Robban_C skrev:
Man kan ju undra hur många hojar Köpingssnubben hade sålt?
Om jag anmälde? Nej, jag kanske borde ha gjort det men det var ju faktiskt inte nuvarande ägaren som gjort det egentliga felet, han hade ju bara varit godtrogen och Köpingssnubben är ju kanske inte så lätt att få tag på. Och om bylingen väl får tag på honom så kommer ju bara han att neka. "Nej, jag har aldrig haft nån FZR". Och det stämmer ju eftersom han aldrig var den registrerade köparen.
Sålunda:
Man kan säkert hitta fina hojar på import, liksom man kan hitta fina hojar här hemma (även lik för den delen) men man ska nog se upp med vad man gör. Och lämna godtrogenheten hemma.
Precis!
Man får allt vara lite vaksam när det ploppar upp såna här "kontoret på fickan"typer.
Råkade själv ut för en typ i Skåne då jag köpte en Ducati 900ss.
Allt verkade toppen tills man kom hem,parkerade den hos en kompis som har hoj-verkstad och nyfiken som han var så kollade han ju upp hojen lite.
Skoja att man tappade hakan när han ringde och sa att det inte fanns en enda del som egentligen var en -92 som nu detta skulle vara. Förmodligen krockad,maskinhaveri m.m.
Att inte snubben hade vetat det är lika sant som att Elvis skulle visa sig bo i Motala och vara bi-odlare!
Tyvärr var man restrött,85 mil enkel resa nonstop är inte bra när man gör affärer,sen var jag inte alls hemma på Ducati iaf då,annars kanske man hade sett att det inte stod riktigt till.
Nu slutade allt lyckligt iaf,inget fel på själva hojen,sålde den med förtjänst sen till en farbror som jag ytterst noga förklarade hur det låg till med hojen.
Hade nu snubben i Skåne gjort likadant vid köpet så hade det inte vart ngt problem,men vetskapen att han höll inne med det gjorde mig minst sagt förbannad.
Tyskhojar är det knappast fel på,är bara det att mindre nogräknade nissar tar hit vilket skrot somhelst och sen kränger dom vidare fort som attan.
Tänk med det stora huvudet så går det bra!!