Säg grattis!

Clason skrev:
Det är inte krångligt att byta olja på 660 jag gjorde det första gången i helgen 3 oljepluggar 2 filter totalt 10 skruvar att lossa och dra fast serviceintervallen beror på hur du kör ca 5-15 timmar sen är det nästan lika mycket olja som i xr (1,6) men ingen olja i ramen!

Ja Jag håller med Tom Byron. Eller kanske rättare sagt vill jag poängtera att du ska INTE tabort pluggen med INSEX fördjupningen i.
Det står till och med i instruktionsboken, där står oxå varför man inte ska det.

Och för dom som inte har eller läser instruktionboken:
The screw plug "A" must NOT be removed, This is part of the By-pass valve.

Supermoto skrev:

Sen har ju faktiskt Yasha en poäng. Är det inte så, Marals, att det bor en poser även i dig? :7peta vaaaaa? :p :hej

Vilket djävla påhopp inte f** är jag en posör bara för att man åker huvudgatan upp o ner på bakslangen varje fredag/lördagskväll :crash

Marals76 skrev:
Vilket djävla påhopp inte f** är jag en posör bara för att man åker huvudgatan upp o ner på bakslangen varje fredag/lördagskväll :crash

Nää, då är du raggare !!!

Står du still å tittar på är polaren slangar förbi DÅ är du posör :fakta

Marals76 skrev:
Ni med 660 hur ofta byter ni olja samt ventiljusterar?

Ursäkta att jag spammar din fina tråd men jag kan berätta att på min urgammla 625a, så byts oljan nu efter varje gång jag åkte bana eller max 10 tim på gatåkning........eller före 50mil beror på vad som kommer först.

Vid 100mila servicen behövde inte ventilerna justeras, vid 250 mil var det en avgasventil som stod på .17 som ställdes tillbaka till .15 nu vid 550mil...... så behövdes ingen justeras.

Jag gasar nog som en fjolla........ :rodnar

Tom Byron skrev:
Ursäkta att jag spammar din fina tråd men jag kan berätta att på min urgammla 625a, så byts oljan nu efter varje gång jag åkte bana eller max 10 tim på gatåkning........eller före 50mil beror på vad som kommer först.

Vid 100mila servicen behövde inte ventilerna justeras, vid 250 mil var det en avgasventil som stod på .17 som ställdes tillbaka till .15 nu vid 550mil...... så behövdes ingen justeras.

Jag gasar nog som en fjolla........ :rodnar

Hur mycket olja är det i din båge? Jag hade väl tänkt byta oljan vid 200 mil (för sällan?) kör ju bara gatukörning. O ställa ventilerna när man börjar märka att det behövs/hörs.

Det är en lc4 oxå, ganska lika i motorkonstuktionen som en 660, annat borr/slag......eller så är det bara borrningen

660 är ju erästtaren till 625.....

inga jätteskillnader........

samma grundkonstruktion, 1.6liter dubbla oljefilter....... mycket är precis lika

Kör ju som en jäkla fjolla :crash så är det för sällan med oljebyte efter låt oss säga 150-200 mil samt ventiljustering när det hörs/märks?

Tom Byron skrev:
2 oljepluggar........... strunta i den som har insex, det har någe med......någe annat att göra :confused: ..... hehe lät lurigt va...... :tummenupp

Gör inte det om du har 660. kom inte ihåg om det var en insex eller om det var en vanlig. jag glömde bort den tredje pluggen. jag fyllde i rätt mängd men det började trycka ut olja ur vevhusslangen, när jag var på service så tog ragnar bort 3pluggar! Å fan tänkte jag kanske var därför jag hade kanske för mycket olja i den. trodde först att det bara var två som på 625 men icke!

motardnisse skrev:
Tom Byron skrev:
2 oljepluggar........... strunta i den som har insex, det har någe med......någe annat att göra :confused: ..... hehe lät lurigt va...... :tummenupp

Gör inte det om du har 660. kom inte ihåg om det var en insex eller om det var en vanlig. jag glömde bort den tredje pluggen. jag fyllde i rätt mängd men det började trycka ut olja ur vevhusslangen, när jag var på service så tog ragnar bort 3pluggar! Å fan tänkte jag kanske var därför jag hade kanske för mycket olja i den. trodde först att det bara var två som på 625 men icke!

Okej......mässersmitter(=me) I need :whip som spank

Tom Byron skrev:
Okej......mässersmitter(=me) I need :whip som spank
Ber om ursäkt, måste spamma lite jag oxå...

Nej nej nej. Dr Heda, du har väl inte gjort fel.... Det måste vara en komplott. En KOMPLOTT säger jag !!!

Skapligt lurigt av Wienerschnitslarna :5sure att göra på det viset....

Heda!! jag visste inte att det fanns 3 pluggar :confused:
Blir så när man tror att man vet och inte orkar kolla i boken.

:whip me too pga min miss!

Det är tre oljepluggar pga av skiljeväggar i motorn för att undvika att all olja hamnar längst bak i motorn vid slangning.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard