Sälja hoj på abis till kompisar?

Jag har sålt min Ninja till en kompis som betalar av lite då och då, men hojen står fortfarande på mig. När han betalat den skriver jag över den på honom. Svårare än så är det inte.

På en cross däremot går det ju inte göra riktigt så.

Sålde en gammal Nissan till en "bästis" & han lovade dyrt & heligt att han skulle betala ordentligt varje månad...men det höll typ första månaden, var nästan tvungen att ringa Baltic Inkasso på den jäveln..(nej vi är inte vänner idag)

Lycka till!

Kan du göra en lista tror du på vad man kan sälja till kömpisar?

Sexuella tjänster? :confused:

Om det är en tjejkompis ser jag ingenting fel med det öht. :tummenupp

Nä, men jag tycker inte det är några större problem att sälja saker till kompisar, bara det är fråga om kontantaffär. (och att man inte ljuger arslet av sig)

Jag har sålt min Ninja till en kompis som betalar av lite då och då, men hojen står fortfarande på mig. När han betalat den skriver jag över den på honom. Svårare än så är det inte.

På en cross däremot går det ju inte göra riktigt så.

Vänta bara tills felparkeringsavgifterna börjar trilla in.. Om han får bruka den innan den e slutbetald, Eller om den går sönder o han bestämmer sej för att, Näe du får tillbaks den ändrat mej vill inte köpa dålig trasig mc med skuren motor o trasiga kåpor:gnissla :D Dom 2300pix jag betalt av hitills får du behålla som hyrpengar...:tungan

Ni!

Det finns vissa saker man inte gör.

1. Säljer bil/båt/mc osv. till vänner.

2. Man ligger inte med ens vänners ex.

3. Man pratar inte bakom ryggen om andra.

Då är man, som så fint beskrivet, kokt i bajs. Länge.

Inverterar du listan och lägger till lite "men" på de punkter som nu är 1 och 2 så håller listan i alla väder.

Sälja saker till fullpris till vänner/bekanta finns inte. Sälja billigt eller med de kända fel som finns ser jag inga problem med (kan vara lite blåögd där).
Ligga med ens vänners ex är inget man ska göra, är det dock en polare som var tillsammans med tjejen för något år sedan/länge sedan en kortare period bör det inte vara lika känsligt.

Vänta bara tills felparkeringsavgifterna börjar trilla in.. Om han får bruka den innan den e slutbetald, Eller om den går sönder o han bestämmer sej för att, Näe du får tillbaks den ändrat mej vill inte köpa dålig trasig mc med skuren motor o trasiga kåpor:gnissla :D Dom 2300pix jag betalt av hitills får du behålla som hyrpengar...:tungan
Parkeringsböter? Här? :hihi

Och dessutom riskerar han väl ungefär lika mycket om man ska se det så. Någon som vill köpa en Kawa? Att någon annan redan skulle ha betalt en tredjedel av den? Nääe, det känner jag inte till. :rolleyes:

Parkeringsböter? Här? :hihi

Och dessutom riskerar han väl ungefär lika mycket om man ska se det så. Någon som vill köpa en Kawa? Att någon annan redan skulle ha betalt en tredjedel av den? Nääe, det känner jag inte till. :rolleyes:

Men lite orolig blev du? Visst:D :D

Samla er runt brasan alla skeptiker så ska ni få höra
en historia som kommer svida i ert öra.
Om en man vid namnet Martein som en nissan sunny tog sig an
av en säljare som var en vän till han.
Det gick en vecka blott innan kopplingen rök
och Martein in i plånboken dök.
Ty ny vinterbil ville han ha
en rwd denna gång skulle det va.
Han brättde för sin vän, säljaren, vad som hade skett
och kompisen skämdes in till sitt bara skelett.
På studs gav han en respektabel peng igen
för viktigare än pengar var hans ansikte ut mot sin vän. ^^

Att inte sälja bil till en vän är något man fick lära sig den hårda vägen!
Pengar fördröjda i 12 månader och fanskapet köper hemmabio istället för att betala bilen!!! Då var slagträet bra att ha :Sving

Inverterar du listan och lägger till lite "men" på de punkter som nu är 1 och 2 så håller listan i alla väder.

Sälja saker till fullpris till vänner/bekanta finns inte. Sälja billigt eller med de kända fel som finns ser jag inga problem med (kan vara lite blåögd där).
Ligga med ens vänners ex är inget man ska göra, är det dock en polare som var tillsammans med tjejen för något år sedan/länge sedan en kortare period bör det inte vara lika känsligt.

vi har en sed att e man nr.2 på en brud som en polare varit på innan så ska man betala en "guldtia" till denne:D :D

visst har de blvit lite känsliga lägen då man påpekat det till nån kompis som just blvit ihop me nån tjej:tummenupp

kanske beror på hur man lägger fram det... oftast så brukar de slinka ur en på fyllan på nåt osmidigt vis... alt. så brukar nån polare skrika att man XXXXXX ska ha en "guldtia" av dig :D

Att inte sälja bil till en vän är något man fick lära sig den hårda vägen!
Pengar fördröjda i 12 månader och fanskapet köper hemmabio istället för att betala bilen!!! Då var slagträet bra att ha :Sving

känner igen det:tummenupp lånade ut 25k till en vän... sen när man skulle ha pengarna så hade han inga sa han....2 veckor senare så säger en annan polare att XXXXXXXX dragit till thailand..:va :va

fick lov att bli otrevlig mot han..och han fick sälja tv mm:huvet

Samla er runt brasan alla skeptiker så ska ni få höra
en historia som kommer svida i ert öra.
Om en man vid namnet Martein som en nissan sunny tog sig an
av en säljare som var en vän till han.
Det gick en vecka blott innan kopplingen rök
och Martein in i plånboken dök.
Ty ny vinterbil ville han ha
en rwd denna gång skulle det va.
Han brättde för sin vän, säljaren, vad som hade skett
och kompisen skämdes in till sitt bara skelett.
På studs gav han en respektabel peng igen
för viktigare än pengar var hans ansikte ut mot sin vän. ^^

låt bli att justera farten me kopplingen nästa gång..:tummenupp

Sålde en gammal Nissan till en "bästis" & han lovade dyrt & heligt att han skulle betala ordentligt varje månad...men det höll typ första månaden, var nästan tvungen att ringa Baltic Inkasso på den jäveln..(nej vi är inte vänner idag)

Lycka till!

som me min fåård!

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...