Sälj din R1-04 till mig =)

Kan gå ner o ta lite kort om det är så..Men han kommer nog o skicka kort.Kan ju fråga han imorrn.Ska ut o lära mig det nya jobbet med honom då..Annars drar du iväg ett mail till med telnr.

Ah!..ja trodde du hade bilder på hans hoj här i ditt garage på sh =)
..japp kollar mitt mail senare. :tummenupp

Räcker inte femtioåttastycken?

På mobile.de finns det 58 fyrpipiga riskokare från 04- för mindre än €8000,-. Räcker inte det? Hur kan du säga att priserna i Tyskland är samma eller högre än de svenska när det inte finns några ute här?

Åk till Tyskland. Jag har själv hämtat två bilar och en motorcykel där. Bara goda erfarenheter. Tyskar är generellt sett rikare och tar hand om sina fordon bättre. Jag glömmer aldrig den feta killen i mjukisbyxor med moppefrilla och mustach med den fula feta frun som hoppar ur sin nya blänkande nya CLS500 och går in till den lokala motorcykelhandlaren (där jag hämtade min trippelnia en decembermorgon) och slantar upp kontant för en ny Moto Guzzi. Tyskar älskar motorfordon och lägger en större del av sin inkomst på sina fordon. Samtidigt som de tjänar mer pengar än oss.

Varför köra surriga karaktärslösa fyrpipiga hojjar när det finns italienskt racemuller? Det är en ocean av skillnad.

På mobile.de finns det 58 fyrpipiga riskokare från 04- för mindre än €8000,-. Räcker inte det? Hur kan du säga att priserna i Tyskland är samma eller högre än de svenska när det inte finns några ute här?

Åk till Tyskland. Jag har själv hämtat två bilar och en motorcykel där. Bara goda erfarenheter. Tyskar är generellt sett rikare och tar hand om sina fordon bättre. Jag glömmer aldrig den feta killen i mjukisbyxor med moppefrilla och mustach med den fula feta frun som hoppar ur sin nya blänkande nya CLS500 och går in till den lokala motorcykelhandlaren (där jag hämtade min trippelnia en decembermorgon) och slantar upp kontant för en ny Moto Guzzi. Tyskar älskar motorfordon och lägger en större del av sin inkomst på sina fordon. Samtidigt som de tjänar mer pengar än oss.

Varför köra surriga karaktärslösa fyrpipiga hojjar när det finns italienskt racemuller? Det är en ocean av skillnad.

Många av dom där är inte 04a. Vet inte om det är från första registreringen dom räknar, men många av dom som e ute som 04 e 03a.

Ja vill ju hälst ha en svensksåld. Om det är bara några tusen lappar det handlar om tycker jag inte det är värt å importera! Det går att få tag i en 04 här för runt 70. Finns bara inga ute nu.

http://sporthoj.com/annonser/?id=13717

Denna,men kanske redan såld :va

Att den sen gått 2500-3000 mil är ingen fara.

Gillar inte den röda + att den gått långt....tycker jag iaf. säg att jag har den i 2 år..då kommer den ha gått närmare 5000mil. får man skänka bort sen.

Jag kollade på den förut. Helt ok cykel i bra skick!:)

okok..men varför köpte du den inte då? ..fast du kanske inte va ute ef´ter en R1a :va

Last edited:
Gillar inte den röda + att den gått långt....tycker jag iaf. säg att jag har den i 2 år..då kommer den ha gått närmare 5000mil. får man skänka bort sen.

Det där är enbart jävla skitsnack. Är servicar gjorda som de ska är det inga som helst problem. :fakta
När ska folk lära sig att standardmotorer inte brakar ihop närsomhelst. :rolleyes:

Men visst, vänta du på din -04 som gått 300 ärliga mil.:hihi

okok..men varför köpte du den inte då? ..fast du kanske inte va ute ef´ter en R1a :va

Jag köpte en nollfemma av en slump istället. Annars hade jag nog tagit den där. Stålomspunnet fram och alla servicar gjorda på den vill jag minnas. Helt normalt mao.

