Utan att veta backspegelns storlek och avståndet mellan dig och backspegeln är frågan om du vill ha ett svar som är ungefär rätt eller exakt fel? Det sistnämnda kan du förmodligen komma fram till med hjälp av trigonometri. Men annars tänker jag att det kanske vore lättare att flytta på axeln istället för backspegeln.Om 7 cm av backspegeln täcks av min axel, hur mycket skall jag då flytta ut spegeln, 7 cm, 7/2 cm eller nå't däremellan?
Ungefär rätt duger gott.Utan att veta backspegelns storlek och avståndet mellan dig och backspegeln är frågan om du vill ha ett svar som är ungefär rätt eller exakt fel?...
Funkar dåligt när man har lagt sig till med en vana att kolla i backspeglarna flera gånger per minut....det kanske vore lättare att flytta på axeln istället för backspegeln.
Då skulle jag prova mig fram. Ta en liten spegel (eller montera loss den befintliga spegeln och be någon hålla den i olika positioner när du sitter i normal ställning på hojen och samtidigt vinkla den så du ser bra. Då borde du få ett hum om var den skall vara.Ungefär rätt duger gott.
Det låter som att du är lika dålig på rymdgeometri som jag.Då skulle jag prova mig fram...
Rätt gissat! Särskilt när det saknas minst en faktor. Därav att alternativet till approximeringen med spegeln är att gissa "exakt fel". Three body problem är ju typ olösbart. Nu ser jag fram emot att bli bashad av någon av forumets matematikerDet låter som att du är lika dålig på rymdgeometri som jag.
Kolla med Rymd-Börje...Det låter som att du är lika dålig på rymdgeometri som jag.
Med rätt kavaj på.Ta och mät hur bred du är över axlarna. För att kunna se rakt bakåt måste insidan av backspegeln vara utanför din axelbredd.
Kan det vara så enkelt? Jag får kolla nästa gång jag är i garaget.Ta och mät hur bred du är över axlarna. För att kunna se rakt bakåt måste insidan av backspegeln vara utanför din axelbredd.
NEJ!!!Finns backspeglar som sitter under styret så då är inga axlar i vägen..
Bortsett från att du har två ögon på några cm avstånd så ser det ut så här.Kan det vara så enkelt? Jag får kolla nästa gång jag är i garaget.
Du gjorde om det till 2D. Funkar det när speglarna sitter mycket lägre än ögonen?
Tänk dig att du står högt uppe i ett fönster mitt på ett hus och utanför huset nere på gården står en justerbar spegel på en stol. Nu vill du veta vad som händer bakom dig, bakom huset.Du gjorde om det till 2D. Funkar det när speglarna sitter mycket lägre än ögonen?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|