Rykte: 07 GSXR 1000 med två pipor

Niklasinorr skrev:
2429871 Tillverkarna får hårdare och hårdare krav på sej vad avser avgasutsläpp men framförallt ljud. Vi kommer att få se betydligt färre hojar framgent med enkelpipa, ljuddämparen blir sjukt stor om den skall klara både ljudkrav och effektmål därför blir det dubbla utblås. Kolla CRF250 i motocross till exempel.
Det pratas om under 90 dB för vissa roadracingbanor, det blir ganska tufft att fixa kan jag tala om...

Precis, dom flesta kommer att tvingas ha två stora dämpare för att klara framtidenskrav. Att Zx10 fick de stora (fula) dämparna på 06 är en trend vi kommer att se på fler hojar. Så tyvärr, de små nätta dämparna vi ser på Swedies bilder, blir nog tyvärr mycket större.
 
Heldre en liten smutt på vardera sidan än dom gigantiska damsugare som har suttit på ena sidan av hojarna på senaste tiden, dessutom balanserar ju vikten från piporna ut varandra då.
 
Här är en bild på en gsx-r 1000 också, med två pipor fast en under cutsen.
 

Bifogat

  • K7_GSXR_1000r.jpg
    K7_GSXR_1000r.jpg
    83.8 KB · Visningar: 354
Det har tidigare ryktas om att GSXR:en ska få seatpipe. Två pipor känns kanske lite touring, men ny design ska välkomnas!
 
ser precis ut som 06 gsxr-600 och 750, enda skillnaden är att den har ljuddämpare på bägge sidorna som ifs ser jävligt touring ut.
 
Stämmer att det är tidningen TWO, Two Wheels Only. Septembernumret.
Bra tidning, på nivå med Bike UK.

Ryktet har jag inget att säga om annat än att vi kommer få se större/fler ljuddämpare på alla hojar 2007 iom Euro 3 föreskrifterna.
 
Vi har diskuterat detta i K5-tråden någon månad eller två men sent ska syndarna vakna :D

Bakänden kommer precis som Swedie skriver med största sannolikhet från R600/R750 och det gäller piporna också (R600/R750 har 1 st vardera som ser likadana ut).

Att Suzuki väljer 2 st pipor beror på avgaskraven och att de ha kunnat kortas beror i sin tur på att motor och växellåda vinklats framåt för att få plats med katalysatorn mm under motorn.
(Seat-pipes har endast en visuelleffekt, de väger mer och flyttar massans centrum på ett negativt sätt)

Skulle vilja påstå att det är skönt att Suzuki väljer en egen väg och inte gör som tex Kawasaki och hänger på två megafula termosar modell större.

Om ett par dagar, på Paris-mässan, får vi veta exakt hur det kommer att se ut!
strom_robert skrev:
2429917 Här är en bild på en gsx-r 1000 också, med två pipor fast en under cutsen.
Det där är en gammal bild som kom i våras, någon klåpare har lekt i PS.
Jösse skrev:
Det är väll ingen jäkla touringhoj.
Ser man inte skillnad på en R1000 och en touringhoj så kanske det är dags att skaffa cab :tomten
När K5:an fick växelindikator så var det många som grät för det också...
 
Last edited:
:D
Orca69 skrev:
2430109 En snabb googling på K7 gav svaret.


Fan, den där bilden skulle inte ha läckt ut än.

Det är en SPECIELLT framtagen version för att ges till den person som gjort årets vurpa/vurpor med Actionpics.

Fördelen med den är att inget går att förändra på den. Den som får den måste åka så med den för alltid :D
 
Swedie skrev:
2429796 Enligt rykte från en tidning (får ej fram namnet) så kan 07 GSXR 1000 får två pipor. Vad tror ni? Sent aprilskämt eller?

Hittar inte den bilden jag såg pånätet för ett par veckor sedan men på den fotoshopade bilden hade K7án en seat pipe och en liten GP pipa vid sidan.
 
Back
Top