Last edited:
Det där är enbart jävla skitsnack. Är servicar gjorda som de ska är det inga som helst problem. :fakta
När ska folk lära sig att standardmotorer inte brakar ihop närsomhelst. :rolleyes:

Jag köpte en nollfemma av en slump istället. Annars hade jag nog tagit den där. Stålomspunnet fram och alla servicar gjorda på den vill jag minnas. Helt normalt mao.

Jag tror inta att den kommer braka ihop vid 5000...visst e alla service gjord som det ska går den säkert 20000mil. de e inte det som oroar mig..det är den dagen då jag ska sälja..måste ju tänka lite långsiktigt.
Självklart så finns det ingen som gått bara 300mil, men nått under 2000mil hade varit bra.

...sälj din 05a till mig :hihi

Annars kan du göra som jag. Behåll den och köp en till.:D :D :D

Hehe..en som har gott om cash ser jag :hihi :tummenupp
Nja..har nog bara råd me en hoj..

Last edited:
Självklart så finns det ingen som gått bara 300mil, men nått under 2000mil hade varit bra.

Då och då springer man på en äldre r-cykel som gått förvånansvärt lite men oftast tror jag det är fejk. Folk skruvar mätare, drevar om o gud vet vad. Kan de visa upp schyssta papper på hojen att den är servad så kan man iaf trösta sig med att den är ompysslad på verkstad vid de intervaller den ska. Nyare hojar har ju garanti kvar, det är gött att ha då behöver man ju bara oroa sig för det kosmetiska när man köper. Typ att den inte är lagd osv.

En annan sak, du köper ju hoj för att du ska ha den hojen, inte för att eventuellt sälja den?? Den dagen det är dags så är det dags och då får du den säkert såld iaf. Sen hinner ju många av oss som kör såna här cyklar ändå klota dom innan det blir dags att sälja. :rolleyes:

:D
...sälj din 05a till mig :hihi

Absolut, om du kan fixa fram en tokfräsch nollfyra snorbilligt åt mig! :tummenupp

Last edited:
En annan sak, du köper ju hoj för att du ska ha den hojen, inte för att eventuellt sälja den?? Den dagen det är dags så är det dags och då får du den säkert såld iaf. Sen hinner ju många av oss som kör såna här cyklar ändå klota dom innan det blir dags att sälja. :rolleyes:

:D

ne visst men om ett el tvår vill man juh byta..iaf jag. så jag tänkte faktiskt försöka va lite långsiktig..
Fast man kommer väl lägga den i första kurvan :D ..
Halv el hel försäkring..de e nästa nöt å knäcka :va

Luugn det snöar ju föffan idag ;)
Jag letar också hoj, men nöd-köper inget utan väntar hellre

Absolut, om du kan fixa fram en tokfräsch nollfyra snorbilligt åt mig! :tummenupp

..vill du hellre ha en -04a? :va http://www.blocket.se/vi/14448787.htm?ca=23_16_s
..för dig som inte bryr sig om milen..gått 2800
Va gav du för -05an?

För långt hemifrån ??

http://www.blocket.se/vi/14448787.htm?ca=23_16_s

Verkar vara rimligt pris. Miltal okänt dock...
Annars är det ju bara o koppla släpet :tummenupp ...han kanske släpper något på priset eftersom du har så långt att köra...

Jo jag har snackat me han..den har gått 2800mil..å han går inte en krona under 75..tycker de e lite saftigt.

Luugn det snöar ju föffan idag ;)
Jag letar också hoj, men nöd-köper inget utan väntar hellre

jo jag ser att julen närmar sig ut genom fönstret :mad:

..samma här vill inte nöd köpa, men det börjar ju bli dax..

Last edited:
Halv el hel försäkring..de e nästa nöt å knäcka :va

Du det är ingen svår fråga. Den är faktiskt väldigt lätt, har du kollat lite f-priser på den hojen!? :mad:

Jag antar helt fräckt att du inte är 60 år och bor i en hydda ute i skogen i norrland? :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT