Säg grattis!

Marals76 skrev:
Hela du är ett enda stort suck så din åsikt är totalt ointressant i detta sammanhanget!:mattias
Ojsan. Tänkte vi kunde kliva ur sandlådan ett litet tag.... Gick visst inget vidare....

Att påstå att KTäääääMen skulle ha 20% av Husans servicebehov rimmar ju alldeles för dåligt med verkligheten. Borde t.o.m du ha insett vid det här laget....

Jag skulle jättehjärna testa en 660 för att se hur den står sig mot min Husa. Nån som är sugen (kanske t.o.m kan övertala mig att köpa KåTeäääääM istället för Husa?) ??
Orsaken är att de 625sc/640 osv jag kört med/mot inte haft en chans prestandamässigt vilket jag ärligt talat anser mest ha att göra med taskig inställning/taskig chaufför för så stor skillnad det har varit än så länge borde det inte vara (faktiskt fakta). Skulle i så fall vara Ejdehages KX500 från förra året...

Edit: Efter att ha läst mnitt eget inlägg (förvisso lätt berusad) kanske jag ska tillägga tt jag inte med detta bedömt min talng som motardfgörare utan helt och hållet hållt mig till vad jag upplevt under accelerationer på Gelleråsems och Sviestads rakor....
Kommentaren om sandlådan gäller dock fortfarande...

Last edited:
Silwer skrev:
är de så mycket klenare än din husa då?
vad är effekten på 660n? vikt?
Annars finns det väl bara Honda cr500 att ta till för att åka från dig:-)
Läs edit'grejen ovan. Du var ltie för snabb för mig...

Jag betraktar mig absolut inte som en snabb chaufför. Däremot vet jag att min hoj är ruskigt snabb. Vad det nu betyder (var är freak-smielyn när man behöver den?)

Hart tänkt köra Borås 5e Juni och Örebro 7e Juni. Då får vi se... Kommer förmodligen komma sist eller näst sist. Men jag kommer ha JÄVLIGT KUL :fakta

Silwer skrev:
är de så mycket klenare än din husa då?
vad är effekten på 660n? vikt?
Annars finns det väl bara Honda cr500 att ta till för att åka från dig:-)
Cr500 vore jäkligt skoj att köra med/emot. Då kanske vi skulle kunna ha en liten diskussion om Hondas serviceintervaller :D
Men även effektsiffror........ Tror det finns rätt bra med kräm i de gamla motorsågarna :D

Körde en kompis CR500 på isen io vintras med finndubb och det resulterade i ett otroligt tjat om motardhjulsinköp kan jag lova. Otroligt härligt motorkaraktär :tummenupp. För banbruk kankse jag ska tillägga...
Nu köpte ju han tyvärr en Aprilia RS250 istället så jag får tjata om att testa den på bana istället.....

Höll på att glömma 660orna.....
De är helt nya. Vill jättehjärna testa en (nån som vill låna ut? Ebbe kanske? ) för att se om min övertygelse är korrekt.....

Jag är så jäkla trött på alla fanatiska husaägare på detta forum!
Om jag nu anser att det är på tok för mycket service på en husa för att den ens ska intressera mig varför tillåts inte jag ha den åsikten då????? Nej tusan då blir man påhoppad o får skit för att man i nuläget kör en XR650 som framställs lika slö som en MT5 i jämförelse emot en husa.

Anledningen till att jag köper en KTM är att jag troligen aldrig ens kommer komma i närheten utav en bana samt gillar att kunna köra lite längre touringsträckor när det faller på.
Detta är absolut inte en husaberg gjord för. Hade jag tävlat i motard hade dock husa varit ett givet kort.

Supermoto skrev:
Cr500 vore jäkligt skoj att köra med/emot. Då kanske vi skulle kunna ha en liten diskussion om Hondas serviceintervaller :D
Men även effektsiffror........ Tror det finns rätt bra med kräm i de gamla motorsågarna :D

Körde en kompis CR500 på isen io vintras med finndubb och det resulterade i ett otroligt tjat om motardhjulsinköp kan jag lova. Otroligt härligt motorkaraktär :tummenupp. För banbruk kankse jag ska tillägga...
Nu köpte ju han tyvärr en Aprilia RS250 istället så jag får tjata om att testa den på bana istället.....

en Cr500 har 64.5 häst i motorn och väger nog något mindre än din maskin. Har faktiskt sett acctest emllan en fe650 och cr500, faktiskt gick de jämnare än man kan tro, men mycket berodede på att 2taktaren var väldigt svår att tygla mot stånkan som ju levererar effekten på ett mer odramatiskt sätt.
Har själv kört en kx500 en del och det orkar ju gå, men vilken gigantisk vibrator, man blev ju avdomnad på en kvart.

Marals76 skrev:
Jag är så jäkla trött på alla fanatiska husaägare på detta forum!
Om jag nu anser att det är på tok för mycket service på en husa för att den ens ska intressera mig varför tillåts inte jag ha den åsikten då????? Nej tusan då blir man påhoppad o får skit för att man i nuläget kör en XR650 som framställs lika slö som en MT5 i jämförelse emot en husa.
Det som triggade mitt *SUCK* var påståendet om att KTMn skulle ha 20% av Husans servicebehov. Har jag sagt att du kör MT5? Nej!! XRn är en bra hoj även om jag inte skulle välja den.

Du får såklart tycka precis vad du vill! Men vräk inte ur dig saker som uppenbarligen är fel....

