Rykte: 07 GSXR 1000 med två pipor

Att dra massa långa rör upp till cutsen adderar ju bara en massa kilon, bättre då att dom lägger det hela längre ner.
 
ser mer ut som en photoshoppad gixxer 600/750 -06:rolleyes: klippet kommer förövtigt från TWO(wheels only) magazine...
 
Jag tycker att det såg helt okej ut med två små ljuddämpare som var lågt monterade.

Att ha seatpipes borde väl göra ungefär samma underverk för köregenskaperna som att slänga på en pakethållare som man surrar fast en fylld reservdunk på? :va
 
såg en gsxr1000 05/06 igår.... med dubbla R1 pipor, en på varje sida.. bakifrån såg det ut som en SP1:a nästan ;)
Otroligt osexigt
 
håkan skrev:
2432223 såg en gsxr1000 05/06 igår.... med dubbla R1 pipor, en på varje sida.. bakifrån såg det ut som en SP1:a nästan ;)
Otroligt osexigt
Det var väldigt förvirrande att se den blåsa förbi oss...såg ut som två R1 orginalpipor på en sukka ??? WTF ?
 
[PlastRaket] skrev:
2429809 jag säger ja till den idén, varför inte en riktigt fet v-twin i den oxå när dom ändå är igång
Absolut, sen saknas det bara handtagsvärmare, centralstöd o lite annat...
 
Swedie skrev:
2429796 Enligt rykte från en tidning (får ej fram namnet) så kan 07 GSXR 1000 får två pipor. Vad tror ni? Sent aprilskämt eller?

Om ca en månad vet vi exakt då den visas på mässan i köln.
Det snackas också om 180hk på hjulet,låter lite tilltaget men man kan ju hoppas ryktena stämmer.

Hoppas nu suzuki inte gjort något liknade ljuddämparen som sitter på k5 k6,
Den måste bara va bra och snygg!! Är ju tid att köpa ny hoj till våren!!
 
Sniper skrev:
2433205 Om ca en månad vet vi exakt då den visas på mässan i köln.
Det snackas också om 180hk på hjulet,låter lite tilltaget men man kan ju hoppas ryktena stämmer.
Är det inte en mässa i Paris tidigare?
Några 180 Hk på hjulet lär det inte bli. K5-K6 har ca 160 så för att få 180 borde motorn ge en bit över 200.
 
Förstår inte vad alla har emot dubbla pipor, är det inte funktionen som räknas? Kan det var så att ni klarar ni bara av att lägga ner hojen åt ett håll :rofl

Tycker det ser coolt ut, nya ideer är alltid kul (hmm, nygamla kanske det ska va)
 
Last edited:
sandstream skrev:
2433262 Är det inte en mässa i Paris tidigare?
Några 180 Hk på hjulet lär det inte bli. K5-K6 har ca 160 så för att få 180 borde motorn ge en bit över 200.

Paris:va Kanske det är, men får själv vänta till köln.
Skrivs ju alltid en massa om effekt mm,hoppas kan man ju :tomten Men
efter moddning i vanlig ordning,Helsys,pcIII,a,filter mm så är 180 nog inte
så långt borta:)
 
Sniper skrev:
2433332 Paris:va Kanske det är, men får själv vänta till köln.
Aha, du ska se den på plats, rackarns vad coolt!
Lova att skicka upp lite bilder här på SH!
Sniper skrev:
Skrivs ju alltid en massa om effekt mm,hoppas kan man ju :tomten Men efter moddning i vanlig ordning,Helsys,pcIII,a,filter mm så är 180 nog inte så långt borta :)
Hur mycket en hoj ger efter att diverse tillbehör sats på tycker jag personligen inte är så intressant.
Det är effekten på bakhjulet direkt från fabrik som är intressant :)

Hedgehog skrev:
2433282 Förstår inte vad alla har emot dubbla pipor, är det inte funktionen som räknas?
Alla som inte kör Suzuki ska såklart hacka lite extra eftersom vi som kör Suzuki hackar på deras hojar :D
 
Last edited:
Saxat från en jänkie sida.

Killen ska tydligen jobba för SUZUKI i USA.

"The only reliable information we have on the new K7 is:
The 07 1k will have dual exhausts... left & right side mounts.
That is all we know right now.
Russ"

Sen hur tvärsäkert det är vet man ju inte.


Mässan i Paris är den 21 september. Bilder kommer att läggas upp på Raptors&Rockets hemsida direkt efter lanseringen enligt dom själva.

I USA har dom mässan i Las Vegas den 24 september.

Själv tycker jag att dom dubbla små piporna rockar fett! Hellre det än en seatpipe vilken dag som helst.

Har just sålt min K3a till förmån för en K7a.
Den är redan bokad...man e fan inte klok! :tungan
 
sandstream skrev:
2433367 Aha, du ska se den på plats, rackarns vad coolt!
Lova att skicka upp lite bilder här på SH!
Hur mycket en hoj ger efter att diverse tillbehör sats på tycker jag personligen inte är så intressant.
Det är effekten på bakhjulet direkt från fabrik som är intressant :)

Alla som inte kör Suzuki ska såklart hacka lite extra eftersom vi som kör Suzuki hackar på deras hojar :D

En polare ska dit han har fått i uppgift att fota många bilder:tummenupp
Så bilder kommer så fort jag fått dom.
Att en hoj har mycket orginal är:yoparty Men det finns mycket att väcka liv i med ett helsys och sjust optimering ,för mycket för att låta bli Suckaorna
är tacksamma för denna behandling:tummenupp :)
 
Sniper skrev:
2433650 En polare ska dit han har fått i uppgift att fota många bilder:tummenupp Så bilder kommer så fort jag fått dom.
Kanon :tummenupp
Sniper skrev:
Att en hoj har mycket orginal är:yoparty Men det finns mycket att väcka liv i med ett helsys och sjust optimering ,för mycket för att låta bli Suckaorna är tacksamma för denna behandling:tummenupp :)
Beror ju lite på vad man har för mål med sin körning.
Ska det bara gå fort rakt fram är PC, slipon osv bra investeringar men vill man åka fort på bana (RR) finns det betydligt bättre saker att lägga pengarna på (träning, däck, fjädring osv).
Inte ofta man kan vrida fullt ut ur en kurva med dagens 1-liters hojar :D

Lobo Gixxer skrev:
Den är redan bokad...man e fan inte klok! :tungan
Kommer priset vara detsamma som för K5/K6?
 
Last edited:
sandstream skrev:
2433859
Kommer priset vara detsamma som för K5/K6?


Troligen. Iaf enligt Bosse på Claessons i Bromölla.
Kan slå nån tusing upp kanske.

Dom exakta listpriserna får handlarna nån vecka efter releasen i Paris tydligen.
 
Back
Top