Säkraste låset

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Tjena gänget!

Är nu inne på att köpa ett lås, och eftersom min förra hoj blev stulen av ett par pojkspolinngar skulle jag gärna ha ett riktigt grymt och säkert lås... Någon som vet vad som är säkrast och var det isåfall finns att köpa billigast?

Mvh David

Lingonpoeten skrev:
2240218 Tjena gänget!

Är nu inne på att köpa ett lås, och eftersom min förra hoj blev stulen av ett par pojkspolinngar skulle jag gärna ha ett riktigt grymt och säkert lås... Någon som vet vad som är säkrast och var det isåfall finns att köpa billigast?

Mvh David
Jag inbillar mig att HUR du låser din hoj är lika viktigt som hur säkert låset är.

Säkrast gör du i att låsa FAST din hoj med ex. kätting. Skivbromslås, bygellås genom gaffel och liknande har nästan bara en bekvämlighetseffekt för dig...

/H

Finns inget lås som förhindrar stöld dom bara försvårar olika mycket..

Som sagt tidigare, alla lås går att knäcka. Frågan är bara att göra det tillräkligt svårt att det är lättare att ta hojen brevid istället.

Abus Granit Extreme Plus 59 är ganska bra tycker jag men kostar därefter.

Gör som jag, köp ett larm som varnar bara någon står för nära. Man behöver inte ens ta i hojen för att larmet ska gå :yoparty

Precis monterat

http://www.scorpioalarms.com/products/motorcycle/sr-i500_trs6

Om jag kommer ca 2dm ifrån sadel på hojen, så börjar larmet pipa lite sakta för att varna att man är för nära. Går man inte bort då, så piper det fortare för att tillslut larma på riktigt. Då piper det även till i lilla dosan man har i fickan så man vet att någon är för nära.

Monteringen tog ca 15 min ...

Larm

Mares skrev:
2240736 Är ute efter ett larm...vad heter ditt?

Jag fick mitt larm igår från UK cyclone pro kostade 31£ inkl, frakt tog 3 arbetsdagar enkel instalation.. funkar bra som fan

ViRuZ skrev:
2240774 Jag fick mitt larm igår från UK cyclone pro kostade 31£ inkl, frakt tog 3 arbetsdagar enkel instalation.. funkar bra som fan

hehe läste det som att det tog 3 dagar att montera :hihi

ViRuZ skrev:
2240774 Jag fick mitt larm igår från UK cyclone pro kostade 31£ inkl, frakt tog 3 arbetsdagar enkel instalation.. funkar bra som fan

Hmm, kollade på hemsidan och där står det "On Sale £199"
Vart hittar man det för £31 ??

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back