Jag har sagt det så många gånger förut och kommer säkert säga det igen: Alla väljer den hojen de har av en orsak som för dem är rätt. Du har såklart valt att beställa en 660 (som jag f.ö tror är en jäkligt schysst hoj) av en vettig orsak. Sen sammanfaller tydligen inte våra åsikter helt vilket egentligen är rätt skönt. Annars skulle vi ju inte kunna munhuggas så som vi gör ;)

Peace ?

Silwer skrev:
en Cr500 har 64.5 häst i motorn och väger nog något mindre än din maskin. Har faktiskt sett acctest emllan en fe650 och cr500, faktiskt gick de jämnare än man kan tro, men mycket berodede på att 2taktaren var väldigt svår att tygla mot stånkan som ju levererar effekten på ett mer odramatiskt sätt.
Har själv kört en kx500 en del och det orkar ju gå, men vilken gigantisk vibrator, man blev ju avdomnad på en kvart.
Blir ju inte så lätt att jämföra en CR och t.ex en FS eller 660 på grund av skillnaden i karaktär som du säger. Samtidigt blir det extra intressant att göra jämförelsen just på grund av det. Skulle jag välja en 2t skulle det klart bli en CR500.

Var på Sviestad förra året när Ejdehage hade sin KX där och fy satan så den hojen gick. Vore skoj att testa...

Krattans väl inkörda (går bra!!) Husa med FP-system går jämt med min Akra-kittade 660! Och det är fakta och testat i praktiken!!! Både han o jag ligger på 100kg stadigt kött i kroppen, så där är det ingen större skillnad. Så nog faan går KTM mer eller mindre lika bra som en Husa om inte bättre! :fakta

Fet hoj du skaffat Marals, jag gillar den nya kåtte emmen :tummenupp

Marals76 skrev:
Anledningen till att jag köper en KTM är att jag troligen aldrig ens kommer komma i närheten utav en bana samt gillar att kunna köra lite längre touringsträckor när det faller på.

Behåll stora röda grisen iså fall :tummenupp Min sista Duke rasade ju efter 500mil....och då var jag 10mil hemifrån :(

greven skrev:
Behåll stora röda grisen iså fall :tummenupp Min sista Duke rasade ju efter 500mil....och då var jag 10mil hemifrån :(

Men så gjorde du en fulinkörning också :) Min har gått dryga 1300 nu utan problem och en bekant har kört 1600 (men han hade dock haft något strul med maskineriet, minns ej vad). Viktigt att varmköra försiktigt innan man gasar och byta oljan ofta.

620:n som jag plågar mycket på bana har hunnit gå 650 mil och inga som helst problem med den maskinen.

fs650 och ktm 660 är ju ganska lika i trimgraden... bägge är ju tävlingsmaskiner och kräver ju service därefter.

Jag gissar att det är omkring 70-80% av husans servicekrav. va tror ni andra?

Marals76 skrev:
Detta är absolut inte en husaberg gjord för. Hade jag tävlat i motard hade dock husa varit ett givet kort.

Lite nyfiken bara... Om ovanstående påstående stämmer, vad ska du då med en 660 till?!? (Förutom poser-faktorn och möjligheten att vara först och "värst" :crash ) Vad jag har förstått, så är det just bana/tävling och INTE touring den är skapad och bäst lämpad för...

Grattis :tummenupp , hoppas ni kommer ha många roliga stunder ihop.

(och kan alla släppa märkeshysterin ett tag (tills jag skaffar en igen iallafall :rolleyes: ), vi kör motard och det räcker

Mvh
P.T

Monobike skrev:
fs650 och ktm 660 är ju ganska lika i trimgraden... bägge är ju tävlingsmaskiner och kräver ju service därefter.

Jag gissar att det är omkring 70-80% av husans servicekrav. va tror ni andra?
Med risk för att bli uthängd som märkesfanatiker igen lägger jag ändå in ett svar...
Jag tror inte det skiljer sig särskilt mycket åt. Vad rekomenderas på 660n för oljeintervaller?? Är det lika krångligt att byta olja på 660n som på övriga LC4? Jag tänker då på allt det där med att lufta ramen och dubbla filter osv. Får väl i sammanhanget erkänna att jag inte har riktig koll på vilka modeller det var man skulle göra så på.

Sen har ju faktiskt Yasha en poäng. Är det inte så, Marals, att det bor en poser även i dig? :7peta vaaaaa? :p :hej
Inget ont i det såklart, jag posar så mkt jag kan och värst är ju värst. Synd att gemene man (kvinna) har svårt att se att det är just en 660 04 och inse vad som är speciellt med den.

Last edited:
Det är inte krångligt att byta olja på 660 jag gjorde det första gången i helgen 3 oljepluggar 2 filter totalt 10 skruvar att lossa och dra fast serviceintervallen beror på hur du kör ca 5-15 timmar sen är det nästan lika mycket olja som i xr (1,6) men ingen olja i ramen!

Clason skrev:
Det är inte krångligt att byta olja på 660 jag gjorde det första gången i helgen 3 oljepluggar 2 filter totalt 10 skruvar att lossa och dra fast serviceintervallen beror på hur du kör ca 5-15 timmar sen är det nästan lika mycket olja som i xr (1,6) men ingen olja i ramen!
Vilka KåTeäääM är det som har olja i ramen då?? Varför tre oljepluggar? Jag har en plugg och en magnetplugg. Är det liknande på nåt vis? 1.6liter ger ju såklart lite längre bytestider.

Clason skrev:

2 oljepluggar........... strunta i den som har insex, det har någe med......någe annat att göra :confused: ..... hehe lät lurigt va...... :tummenupp

Jo skönt att slippa olja i ramen

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard