Rykte: Ny GSXR 1000 i slutet av året.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Enligt rykte och utsago av Visordown så planerar Suzuki att släppa en helt ny GSXR 1000
till slutet av året, att de är på G är väl ingen som tvivlar på och de är väl efterlängtat. Har bara varit lite tillputsade versioner av K5:an (K9:an kanske ses som en större uppdatering med iofs).

Anledningen till ryktet är att en större brittisk ÅF börjat planera en butiksombyggnad öfr att ge plats åt den nya GSXR:n.

Återstår väl att se vad de blir med den men de måste verkligen vara en helhets uppdatering helt nytt och med de mesta godiset för att kunna hålla sig uppe bland de andra tillverkarna som kommit med nytt nu.

Ryktes Artikeln
 
Suzuki har ju ett riktigt guldläge att överraska och överglänsa övriga, om dom släpper nytt i höst/vinter, i och med att alla utom honda "avslöjat sin hand". Hoppas dom tar tillvara på denna möjlighet!
 
Pratade med en försäljare på BIKE och han sa att de nästan lagt ned mc produktionen, men nu skall de storsatsa. Hade varit kul med finnes och en kandidat till. :) Måtte de bygga en snygg hoj..
 
De valde väl en rad4a istället för v4a till motogp för att den skulle fungera som testbädd för gathojar, så det vore ju nästan lite konstigt om de inte klämmer fram en ny gsxr när de lagt massa utveckling på racehojen som en ny gsxr kan dra nytta av.
 
Äntligen :tummenupp Ribban ligger rätt högt men klassen är inte komplett utan gixxern:yoparty
 
De valde väl en rad4a istället för v4a till motogp

Jag kan sätta en bra slant på att de "kopierade" Yamahas crossplanemotor. Av ljudet att döma så är Suzukis MotoGP-motor definitivt inte en "flatplane" med normal tändföljd, och nu när världen har listat ut vad som är bra med just crossplane radfyra så vore allt annat ologiskt.

Frågan är om de tar detta koncept till produktionshojarna...?
 
Jag kan sätta en bra slant på att de "kopierade" Yamahas crossplanemotor. Av ljudet att döma så är Suzukis MotoGP-motor definitivt inte en "flatplane" med normal tändföljd, och nu när världen har listat ut vad som är bra med just crossplane radfyra så vore allt annat ologiskt.

Frågan är om de tar detta koncept till produktionshojarna...?

Ja, det är väl frågan. Apropå hullerombullertändföljden, har yamaha tagit patent på den?
 
Det kan jag inte tänka mig då det varit känd teknik lika länge som förbränningsmotorn funnits. Enda skillnaden nuförtiden är ju att folk har en teori om varför denna tändföljd ger fördelar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top