SÅ jävla ocool. (arbetsintervju)

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
De senaste arbetsintervjuerna jag gått på har jag varit så lugn och avslappnad att jag nästan själv velat anställa mig. Detsamma tycks gälla för dem jag besökt, har gått skitbra.
Nu, however, ville jag kanske för mkt.
Nyss uppflyttade och arbetslösa fick först tjejen jobb, sen blev jag kallad till intervju för en tjänst på ett stort företag, en tjänst som hade mitt namn skrivet all over it.
Och i stället för att vara soft och cool började jag redan 3 dagar innan med nackspärr, orolig mage och skum känsla i kroppen.
De var skittrevliga förstås på intervjun, men jag var inte alls mitt vanliga jag.
Istf att svara tillbakalutat svarade jag stapplande och krystat.
Fan.
Nu vet jag inte, de intervjuar folk i dagarna 2 och återkallar de intressantaste, men hur kan man förlora sin Mojo så plötsligt?
Kanske egenkrav efersom cheyen fick jobb, kanske för att jag så gärna vill...
Fawk.
Nåja, en får se.
Men det vore najs att ha ett jobb iaf.
Nu har jag förslösat nog med tid för alla som ev. skulle kunna tänkas ha orkat läsa detta, så jag slutar i skam.

Skål.

Ta kontakt med dem och säg att du skulle vilja träffa dem igen då du inte kände att du visade ditt rätta jag på intervjun just för detta var ett så oerhört attraktivt jobb för dig jämfört med de andra jobben du varit på intervju för.
Hört från flera andra att det gett bra resultat om man känt som du gör.

Ring och säg att du vill göra om intervjun för att du var lös i magen?

Jag känner igen mig rätt mycket i det där. För ett tag sen hörde en rekryterare från Google av sig och ville ha mitt CV för en tjänst på deras "lab" i Zürich, efter någon rekommendation. Jag tyckte det lät skitballt och skickade CV och hade en lång mailkonversation. Vi bokade tid för en telefonintervju, och jag var jättespänd för den.
Till slut var det dags för intervjun och det ringde en tjej från Dublin och började snacka. Det mesta lät bra och intressant men sen när hon kom till delen som var ett tekniskt prov blev det bara svart.
Hon började ställa djupt gående tekniska frågor om saker jag har stenkoll på men ändå började jag på något sätt bara staka mig på knagglig engelska och svarade jättekonstiga saker.

Man kan säga att det blev inte läge att flyga över på andra intervju ... :gnissla

Så du är inte ensam i båten :tummenupp

Det var precis samma för mig på min senaste intervju, en stor del beroende på att jag inte hade sovit på närmare 30 timmar så huvvet var inte alls med men det var försent att ställa in så jag gjorde ett försök ändå. Det gick väl inte lysande precis. Intervjun avslutades med "oroa dig inte om du inte hör nåt på två-tre månader då det är en pågående rekrytering. Jahapp tänkte jag, det sket sig. Men 4 dagar senare hade jag skrivit under kontraktet o allt var klart.

Det ska sägas att det var min första intervju någonsin så nervositeten över det + att jag verkligen verkligen ville ha jobbet inte hjälpte heller.

Det värsta är nästan att det faktiskt kan ha gått bra, bara jag som inte hänger med mig själv.
Det var mest som om jag tappade bort min egen kompetens.
Och det jag är som säkrast på.
Kan ligga lite stress och nacksmärta bakom det...

Det finns hjälp mot blygsel och nervositet!
http://www.youtube.com/watch?v=BsxYfYCbVC0

Jag är ju så smart att jag inte kan svara på den här telefonida apparaten...
de diggade mig å nu har jag varit på andra intervjun, vilken jag inte gjorde mig bort på.
jag var faktiskt jävligt bra.
Även jag hade anställt mig.
så i morrn får jag se om jag ska söka vidare.
tack alla som delat av sig å allt!

Vart har du flyttat nu då?

Jag lyckades med konststycket att vara på fel intervju, skulle söka ett jobb som tekniker på ett stort företag trodde jag men tjänsten jag vart intervjuad för gällde att köra lastbil och jag har inte ens körkort för det. De skyllde på fel i papperna och jag blev kallad en vecka senare men då var jag i Thailand och jag behöll mitt jobb i stället.

det värsta med att söka jobb är alla icke svar man får, ett nej spårrar en att göra bättre men får man inga svar alls blir man bara uppgiven

Man gör väl antagligen sämre ifrån sig på de intervjuerna man verkligen vill göra bra ifrån sig (viktiga, seriösa drömjobb).

Åh, när jag var på intervju för mitt nuvarande jobb så hade jag veckan innan köpt nåt dyrt mirakelgörande hårklet hos frissan. Använt flera ggr i torrt hår, men just den här morgonen använde jag den i vått hår och drog iväg med blött hår.
Var på intervju, tyckte det gick bra, gick ut från kontoret, ställer mig i hissen halvnöjd och ser mig i spegeln. :skrika
Håret hade torkat och det där dyra hårkletet hade förvandlats till ett antal små vita geggkluttar, väl synliga i mitt mörka långa hår.
Men jag fick jobbet och än idag förnekar mina chefer att de såg misären.

Jag minns att jag blev kallad till en intervju en gång. Allt gick fint, men halvvägs genom mötet ringer telefon.

-jo, jag intervjuar en kille för nya tjänsten.
-va, mhmm, jasså.... Oj, då....

Det visar sig att en kollega till honom redan anställt en kille till tjänsten... Glad man blir....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park